maria b Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Mannen min kom hjem fra Plantasjen tidligere i dag med 10 kg- sekk Royal canin sterilised. Er det andre her som bruker det til kattene sine, og er dere evt fornøyd med det?
Gjest bustyvel Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Bare pass på hvordan dere lagrer det, ha det i lukket pose eller lukket (ren) fôrtønne. Hvis dere da ikke har veldig mange katter som spiser veldig mye, da. Min erfaring er at tørrfôret fra RC til hund fort kan bli småekkelt om det ikke lagres riktig over lengre tid (til hund det da).
Kayli Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Bruker Royal Canin Hair & Skin, og er veldig fornøyd med det! Har en langhåret katt som virkelig har fått en annen pels etter at vi begynte på det foret. Svært lite floker, mot tidligere massevis. Kjemmer henne bare et par ganger i uken nå, tidligere måtte jeg fjerne floker til dagen. Her blir det lenge til det kommer annet for til gards!
Gjest hulderjenta Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Jeg har brukt RC i flere år til tre egne katter, veldig fornøyd med det. Det oppbevares hos meg i en stor fôrtønne som jeg fikk gratis på dyrebutikken en gang i en kampanje elns, så har aldri merket at det har blitt dårlig. Men tre katter spiser jo mye raskere opp en tikilos-sekk enn hva en eller to gjør også, da.
C-girl Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 Her har vi brukt RC siden pus kom i hus. Veldig fornøyd med kvaliteten på det. Har det i en stor fôrtønne vi kjøpte på dyrebutikken. En 10kg sekk holder i ca 2-3 mnd for de tre kattene vi har.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Brukt RC i mange år. Aldri hatt problemer med at fòret blir "ekkelt" selv om det går noen måneder før det går tomt. Veldig fornøyd og alle dyrene har flott, glansfylt myk pels og gode tenner Anonymous poster hash: 18958...5bf
maria b Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 1. mai 2014 Hei. Takk for alle svar. Vi har tre katter. Jeg regner med at 10 kg varer i ca 2 mnd. Bør jeg da ta det over i en fortønne (hva nå det er), eller holder deg seg greit i originalemballasje i 2mnd? Det er jo egentlig fryktelig upraktisk med en så stor sekk stående på kjøkkenet, så jeg bør jo uansett finne noe mindre å ha det i.
Gjest Lille-pus Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Sette posen oppi en tønne er mitt triks. Smart om posen lukkes og lokket på tønnen lukkes skikkelig. Da holder de deilige duftene av maten seg bedre RC lager bra mat, det eneste aberet med RC er at de tilsetter appetittøkende duftstoffer til foret sitt. Så har man en eller flere som lett legger på seg så kan det bli noen utfordringer for RC smaker (ihht. informerte kilder her i huset) aldeles uuutmerket Vi måtte bytte for gitt
Minya Skrevet 2. mai 2014 #9 Skrevet 2. mai 2014 Mannen min kom hjem fra Plantasjen tidligere i dag med 10 kg- sekk Royal canin sterilised. Er det andre her som bruker det til kattene sine, og er dere evt fornøyd med det? Vi bruker det i kombinasjon med Indoor og Oral Sensitive. Både kattene, matmor og veterinær er fornøyde. Flotte i pelsen er de også Våre katter er matvrak, men likevel spiser de ikke sinnsykt mye av den blandingen vi lager, omtrent halvannen dl hver per dag, så vi har ikke hatt noe problemer med feite katter så langt Bare pass på hvordan dere lagrer det, ha det i lukket pose eller lukket (ren) fôrtønne. Hvis dere da ikke har veldig mange katter som spiser veldig mye, da. Min erfaring er at tørrfôret fra RC til hund fort kan bli småekkelt om det ikke lagres riktig over lengre tid (til hund det da). Nå bruker vi i hovedsak 4kg-sekkene her, da vi har minimalt med lagringsplass, men de sekkene har sånn ziplock, har ikke de større sekkene det?
Gjest bustyvel Skrevet 2. mai 2014 #10 Skrevet 2. mai 2014 Nå bruker vi i hovedsak 4kg-sekkene her, da vi har minimalt med lagringsplass, men de sekkene har sånn ziplock, har ikke de større sekkene det? Jepp, så den må man bruke
Kontormus Skrevet 2. mai 2014 #11 Skrevet 2. mai 2014 Sette posen oppi en tønne er mitt triks. Smart om posen lukkes og lokket på tønnen lukkes skikkelig. Da holder de deilige duftene av maten seg bedre RC lager bra mat, det eneste aberet med RC er at de tilsetter appetittøkende duftstoffer til foret sitt. Så har man en eller flere som lett legger på seg så kan det bli noen utfordringer for RC smaker (ihht. informerte kilder her i huset) aldeles uuutmerket Vi måtte bytte for gitt Og sukker, har jeg hørt. Ikke bra for tennene.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2014 #12 Skrevet 2. mai 2014 Min katt elsker det foret. Som sagt. Lagres lufttett og helst kjølig. Ikke tøm posen oppi fortønna. Animail har greie "fortønner". http://animail.no/fodertunna-nylon-for-25-kg-torrfoder.html Anonymous poster hash: 67b6a...229
maria b Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #13 Skrevet 2. mai 2014 Da får jeg prøve å få kjøpt en sånn tønne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå