Gå til innhold

Dårlig frieri

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd et dårlig frieri? Så du ja allikevel? Og hva definerer et dårlig frieri for deg?

Jeg mener ikke at mannen er forpliktet til å gjøre noe storslått, men om han gjorde noe som absolutt ikke passet deg overhodet.

Anonymous poster hash: 90eb1...c04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

henger meg på denne tråden!

AnonymBruker
Skrevet

Han var drita full, ringte meg midt på natten og spurte over telefonen. Jeg sa "ja jøss", trodde han tulla, dagen etterpå kom han med skikkelig hangover og en ring.

Anonymous poster hash: 2e90e...f80
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Han var drita full, ringte meg midt på natten og spurte over telefonen. Jeg sa "ja jøss", trodde han tulla, dagen etterpå kom han med skikkelig hangover og en ring.

:fnise: Synes det var litt søtt jeg

Anonymous poster hash: ee276...883

• Liker 14
Skrevet

Frieriet kan være bra i hans øyne, men at hun tar det dårlig.

Skrevet

Jeg vil og henge meg på!

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! På dansegulvet, han var drita, jeg var edru. "Virru gifte deg med meg?" sa han, før han sloknet nesten før ordene var ute av munnen.

Vi hadde vært sammen tidligere, men på det tidspunktet var vi bare venner, så naturlig nok trodde jeg at han fleipet. Dagen etter flyttet jeg, og vi snakket ikke sammen på nesten 3 år.

Noen år senere fikk jeg vite at han var alvorlig, og at han hadde drukket seg til mot før han skulle fri...

Anonymous poster hash: 0afde...771
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:fnise: Synes det var litt søtt jeg

Anonymous poster hash: ee276...883

Han har ikke for vane å drikke, enda mindre å drikke seg full, så jeg tror han var rimelig nervøs og drakk seg til mot. Bare litt for mye :P

• Liker 1
Skrevet

Min mann fridde i det jeg våkna når vi var på ferie i Bacelona... Jeg fikk ikke helt med meg hva han spurte om, men svarte ja...

I ettertid så synes jeg det egentlig var ganske søtt. Han hadde våkna før meg og lå og så på meg med ett stort smil. Og bestemte seg for at dette var så fint at det passet å fri:)

På kvelden feiret vi på en fin restaurant^_^

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, eksen slengte ut et " Ska vi ta å forlove oss"?

....kan ikke defineres som et frieri en gang spør du meg og hjertet mitt hadde det ganske vondt, spesielt siden jeg var usikker på fremtiden vår sammen og egentlig ikke viste om jeg hadde lyst å ta det videre...
Menmen, ringene kom nå på, og han ble enda mer drittsekk enn han hadde vert tidligere! innen året var gått hadde jeg fått summet meg såpass, og samlet tankene til å finne ut at det var ikke verdt det.

Dette var et forhold som trykte meg ned. Han gjorde meg usikker på alt, jeg kunne ikke engang se på det jeg ville på tv uten at han fnyste over hvor innmari barnslig jeg var. (Type Romeo og julie film f.eks) halvparten av tiden følte jeg at han mislikte meg og slik jeg var, og jeg brukte lang tid på å skjønne at dette ikke var greit. (Første forhold, 18 år gammel varte i 4 år)

Gikk og har aldri sett meg tilbake :jepp::bolledeig:

Anonymous poster hash: 51f9d...8d0
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har fridd tre ganger.... Og jeg har svart nei alle tre gangene så da sier det vel sitt om frieriene :fnise::fnise::fnise: .

Anonymous poster hash: af466...db3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har fridd tre ganger.... Og jeg har svart nei alle tre gangene så da sier det vel sitt om frieriene :fnise::fnise::fnise: .

Vil du gifte deg da...?

Du høres kravstor ut - uten at jeg nå vet hvor dårlige frieriene var da, men jeg ser ikke for meg noe verre enn "ska vi ta å forlove oss" :sjenert:

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg satt fyllesyk, udusjet og jævlig i sofaen å så på TV når min Kjære pirket meg i skulderen. Jeg snudde meg (med ett ansikt full av gårsdagens sminke) og så han sitte på ett kne med en ring (like grusom i formen som meg) med litt rødmende kinn og spurte om jeg ville gifte meg med han. Kvelden feiret vi i fylleykens ånd med junkfood og serier på tvn :fnise:

Jeg har også blitt fridd til av to ekser. Han ene hadde ordnet med fullt familieselskap når han fridde med hauger av vitner og han andre puttet ringen nedi en skolebolle (av alle ting) som vi hadde som niste på en lang biltur.

Endret av Suss81
AnonymBruker
Skrevet

Vil du gifte deg da...?

Du høres kravstor ut - uten at jeg nå vet hvor dårlige frieriene var da, men jeg ser ikke for meg noe verre enn "ska vi ta å forlove oss" :sjenert:

Nei, vil ikke gifte meg og det er jo derfor jeg har sagt nei også :fnise: .

Vi har bodd sammen i nærmere 20 år nå og har tre barn, hus, hytte, biler, båter og alt som hører med, men jeg får helt panikk av tanken på å være gift...

Men frieriene har nok ikke akkurat vær av de mest romantiske heller... Det har vært litt sånn av skattemessige årsaker, hvis en skulle falle fra osv.... Veldig fornuftige med andre ord :fnise: .

AnonymBruker
Skrevet

Han bare sa det plutselig, uten noe mer da vi kysset. Ehh... Ikke noen ring, INGENTING.. Men jeg fortjener det vel ikke. Sa ja, men har ikke giftet oss enda, 5 år etter. Vil ikke :P kalde føtter.. Føles ikke riktig.

Anonymous poster hash: 6930b...204

Gjest bustyvel
Skrevet

Må et frieri være perfekt og "prinsesseaktig" da? Finnes det virkelig et dårlig frieri?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på konsekvensene av å ikke være gift etter et så langt samliv hvis mannen din skulle død? Du mister kanskje enkepensjon, kanskje han har skrevet testament, hvem vet hvilke rettigheter du går glipp av. Håper virkelig at dere har en veldig god samboerkontrakt.

Nei, vil ikke gifte meg og det er jo derfor jeg har sagt nei også :fnise: .

Vi har bodd sammen i nærmere 20 år nå og har tre barn, hus, hytte, biler, båter og alt som hører med, men jeg får helt panikk av tanken på å være gift...

Men frieriene har nok ikke akkurat vær av de mest romantiske heller... Det har vært litt sånn av skattemessige årsaker, hvis en skulle falle fra osv.... Veldig fornuftige med andre ord :fnise: .

Anonymous poster hash: 7d541...adf

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 7d541...adf

Ja jeg har tenkt på den situasjonen, men vi har en ganske god samboerkontrakt, vi har alt på stell økonomisk og jeg ønsker ikke å gifte meg for å gå glipp av en enkepensjon. Klarer meg helt fint økonomisk på egenhånd :fnise: .

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig og bra. Hva er egentlig dårlig og hva er bra?

At noen lan drikke seg til mot, forstår jeg. Han er sikkert dritredd for å få nei, og takler nederlaget bedre i fylla.

noen har vel sett for mye film der han ber om pikens hånd, går ned på knær for så å be faren hennes om lov.

Tror de fleste finner ut sammen at nå er det på tide å gifte seg?

vi hadde snakket om det, og min mann hadde et stort ånske om å gifte seg. Dert var jeg som holdt igjen.

Vi satt og spiste frokost som vanlig, så reiser han seg ( jeg er ikke taletrengt om morgenen) går ned på kne foran meg, så sier han: vil du gifte deg med meg. På en sånn tid, har jeg egentlig lyst til å si nei, sitter der morgentrett, hår tl alle kanter. Lite romantisk for min del, men ble så sjokkert at jeg sa ja. Så spiste jeg videre, og han sier, når skal vi gjøre det da? Og vi må begynne og ordne til. Da våknet jeg

Anonymous poster hash: bb205...892
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må et frieri være perfekt og "prinsesseaktig" da? Finnes det virkelig et dårlig frieri?

Selvsagt er det et dårlig frieri når den som blir fridd til ikke er fornøyd. Det handler om å kurtisere dama, ikke sant...

Hvem nevne prinsesseaktig? Alle har sine preferanser, og gubben som frir burde kjenne jenta godt nok til å vite hva hun ville likt. Noen liker det enkelt, andre vil ha det romantisk.

Anonymous poster hash: 6930b...204

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...