Gå til innhold

Sweatshop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har begynt å se på det? Tror kanskje de kan få flere unge til å bli bevisste gjennom disse episodene.

http://www.aftenposten.no/webtv/serier-og-programmer/sweatshop/SWEATSHOP-ep-2---Denne-jakken-hadde-kostet-henne-en-arslonn-7544363.html#.U2KC3doaySO

Ja, dette var virkelig en flott serie, som rørte meg veldig.

Aftenposten er gjort en god jobb, med å gi oss et bilde av situasjonen for de som syr klærne våre. Dette gjorde inntrykk på en annen måte enn når jeg ser bilder på nyhetene. Det ble så virkelig når de f.eks skulle prøve å handle mat for 9 dollar, eller hvordan de slet den ene dagen på fabrikken (og dette er nok en av de "bedre" fabrikkene - siden de tillater filming...) :(

Enig i at vi trenger litt bevisstgjøring! Bare å høre noen av utsagnene som Anniken kommer med gjør at jeg får frysninger på ryggen, men det er tøft av henne å innrømme at hun har tenkt på den måten.

Selv om jeg ikke har tenkt som Anniken, så hadde jeg helt klart godt av å senne serien. Man blir litt likegyldig her i boblen vår.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å se episodene nå, og jeg synes dette er en flott serie. De fleste tror de vet noe om hvordan folk har det, men dette viser at i alle fall jeg ikke egentlig hadde peiling.

Anonymous poster hash: 8017e...228
  • Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk vondt av å se dette her. Hva kan man gjøre? Merkeklær er jo like ille. Jeg må jo ha klær, men jeg betaler gjerne mer, dessverre vil dette sannsynligvis ikke gå til de som syr klærne.. Føler meg rådvill. Sy klærne selv? Ikke kjøpe? Men de må jo ha en jobb..

Hvordan kan man endre dette? Hva må til for at folk ikke må sulte og ha det fælt for at vi skal få kjøpe klær?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...