AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Hvordan behandler dem barnet ditt eller mannen/samboeren din? Mine forelder er lite engasjert som besteforeldre. Mens foreldrene til kjæresten min er veldig engasjerte mot hans to barn. Vi flytter sammen til høsten. Jeg har et barn. Anonymous poster hash: e9914...f21
heihei123 Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Har ikke barn selv, men kan dele mine erfaringer med mine to "sett" stebesteforeldre. Det første settet behandlet meg akkurat som alle andre. Fikk like mye i gave, ble satt like mye pris på etc. Det andre settet behandlet meg ikke som de andre. Alle de ekte barnebarna fikk gaver mens vi var på besøk, men det gjorde ikke jeg. Var ikke gammel, men husker den ekle følelsen fortsatt. Som foreldre er det viktig å si i fra når besteforeldre forskjellsbehandler. Har full forståelse for at de ikke er like glade i barn som ikke er deres egne barnebarn, men det er viktig at de ikke viser barna det.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Mine foreldre har blitt ste-besteforeldre til mange barn; faktisk har vi alle tre søsknene funnet oss partnere som har barn fra før. Mine foreldre har tatt veldig godt imot stebarnebarna sine. Den oppfatninga har også foreldrene til "stebarnebarna". Litt ulik behandling av stebarnebarna beror på at noen er voksne og at de derfor ikke treffer dem noe særlig/kjenner dem siden de bor utenbys, men de kjøper både julegaver, bursdagsgaver og feriegaver til stebarnebarna. :-) Anonymous poster hash: 4848e...83e
Gjest bustyvel Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Jeg har ei veninne som har en unge fra før, og hun sier at foreldrene til hennes nye mann er mye bedre og mer engasjerte besteforeldre enn hva hennes foreldre er. De gir lik gave som til de "ekte" barnebarna etc., så noen er iallefall glade for stebarnebarn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå