Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min flyttet ut for 8 mnd siden. Han eide senga "vår" men jeg spurte han om jeg ikke kunne låne den til jeg fikk spart opp til egen(jeg er student med trang økonomi og han skulle bo hos moren sin og der er det gjesteseng) Nei det kunne jeg visst ikke han skulke hente alt. Så jeg satte den i boden min og lånte penger av foreldrene mine til ny. Han kom senere og flyttet ut småting når jeg var på jobb. Han tok kaffetrakteren og bestikk å mye andre ting på kjøkkenet han overhodet ikke hadde bruk for enda siden han skulle bo hos moren til han fant ei leilighet. Spurte om jeg ikke kunne låne det inntil videre men fikk ikke noe svar. Boden MIN er den dag idag fullstappet av hans ting. Senga står der enda og opptar mye plass. Har sagt til han maaaange ganger att jeg trenger boden til mine egne ting men han henter det aldri. Synes bare han er jævlig respektløs som forventer att han kan bruke kjellerboden min når han var så smålig att jeg ikke kunne bruke tingene ei stund til jeg fikk råd til nye. Når jeg sier han må hente det blir han nesten sur på meg også... Hva bør jeg gjøre? Føler bare han er en respektløs dritt som tror jeg skal være grei med han når han ikke engang lot meg bruke senga vi hadde sammen til jeg fikk ny.

Anonymous poster hash: 3548b...d9c

Anonymous poster hash: 8874a...13e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi beskjed om en dato, feks. en uke frem i tid. "Du har frist til 7. mai å hente resten av tingene dine, ellers selges/kastes de. Jeg utsetter ikke nå lenger."

• Liker 6
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Han høres ut som en stor idiot. Sett et ultimatum, enten henter han tingene innen noen dager eller de havner på fyllingen/fretex el

Skrevet

"Hei. Du har en uke til å hente tingene dine på. Henter du de ikke innen den tid, så finner du de under GIS BORT på finn.no. Hilsen eks."

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

"Hei. Du har en uke til å hente tingene dine på. Henter du de ikke innen den tid, så finner du de under GIS BORT på finn.no. Hilsen eks."

Signerer denne.

Anonymous poster hash: d1829...91d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men er det lov å faktisk kaste det da? Synes det er teit å måtte dra det så langt men føler meg så lite respektert av han att jeg gidder ikke ha dritten hans lenger! Ts

• Liker 1
Skrevet

Si fra om det ikke er hentet innen en bestemt dato så settes det ut på gata, kastes, gis bort eller selges. Sørg bare for å ha det skikkelig dokumentert at du har gitt et varsel. Det er heller ikke lov å oppbevare ting i andre personers bolig uten å ha fått tillatelse til det. Så ja, ingen kan tvinge deg til å ha det der

• Liker 1
Skrevet

Bare kjør tingene bort til han og sett de på trappa hans!

• Liker 1
Skrevet

Si ifra ordentlig, slik som andre sier her! "Du har EN uke på deg fra og med idag. Er det ikke hentet innen NESTE fredag, altså *dato* klokken *klokkeslett, så kvitter jeg meg med det selv! Jeg skal ikke ha tingene dine her lengere! "

Skrevet

Bare kjør tingene bort til han og sett de på trappa hans!

Den jobben hadde ikke jeg tatt. Du har bedt han om å hente tingene før, og du har en bod full av hans ting. La han hente det selv.

• Liker 2
Skrevet

Tjaa.. Hvis han ikke henter dem, så er jo det et tegn på at han ikke vil ha dem. Det er ikke straffbart å ta noe som andre har "lagt fra seg", for eksempel en avis på bussen. Fullt lovlig. Hvis han ikke henter tingene sine innen den fristen du setter, så må det være et tegn på at han ikke vil ha dem, ergo kan du ta dem. For å være helt innafor kan du jo i tillegg skrive i sms'en at hvis ikke han henter tingene innen fristen så tar du det som at han ikke vil ha dem, og at det er fritt frem og selge dem/gi dem bort ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre skriver, send en skriftlig varsel med 1 ukes frist (helst på skriftlig mail).

Hvis ikke, få noen fra finn til å hente det.

Anonymous poster hash: de554...cb7
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hvis du ikke allerede har gjort det, skift lås på døren din!

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Den jobben hadde ikke jeg tatt. Du har bedt han om å hente tingene før, og du har en bod full av hans ting. La han hente det selv.

Enig.. Hvorfor i faen skal DU slite for at en eks ikke gidder hente sine egne ting! Nei fysj det hadde ikke jeg gidda, det er ikke din jobb å frakte bla en seng og masse annet fordi han ikke gidder. Jeg ville nok skrevet en mail ja eller en melding. Og som andre her nevner. Det er ikke ulovelig og hvis du vil være helt på den sikre siden så skriver du en frist og som andre nevner ovenfor her så sier du bare at du tar det som at han ikke vil ha de selv, og da gjør du hva du kan for å bli kvitt tingene. Heeelt innafor :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke allerede har gjort det, skift lås på døren din!

Hva mener du? Han har jo ikke nøkkel. Jeg skal sende brev til han som flere sier og håper det går uten alt for mye drama fra han

Ts

Gjest Eurodice
Skrevet

Hva mener du? Han har jo ikke nøkkel. Jeg skal sende brev til han som flere sier og håper det går uten alt for mye drama fra han

Ts

Jeg forstod det sånn at han hadde hentet ting i leiligheten mens du var på arbeid, så da hadde han vel nøkkel. Beklager hvis jeg tok feil.

• Liker 1
Skrevet

Ts

Ja men husk at du må ha en kopi selv, sånn at du har bevis for at du har gitt han en frist

Gjest Tris
Skrevet

Bland moren hans inn i dette slik at han ikke får fred når det gjelder tingene hans.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Bland moren hans inn i dette slik at han ikke får fred når det gjelder tingene hans.

Det er jeg ikke enig i. Hvorfor mener du at foreldre til voksne barn skal blandes inni hva disse gjør og ikke gjør? Hvorfor skal de plages og uroes?

Gjest Tris
Skrevet

Det er jeg ikke enig i. Hvorfor mener du at foreldre til voksne barn skal blandes inni hva disse gjør og ikke gjør? Hvorfor skal de plages og uroes?

Fordi han bor hjemme og da kan moren irettesette han. Det hadde ihvertfall jeg gjort om jeg var moren. Jeg hadde ikke akseptert å ha en sønn som var uansvarlig på dette viset.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...