AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 Hørte at ei jente i nabohuset skulle få ti tusen norske kroner av foreldrene om hun "klarer eksamen" (bestått???). Ganske utrolig. Men det som gjør det hele enda mer interessant er at de har en annen datter også, som kanskje må se søsteren håve inn 10k. Hun får kanskje den samme belønningen hvis hun presterer likt, selv om jeg tror hun bare går på vgs så vidt jeg vet, men hva om det bare er den ene som tjener seg rik på dette? Veldig snodig opplegg, spesielt når man har flere barn. 10k er uansett altfor mye. Kunne kanskje sagt at dersom hun får minst C så får hun den buksa til 800 kr som hun ønsker seg. Noen som har flere barn og driver med slik belønning? Hvordan fungerer dette i praksis? Anonymous poster hash: 8e178...cab
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Jeg ville ikke gjort dette, en kan være veldig skoleflink, den andre kan slite. Skal en gjøre slkt, så kan du ende opp med å bare belønne en unge hele tiden Blir som en venn av meg som stadig har oppdateringer om sin datter. Hun har oppdatert hele studietiden til henne, med hvilke studiested, hvilke karakterer, og nå hvor hun jobber og bor. Ja, hun har hatt evnene til dette,men hun har et barn til som hun ikke har nevnt. Dette barnet har slitt på skolen fra hun startet, og er ikke den skarpeste kniven i skuffen. Hun må føle seg veldig utenfor Anonymous poster hash: 4de88...c72
maria b Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Jeg kan ikke se at det å belønne barna sine er noe problem. Problem blir det først hvis det gjøres på en lite rettferdig måte. Selv om det ene barnet eventuelt ikke er like skoleflink, kan det belønnes for god innsats, framgang eller lignende. Det å belønne barna sine kan virke veldig motiverende for dem til å gjøre sitt beste.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Er de like gamle og går ca samme utdannelse? Eller går den som får belønning på høyskole/universitet, og den yngste på vgs? Vil ikke si det er forskjellsbehandling dersom den ene går et mye høyere studie før den yngste gjør det samme og ikke får sin belønning da. Det blir litt som å mene at dersom datteren på 18 får lappen i bursdagsgave, så må datter på 15 få like stor verdi på sin neste bursdag. Anonymous poster hash: c0eda...5ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå