Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et SINNSYKT irriterende problem med leppene mine (på munnen ;) ) De tørker inn noe helt ekstremt. Jeg har egentlgi veldig fine, store fyldige lepper. På morgenen er de kjempefine, men utover dagen skrumper de bare mer og mer inn. Blir knusktørre, tynne, alle de "sprekkene/linjene" som alle har på leppene blir helt ekstremt tydlige. Det kommer også mange løse hudflak fordi de er så tørre...

Jeg føler jeg drikker nok vann, og jeg spiser semi-sunt.

Har prøvd forskjellige leppepomader, både vanlige og fra Apotek. Ingen forskjell.

Jeg lurer på hva slags produkt jeg trenger nå? For dette holder jeg ikke ut lenger. Det er sinnsykt stygt, og de er litt vonde/såre.

Jeg tror jeg trenger en slags "leppe-maske" eller noe? Som kan brukes over natten, for jeg har ingen tro på en leppepomade som bare skal tas på noen ganger i løpet av dagen.

Vær så snill å hjelp meg...

Anonymous poster hash: a1405...05f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde et liknende problem, og prøvde ut ti tusen forskjellige leppepomader før jeg fant en som funket.

Send meg PM hvis du vil vite hvilken. Hvis jeg skriver det her blir vel innlegget slettet fordi noen tror det er reklame.

Et annet element som kan gjøre leppene håpløse er luften. SItter du i tørt kontorlokale på jobb? Eller i et rom med AC?

Eller slikker du leppene ofte for å fukte dem? Det kan gjøre vondt verre.

Skrevet

Vaselin funker fint på meg :)

Gjest earthquake
Skrevet

Korres Lip Butter!! Har reddet mine knusktørre lepper gang på gang.
Bruker å ha den på om natten, våkner opp med myyyke lepper :)

Skrevet

Rosebud. Vaselin har forresten et middel i seg som gjør leppene avhengige så det ville jeg styrt unna ;)

• Liker 1
Skrevet

Rosebud. Vaselin har forresten et middel i seg som gjør leppene avhengige så det ville jeg styrt unna ;)

Vel, Vaselin er muligens ikke den verste tingen å bli "avhengig" av :danse:

Skrevet

Vel, Vaselin er muligens ikke den verste tingen å bli "avhengig" av :danse:

Er nok ikke det nei :eeeh:

Skrevet

Korres Lip Butter!! Har reddet mine knusktørre lepper gang på gang.

Bruker å ha den på om natten, våkner opp med myyyke lepper :)

Hvor får du kjøpt den?

AnonymBruker
Skrevet

Det du tenker på som finnes i vaselin (det er i grunnen omtrent bare det vaselin er laget av) er petrolatum. Dette finnes imildertid også i rikelig monn i Rosebud-salvne, så hvis du leppene dine ikke takler vaselin takler de neppe Rosebud-salven heller ;)

Anonymous poster hash: c68e6...0c6

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har også ett tips,men i frykt for at noen vil tro at det er reklame så vil jeg ikke skrive noe her...

Send meg pm den som vil så skal dere få svar:)

Jeg har lenge prøvd å finne noe som passer til meg.

Men det som har funket best er mary Kay sin extra emollient night Cream og en aloe vera propolis krem/Lipbalm

Funker som bare det...

Endret av Mkay87
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager, hva er alt dette styret med at man ikke kan gi tips om meker her pga frykt for at moddene skal tro at det er reklame??

Det ligger jo hundrevis av tråder her med tips om merker o.l., for eksempel håndkrem-tråden som ligger høyt oppe på dette underforumet nå. Det er da ingen som skriker opp om reklame av den grunn!

• Liker 4
Gjest earthquake
Skrevet

Hvor får du kjøpt den?

Vet man får tak i den på VITA, bruker å kjøpe min på feelunique.com.

Vil anbefale å kjøpe den i Jasmine om du ikke liker veldig sterke farger, den er litt sånn nude-rosa. Kjempefin! :laugh:

Skrevet

Det du tenker på som finnes i vaselin (det er i grunnen omtrent bare det vaselin er laget av) er petrolatum. Dette finnes imildertid også i rikelig monn i Rosebud-salvne, så hvis du leppene dine ikke takler vaselin takler de neppe Rosebud-salven heller ;)

Sikkert, jeg vet ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også Rosebud-salven utrolig godt. Men jeg slet med det samme som TS, og det hjalp egentlig ikke å smøre før jeg peelet leppene. Har du en bodyscrub eller lignende så bruk den, peel bort død hud og hudflak. Det gjør at fukten fra alle leppomadene du bruker ikke får gjort nytta si, og du er "like langt". Venn deg av med å bite på hudflakene om du gjør dette.

En god peeling, kjør på med den fukten du liker best (anbefaler en fettete som rosebud, vanlig vaselin, de runde EOS (?)-boksene på apoteket,eller original lypsyl heller enn lipgloss), og forsøk å ikke bite/slikke deg mye på leppene i en periode, så skal du se at det blir mye bedre på kort tid.

PS: Kjøp en leppomade med faktor 30 til du skal i solen i sommer. Solen tørker ut lepper som fanden høster sjeler.

Anonymous poster hash: 7a8bb...012
Skrevet

Vet man får tak i den på VITA, bruker å kjøpe min på feelunique.com.

Vil anbefale å kjøpe den i Jasmine om du ikke liker veldig sterke farger, den er litt sånn nude-rosa. Kjempefin! :laugh:

Tak for tips :-)

AnonymBruker
Skrevet

Våknet med sprukket leppene pga tørrhet, og bestemte meg for å teste en leppomade jeg fikk i gave for litt siden: Nuxe lipbalm.

Ette heftig sol i helgen og null faktor hovnet leppene opp. Da de ble normale var de flasset og fulle av skorter. Nuxe er redningen igjen! Beste ever! Kjøpes hos feelunique eller på apotek. Jeg er på min 2.krukke.

Anonymous poster hash: 028bf...b1c

Skrevet

Elisabeth Arden 8 hour cream. Rosebud og vaselin er elendig. Og bruk noe uten det stoffet fra sau, lanolin.

Gjest KrissyHart
Skrevet

et tips er å finne noe som ikke inneholde mineraloljer eller vann. velg så naturlig som mulig, med minst mulig på innholdslista. iherb har mange billige slike. eks sierra bees. koster 1 dollar og varer kjempe lenge. jeg merker stor forskjell når jeg er tom for de og må ta til takke med noe på butikken.

AnonymBruker
Skrevet

Elisabeth Arden 8 hour cream. Rosebud og vaselin er elendig. Og bruk noe uten det stoffet fra sau, lanolin.

8 hour cream er god! :)

Anonymous poster hash: 36676...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...