AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Et eldre familiemedlem er kronisk negativ. Jeg har vært der på besøk i dag. Personen kan ikke ta på seg skyld for noen ting. Det er alltid andre. Om du nevner en person,enten de skal gifte seg, er død eller hva som som helst, så har hun alltid uten unntak noe negativt å si om personen, slekten osv Ser det er vanskelig for andre å forholde seg til dette også, så tror det er mye ensomhet I dag begynte det igjen, og jeg sier at du har mye å være positiv til. Da fikk jeg til svar at hun hadde ikke noe å være positiv til, kunne like godt legge seg ned først som sist. Det var da jeg mistet tålmodigheten, og sa at hvis du sier at du ikke har noe å være positiv til,så er det noe alvorlig galt. Personen har både barn og barnebarn Om noen er syk, så er det ingen som har det så ille som personen selv. Det er ingen som forstår osv. Personen har god innsikt i sin egen situasjon, men har ingen innsikt i hvordan det påvirker andre. Det er bare tungt, tung og atter tungt Noen andre som opplever dette? Og hvordan fikk dere snudd det? Anonymous poster hash: 2130b...c66 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Min mor er kliss lik. Nytter ikke å gjøre noe, for hun nyter oppmerksomheten og sympatien hun får av at det er så "synd" på henne. Jeg unngår henne unntatt når jeg har overskudd til å høre på slikt (relativt sjelden altså).Anonymous poster hash: 8ce06...f3f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Sikker på at personen ikke er deprimert? Anonymous poster hash: 03ff0...9ef
maria b Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Høres nesten ut som det er moren min du har møtt. Jeg er sammen med henne en time eller to i uka. Da har jeg bestemt meg for at jeg skal holde ut alt det negative uten å eksplodere. Jeg bruker å klare det, nesten alltid i hvertfall. Men fy søren så sliten jeg er etterpå. Håper ikke jeg selv blir sånn, men man vet aldri, uff, uff.
Gjest KrissyHart Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 høres ut som min mor også.. terper på 25 år gamle issues som om det var i går.. snakker man om noe som minner om det som skjedde henne, så kan du banne på at det havner over til å gjelde samme temaet om att og om att.. alle andre, aldri meg.. gaah
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #6 Skrevet 1. mai 2014 Dama til broren min er sånn. Alltid noe galt med alle andre, aldri seg selv eller familien. Har et ganske godt forhold til min bror, men noen ganger gidder ikke jeg og min kjæreste å komme på besøk, pga dama hans. Det er fryktelig slitsomt. Nå er hun gravid og ligger stort sett hele dagen siden hun sliter mye med allergi osv. Hun syns fryktelig synd på seg selv og har vært sykmeldt i 5 måneder nå. Jeg og hun har et ok forhold, men det blir med sytingen, klagingen og negativiteten hver gang jeg er der. Lurer på om hun sier noe bak min rygg Anonymous poster hash: 3daea...9b0
burugla40 Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 Spiller det noen rolle. La henne holde på og prøv å se det humoristiske i det. Med mindre det ikke er en du går og tråkker i daglig så kan det ikke gjøre så mye
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Min mor er kliss lik. Nytter ikke å gjøre noe, for hun nyter oppmerksomheten og sympatien hun får av at det er så "synd" på henne. Jeg unngår henne unntatt når jeg har overskudd til å høre på slikt (relativt sjelden altså).Anonymous poster hash: 8ce06...f3f Har helt lik mor selv. Bare å holde avstand. Anonymous poster hash: 9b198...f31
Avalon Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Min bestemor er også sånn. Det er slitsomt. Vi er i fred med å få henne utredet for depresjon og/ eller demens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå