Wildberry Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Ja, overskriften sier vel det meste. Jeg liker veldig godt skjørt, men bruker det så og si aldri. Jeg føler at jeg hele tiden må gå å rette på det. Da mener jeg ikke at det sklir opp, men at det vrir seg sånn at fronten havner på siden. Sikkerhetsnåler har jeg prøvd å bruke, men trives dårlig med det, så hvis noen har gode tips å dele, så setter jeg pris på det!
Gjest Lille-pus Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Hva slags skjørt er det du bruker som vrir seg slik da? Mulig å lime inn eller legge en lenke til et skjørt som likner?
Wildberry Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Helt vanlige skjørt uten strikk i livet, men med glidelås. Formsydde, men ikke trange. Typisk dress-skjørt uten stretch, hvis dere skjønner. De sklir litt opp når jeg går, noe som fører til at de blir for løse, som igjen fører til at de snur seg. Jeg har veldig smal midje, men ganske brede hofteben. Mulig det er grunnen til at det sklir opp. jeg har alltid gått ut i fra at dette var et vanlig problem, da alle skjørt oppfører seg sånn på meg, med mindre det er stretch eller med strikk i livet. Jeg kan ikke helt se for meg at et underskjørt vil hjelpe på. Bruker underkjole noen ganger, og det hjelper i allefall ikke. Her er et eksempel på et av skjørtene mine (bare uten belte/stropper): http://www.shirtsleeves.net/skirts-c12/steilmann-black-a-line-skirt-454120-p1070 ikke akkurat pene bilder, men da skjønner dere forhåpentligvis hva det er snakk om. Endret 1. mai 2014 av Wildberry
Gjest Lille-pus Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 Ja, jeg tror jeg ser sammenhengen.... Det høres logisk ut det du sier om at når du går så vil den lille bevegelsen skjørtet får i oppoverretning føre til at det blir såpass vidde i livet at skjørtet beveger seg sideveis. Jeg har vært borti tilsvarende, og akkurat som du sier så forsvant problemet da skjørtene med stretch fant veien inn i kleskapet mitt. Tipper jeg rett når jeg tror at jo nærmere kroppen skjørtet sitter i livet og i hoftepartiet, jo mindre bevegelse har det sideveis? - for da sitter vi jo på løsningen. Nemlig å få skjørtene tilpasset i det øverste partiet av en dyktig sydame.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå