Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd navnelapper.no, som også heter Askeladden navnelapper, disse sitter bra på glatte vaskelapper. Men klærne fra f.eks hm krøller navnelapper og vaskelapper seg til en ball for så å falle av. Disse lampene er ikke glatte. Jeg har også prøvd smartlapper.no. De falt jo av etter en vask, men skolappene var veldig greie. Noen som kan anbefale noen lapper som faktisk sitter!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å feste dem direkte på stoffet? Tror det er disse lappene vi har, og syns de sitter godt på ting jeg ikke hadde trodd de skulle sitte på, som strikket tøy (inkl rillestrikk). Men usikker på om jeg har forsøkt maskinvask med lapp direkte på tøy. Jeg syns i grunnen det er enklere å bare merke vanlige klær med tekstiltusj (kjøpt på Polarn O. Pyret), og så bruker jeg lapper til klær uten vaskelapp. Men kanskje ikke det tipset du var ute etter?

Skrevet

Kva type navnelappar har du prøvd? Strykelappar eller strykefrie? Eg kjører strykelappar på klær som ikkje har vaskelapp til skriving og syns dei sit bra. Strykefrie lappar skal ikkje limast direkte på tøyet, så det har eg aldri prøvd heller.

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd stempel? Det er veldig kjekt :)

Anonymous poster hash: 6add2...137
Skrevet

Jeg bruker strykelapper fra askeladden om det ikke finnes sted å skrive direkte på. Sitter bom fast. De har lapper for tøy uten stryking, de er ikke så gode, faller av etter en stund.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Har prøvd navnelapper.no, som også heter Askeladden navnelapper, disse sitter bra på glatte vaskelapper. Men klærne fra f.eks hm krøller navnelapper og vaskelapper seg til en ball for så å falle av. Disse lampene er ikke glatte. Jeg har også prøvd smartlapper.no. De falt jo av etter en vask, men skolappene var veldig greie. Noen som kan anbefale noen lapper som faktisk sitter!?

Har du prøvd å feste lappene med strykehjern oppe i "nakkeområdet" på overdelene? Der det står størrelse på klesplagget/hvilken butikk plagget er fra? Jeg fester dem direkte på disse lappene. Det gjør jeg, og det fungerer bra.

Jeg gjør også dette på bukser. Feste navnelappene øverst oppe ovenfor bakdelen. Dette har også de ansatte i barnehagen sagt at de foretrekker fremfor å få navn skrevet på vaskelappene som kan være hvor som helst på klesplagget. Det sparer dem for tid når de skal finne ut hvilket plagg som hører til hvem.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Klistrelapper fra Askeladden, fester de på vaskelapper, men syns selv de sitter best på tøyer eller glatte vaskelapper. Syns de sitter bedre enn strykelappene smartlapper.

Gjest chiki
Skrevet (endret)

Jeg bruker taggit, har bare opplevd at ett par lapper detter av. Disse er også geniale til ullklær og hjemmestrikk:)

Har også merket en del med sprittusj og synes det virker veldig bra også.

Endret av chiki
Skrevet

Viss du ennå ikkje har prøvd, anbefaler eg altså strykelappar frå Askeladden.

Skrevet

Klistrelappene fra Askeladden sitter fint her, til tross for x antall runder i maskin. Varierer om jeg fester kappen rett på tøyet eller vaskelappen.

AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke hat problem med at navnelapper fra askeladden faller av unansett hvor jeg har festa dem.

Anonymous poster hash: 7d50a...4e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...