Gå til innhold

Nå må samfunnet skjerpe seg! Prematur fødsel pga redsel for overvekt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anja Johansen har født 2,5 måneder før tiden, etter joggeturer og stressfylte dager på tross av legens oppfordringer om å ta det med ro for å ta vare på barnets helse. Alt dette har hun opplyst på Instagram, så det er ikke spekulasjoner:

http://www.kjendis.no/2014/04/30/kjendis/anja_johansen/lavrans_solli/fotballfrue/blogg/33062819/

Hva slags samfunn er det egentlig vi er i ferd med å bli? Hva slags syk trend startet egentlig Caroline Berg Eriksen med magebildet sitt? Å jogge ut barnet sitt av redsel for å bli feit, ha den premature liggende med slanger og sonder i en lyskasse i ukevis, er det virkelig greit for å komme tilbake i form så fort som mulig for å være sexy for mannen sin og followers på instagram?

Anonymous poster hash: 214eb...219
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars barn.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke samfunnet (all den tid det faktisk i samme samfunn finnes mennesker med hjerne) men denne neandertaldamen som aldri i verden burde fått barn.

• Liker 4
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvordan vet du hva legen har sagt?

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ganske grundig diskutert allerede, over flere sider.

Her;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=817382&page=1

Anonymous poster hash: 69167...243

Beklager, hadde ikke fått med meg den tråden. Men sjeleglad over at det er flere som reagerer på dette. At media velger å bruke spalteplass på den kvinnen er mer enn jeg klarer å begripe. Og faren har allerede dratt på treningsleir ser jeg. For en heldig unge...

Anonymous poster hash: 214eb...219

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor er det ingen som melder fra til BV?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det klart et lysende eksempel på hvor barnevernet skulle tatt fra henne barnet... Når hun heller bryr seg om seg selv og hva andre synes er hun ikke egnet til å ha barn.

Anonymous poster hash: 55d84...d73
  • Liker 3
Skrevet

Det er ikke samfunnet som skal skjerpe seg men enkelte kvinner!

Problemet er bare at porselen kjønnet har amnesti og er frikjent for både skyld og ansvar.....

• Liker 3
Gjest Pheel
Skrevet

Hjelp! Å stå åpent frem om slikt bør jo få konsekvenser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mitt første barn for over 20 år siden. Jeg var også på joggeturer gjennom hele svangerskapet. Fødselen startet etter en joggetur da jeg var 10 dager på overtid. Jeg trente for å være i god form til fødselen, ikke for å få fin kropp etter fødselen. Det kan vel ha vært grunnen til at hun jogget også?

Anonymous poster hash: c1ad8...9c6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mitt første barn for over 20 år siden. Jeg var også på joggeturer gjennom hele svangerskapet. Fødselen startet etter en joggetur da jeg var 10 dager på overtid. Jeg trente for å være i god form til fødselen, ikke for å få fin kropp etter fødselen. Det kan vel ha vært grunnen til at hun jogget også?

Men hun hadde jo fått beskjed om å ta det med ro...

Anonymous poster hash: a184f...0d1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det her er jo skremmende.. Noen som er så tynne bør vel legge på seg under en graviditet?

http://instagram.com/p/nFRaaJMcHM/

Anonymous poster hash: dc070...ec5
AnonymBruker
Skrevet

Men hun hadde jo fått beskjed om å ta det med ro...

Det kom ikke frem i artikkelen at hun hadde fått beskjed av lege om å ta det med ro, men hvis det stemmer burde hun ikke jogget.

Jeg så at hun hadde vært på spa. Det er vel større fare for prematur fødsel hvis man tar varme bad enn hvis man tar en løpetur?

AnonymBruker
Skrevet

Barna til treningsfanatiske mødre blir undervekige, også selv om svangerskapet er fullgått. Se bare på fotballfrua. Ungen hennes veide jo bare 2700 gr da hun ble født. Og ungen hennes er fortsatt liten for alderen, så vidt jeg kan se.

Anonymous poster hash: 20eaa...2b6
  • Liker 3
Gjest Seajewel
Skrevet

Det kom ikke frem i artikkelen at hun hadde fått beskjed av lege om å ta det med ro, men hvis det stemmer burde hun ikke jogget. Jeg så at hun hadde vært på spa. Det er vel større fare for prematur fødsel hvis man tar varme bad enn hvis man tar en løpetur? Anonymous poster hash: c1ad8...9c6

Eh nei.

AnonymBruker
Skrevet

Barna til treningsfanatiske mødre blir undervekige, også selv om svangerskapet er fullgått. Se bare på fotballfrua. Ungen hennes veide jo bare 2700 gr da hun ble født. Og ungen hennes er fortsatt liten for alderen, så vidt jeg kan se.

Anonymous poster hash: 20eaa...2b6

Gjennomsnittsvekten blant nyfødte i Norge er ca 3500 gram, men mellom 2500-4500 gram regnes som normalt. Så hun var ikke så liten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå må dere gi dere snart.

Har dere fått tilgang på journaler her? Vet dere helt bestemt at barnet ble født prematurt som et resultat av joggeturer? Kan det tenkes at det finnes andre årsaker til at fødselen fant sted på det tidspunktet den gjorde? Vet dere bestemt at hun jogget for å få føde tidligere for på den måten å slippe et par måneder med mer vekt?

Anonymous poster hash: 473f5...a49
AnonymBruker
Skrevet

Nå må dere gi dere snart.

Har dere fått tilgang på journaler her? Vet dere helt bestemt at barnet ble født prematurt som et resultat av joggeturer? Kan det tenkes at det finnes andre årsaker til at fødselen fant sted på det tidspunktet den gjorde? Vet dere bestemt at hun jogget for å få føde tidligere for på den måten å slippe et par måneder med mer vekt?

Anonymous poster hash: 473f5...a49

Ja skulle gjerne ha sett beviset alle påstår at de har!

Anonymous poster hash: f201a...f45

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...