AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Med en litt stor familie så synes jeg denne dåpen ligger an til litt vel mange gjester. Uten å spørre om antall, hvem inviterte dere? Feks: Barnets besteforeldre, barnets søskenbarn og barnets tanter og onkler? Foreldrenes (deres) tanter og onkler? Venner/naboer? Slik det er nå vil ikke jeg invitere noen venner eller naboer, for da blir det altfor stort og altfor mange. Noe som egentlig er litt trist, men med stor familie får det bli som det blir. Hvem/hvilke slektsforhold var selvskrevne hos dere? Anonymous poster hash: 68567...400
thinkywinky Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Vi inviterte barnets besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Ja, også faddere da. Mer enn nok for vår del!
Gjest Whitestripes Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Vi inviterte besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Vi var vel 15 personer, og det var passelig Inviterte venner og naboer på kaffe og kaker ettermiddagen dagen etter.
Lillemini Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Vi hadde navnefest. Inviterte barnets besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler, og fetteren. Hadde ikke invitert søskenbarn hadde det ikke vært for at det bare finnes 1. Utenom det inviterte vi nære venner som har hatt mye med henne å gjøre siden fødsel, og et par familiemedlemmer utenom de nærmeste, fordi de hadde tatt mye initiativ til å bli kjent med henne. Både meg og samboer har mye familie og stor vennekrets, så vi måtte begrense oss veldig. Valgte derfor å kun invitere de som faktisk hadde regelmessig kontakt med babyen.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 NÆR fam er vel tradisjon. esteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler og søskenbarn av dåpsbarnet. Er det plasser igjen i huset så blir det en tante av mor som er alene eller en onkel av far...eller begge to Anonymous poster hash: ce5d1...f94
Gjest Magdalene Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Vi hadde Barnets; -besteforeldre -oldeforeldre -tanter og onkler + barn -faddere
dreia Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 Dåpsbarnets besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onklar, søskenbarn, i tillegg til fadrar med barn.
Miss moneypenny Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Besteforeldre, oldeforeldre, onkler, tanter, søskenbarn. Ble jammen mange nok
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 2. mai 2014 #9 Skrevet 2. mai 2014 Vi inviterte barnets fire faddere, barnets besteforeldre og oldeforeldre med ny ektefelle der noen hadde det, barnets tanter og onkler. På dåpsdagen hadde ikke barnet noen søskenbarn, så vi slapp å tenke på om noen barn skulle vært med.
kaprifolen Skrevet 2. mai 2014 #10 Skrevet 2. mai 2014 (endret) Barnets besteforeldre, tanter og onkler, søskenbarn og oldeforelder. Barnets faddere (du-uh) med partner og evt barn, samt noen øvrige familiemedlemmer vi har ekstra nær kontakt med (totalt to sett tanter/onkler, og fire søskenbarn med partnere og barn). I tillegg et par av våre nære venner. Skal sies at vi begge kommer fra såpass store familier at det er ikke naturlig å invitere f.eks alle foreldrenes tanter og onkler i slike settinger. Hyggelig de gangene de er plass, men ingen selvfølge... Endret 2. mai 2014 av kaprifolen
Gjest Doh Skrevet 2. mai 2014 #11 Skrevet 2. mai 2014 Vi inviterer besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. I tillegg inviterer vi tanter, onkler og søskenbarna med familie til mannen (jeg har ikke tanter og onkler). Tenkte å invitere venner på kaffe og kaker dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #12 Skrevet 2. mai 2014 Et tips er å la nær familie være faddre (for eksempel tante og onkel). Så bli gjestelista litt mindre. Anonymous poster hash: fbe54...ce0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #13 Skrevet 2. mai 2014 Fire besteforeldre Fire faddere (tanter/onkler var faddere) Oldeforeldre Kusiner Fettere Grandtanter Grandonkler Kusinen til min samboer Vi ble rundt 40. ALT for mange. Skulle jeg gjort det igjen, skulle jeg invitert ti stk eller noe var så stressa at jeg holdt på å såy, glemte å ta bilder, dagen var egentlig ganske mislykket.Anonymous poster hash: bdd59...865
Hattifnatten Skrevet 2. mai 2014 #14 Skrevet 2. mai 2014 (endret) Hadde vi invitert mine og samboers onkler og tanter med barn, altså dåpsbarnets grandonkler -og tanter hadde vi blitt nærmere 50-60 stk. Det er jo nesten bryllupsstørrelse på et selskap! Så vi innså at i måtte sette en strek. Vi inviterte barnets besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter, og søskenbarn, i tillegg til faddere. Vi var 30 stk. Endret 2. mai 2014 av Hattifnatten
Gjest chiki Skrevet 2. mai 2014 #15 Skrevet 2. mai 2014 Barnets: Tanter og onkler, de som hadde kjærester tok med disse Besteforeldre Oldeforeldre 2 nære venner Vi ble nesten 20 stykk og det var mer enn nok!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #16 Skrevet 2. mai 2014 Hos oss blir det alt for mange! Barnets besteforeldre +stebesteforeldre, tanter og onkler + dine, mine og våre barn, oldeforeldre og faddre + barn. Ca 30 stk. Mer enn nok med halvparten.Anonymous poster hash: cd9cd...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå