Gjest Seleena Skrevet 11. juni 2004 #1 Del Skrevet 11. juni 2004 Dei siste 2-3 åra har eg vore sterkt plaga med håret mitt... Kvar dag mistar eg MYKJE hår. Berre eg tar gjennom håret eller skal fikse litt på det, kjem det ein "bunt" med hårstrå mellom fingrane. Eg er klar over at vi mistar rundt 70 hårstrå til dagen, men dette tar jo kaka!! Har spurt frisøren min, og ho seier det har ein forbinnelse med livssituasjonen vår. Men eg er da ikkje konstant stressa i 3 år? Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 11. juni 2004 #2 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg har akkurat det samme problemet!-hatt noen ubehagelige opplevelser til frisøren..En frisør ropte på sin medfrisør og sa."Toril, kom hit..se på dette her, se på dette!"....og så dro hun i håret mitt så masse hår løstnet..skikkelig uproft - og veldig flaut! Frisører sier så mye forskjellig...Jeg tar B-vitaminer, og en frisør mente at jeg måtte ta et vitamin til (husker ikke hvilket..litt pinlig) for at kroppen skulle ta opp disse b-vitaminene En annen Frisør mente det var stress..(så stressa er jeg ikke altså!) En mente at det var fordi jeg hadde behandlet håret mitt mye..tror egentlig at det er det som gjør det til meg...jeg har farget/stripet håret mitt mye i mitt liv, og jeg har ikke tenkt på hårets beste...håret slipper ikke ved hårroten, men hårstråene knekker av... Jeg har brukt ulike hårkurer som jeg har hatt noe hell med (Redken liker jeg best, men de er dyre). Nå har jeg ikke gjort noe med håret mitt på nesten to år(utenom å stusse det litt og gi det en god kur i ny og ne)- og jeg ser en bedring. Jeg går ikke rundt og tror jeg ender opp som skallet iallefall...Men det kan hende at det handler om helt andre ting...ikke vet jeg. Om jeg plutselig finner en god løsning, skal jeg nevne det til deg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. juni 2004 #3 Del Skrevet 11. juni 2004 Det trenger ikke være noe spesielt, håret kan falle av uten grunn også. Det samme skjedde meg da jeg var rundt 13 år. Plutselig ble sluken tett av hår hver gang jeg dusjet, alle toppene mine var fulle av hår og jeg kunne dra ut en håndfull lett som bare det. Jeg mistet ikke alt, men det ble rimelig tynt kan du si. Til tross for flere undersøkelser var det ingen som fant ut noe som helst. Etter noen måneder vokste det ut igjen og jeg fikk plutselig skikkelige tykke krøller, ordentlige korketrekkere, som jeg aldri har hatt før. :o Men, det forsvant etter noen måneder og siden har jeg hatt mitt vanlige hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 11. juni 2004 #4 Del Skrevet 11. juni 2004 Det trenger ikke være noe spesielt' date= håret kan falle av uten grunn også. Det samme skjedde meg da jeg var rundt 13 år. Plutselig ble sluken tett av hår hver gang jeg dusjet, alle toppene mine var fulle av hår og jeg kunne dra ut en håndfull lett som bare det. Jeg mistet ikke alt, men det ble rimelig tynt kan du si. Til tross for flere undersøkelser var det ingen som fant ut noe som helst. Etter noen måneder vokste det ut igjen og jeg fikk plutselig skikkelige tykke krøller, ordentlige korketrekkere, som jeg aldri har hatt før. :o Men, det forsvant etter noen måneder og siden har jeg hatt mitt vanlige hår. Vi mennesker har en merkelig kropp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 11. juni 2004 #5 Del Skrevet 11. juni 2004 Husker moren min var plaget av dette. Hun ble anbefalt såkalte "fiskepiller" som heter Viviscal. Tror kanskje ikke de selges i Norge lenger, men det finnes kanskje noe tilsvarende? Det var visst veldig effektivt. Ble solgt på Vita tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. juni 2004 #6 Del Skrevet 11. juni 2004 Som Arkana så opplevde jeg dette også. Var vel ca 16, og det var en seriøs ukul tid å miste håret på!!! :-x fikk med en håndfull når jeg dro hånden igjennom håret, hver gang!! :o Til slutt så SÅ du hvor tynn jeg var i håret både bak, nesten måne + på sidene hvor det var så tynt at du så hodeskallen uansett om jeg hadde håret ned eller i hestehale.... :cry: det var helt grusomt!! Jeg var hos legen flere ganger uten at han egentlig gjorde særlig annet en å se på det, det holdt på i flere måneder, og akkurat når han kom til det punktet hvor han sa at "blir det ikke slutt på det snart nå, så sender vi deg til spesialist", da sluttet det!!! Flere jeg har pratet med senere har sagt at mange opplever en eller flere hårmiste-perioder i livet sitt, det er visst endringer i kroppen hvert 7. år eller noe slikt, og da kan dette være en av tingene som kan skje. Fikk aldri heeelt tilbake håret mitt, men det er blitt veldig bra igjen!! Og får skryt av frisører nå om hvor mye hår jeg har, selv om det er baby-tynt. (det var det før også altså) En kompis av meg gikk fra å ha slett hår til plutselig få krøller!! :o skulle ønske DET var meg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2004 #7 Del Skrevet 11. juni 2004 Jeg mistet sinnsykt mye hår pga jeg brukte feil shampoo..(det pågikk i flere år.....heldigvis hadde jeg mye og ta av..) Da jeg skiftet til frisørprodukter var det som å skru på en bryter, og hårtapet sluttet umiddelbart.... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 11. juni 2004 #8 Del Skrevet 11. juni 2004 Flere jeg har pratet med senere har sagt at mange opplever en eller flere hårmiste-perioder i livet sitt' date=' det er visst endringer i kroppen hvert 7. år eller noe slikt, og da kan dette være en av tingene som kan skje.[/quote'] Jepp. Jeg fikk plutselig mye tykkere hår, sånn helt uten videre. Håret mitt har faktisk blitt lysere også. Hvis du har spiseforstyrrelser, eller spiser usunt og har et dårlig kosthold, han du miste mye håar av dette. DEt samme er hvis du har hatt spiseforstyrrelser, håravfall kommer som regel etterpå. Det er også en sykdom som gjør at man mister hår.. Men da er det flekker på hodet som blir helt hårløse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusebaby Skrevet 11. juni 2004 #9 Del Skrevet 11. juni 2004 Grunnen til at man noen ganger mister MYE hår er fordi vi har hamskifte, rett og slett. Det skjer vel omtrent hvert 4 år... Og du kan se på håret ditt der det er små hår som har brukket og stikker litt ut, der var det sånn skifte sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blårød Skrevet 11. juni 2004 #10 Del Skrevet 11. juni 2004 Synes jeg har måttet koste opp sykt mye hår fra dusj/gulv i flere år, men frisøren synes fortsatt håret mitt er tykt! :-? Har ikke forsøkt med verken vitaminer eller å skifte sjampo, men det er jo verdt et forsøk. Noen som vet hvor lenge "hamskifte" pågår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 12. juni 2004 #11 Del Skrevet 12. juni 2004 Jeg mistet over halvparten av håret mitt i fjor etter sykdom. Det stoppet, og jeg har nå begynt å vokse ut, jeg brukte følgende: Shampoo mot håravfall kjøpt hos frisør, Tique Frisør i Oslo, husker ikke navnet på Shampoo. Den bidro til avfallsstopp andre gang jeg brukte den! Skin and Hair Gain, tabletter for tykkere hår, negler og bedre hud. Mørk rom i balsamen, bare litt (en støyt ) i en hel flaske, rist godt, og bruk som vanlig balsam. Lykke til! Klem Glammy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 12. juni 2004 #12 Del Skrevet 12. juni 2004 Skin and Hair Gain' date=' tabletter for tykkere hår, negler og bedre hud.[/quote'] Hvor får man tak i dette? Er det dyrt? Jeg sliter med negler som knekker og fliser seg opp hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 12. juni 2004 #13 Del Skrevet 12. juni 2004 Helsekost og Vita. Koster ca 300 kroner for en boks, husker ikke hvor mange. Skal ta to om dagen, jeg tar en nå... Trapper opp igjen etter sommeren. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå