Gå til innhold

5 kilo paa tre uker - mulig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har klart aa gaa ned fire-fem kilo paa tre uker?! Vet det ikke er lurt aa gaa raskt ned i vekt, men naa haster det litt....

Hvis jeg trener hver dag og spiser kun 1200 kcal, burde jeg vel klare aa gaa ned 3 hvertfall?

Har nemlig klart aa gaa opp to kilo i det siste.... :klaske: Det var jo ikke planen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok klare å gå ned 4-5 kilo på 3 uker, men da er ikke alt du mister fett. og hva er poenget da? det er vel fettet du vil bli kvitt og ikke musklene? sats på et halvt kilo i uka og du er sikker på at det er fett du mister.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det kan godt hende at du kan klare å gå ned så mange kilo i VEKT på så kort tid, men kropp og former vil det være vanskelig å gjøre noe med på så få dager, vil jeg tro.

Det fokuseres for mye på vekt - men i de flest tilfeller er det jo ikke vekta folk er opptatt av, men hvordan de ser ut. Og da må det målebånd til! :wink:

Du skriver at du har gått opp et par kilo den siste tiden - men det er slett ikke sikkert at det er "fett". Kanskje du har mye væske i kroppen, har spist "tung" mat etc. Dette påvirker vekta!

K

Gjest Virvel
Skrevet

Dessuten kan jeg nesten garantere deg at du vil legge på deg de fem kiloene igjen ganske raskt. Hvis man virkelig vil bli kvitt noe, finnes det ingen snarveier... For øvrig er det Kverula skriver veldig fornuftig. :-)

Gjest Popelka ulogget
Skrevet

Okei, takk for svar - hvis jeg egentlig mente aa aa ned i omkrets rundt livet og stramme opp, hva er svaret da?

Gjest Ethereal
Skrevet
Okei, takk for svar - hvis jeg egentlig mente aa aa ned i omkrets rundt livet og stramme opp, hva er svaret da?

Da er det nok andre som kan svare bedre enn meg. Hvis du vil ha midlertidig forbedring, kanskje en kort fastekur kan hjelpe?

Skrevet

En fastekur vil redusere magemålet ditt fordi den ikke blir fylt med mat, men det er så absolutt ikke å anbefale. du skrur ned forbrenningen, kroppen din tviholder på det den har, og du kommer sannsynligvis bare gå opp i vekt når du begynner å spise igjen.

Å stramme opp kroppen ved hjelp av trening er derimot mer effektiv - på sikt også. men så går trening og kosthold hånd i hånd, dvs at det nytter ikke å trene og spise akkurat hva du vil. lykke til!

Skrevet

Hei !

Jeg er ganske uenig med dem over og sier det at det ikke vil være noe problem å gå ned 5 kg i løpet av 3 uker. Eller.. tilnærmet 5 kg. Det kommer litt ann på hvordan forbrenning du har etc.

Uansett.. syntes du skal legge deg på en diett på ca 11-1200 kcal om dagen. Pluss at det er viktig du trener.

Få i deg nok proteiner. Gå en tur på morgenen i 15-20 minutter før dagens første måltid. For da har kroppen brukt opp karben i løpet av natten og blir nødt til å ta fra fettlagrene for å få energi. Det øker også forbrenningen i løpet av dagen.

Ha en grei treningsøkt på helsestudio 3 dager i uken og del opp kroppen på disse dagene.

Hvis du ikke trener så vil det heller ikke bli resultater ut av det.. Og fra en til to kg av dem du går ned vil bare være vann du har ikke kroppen ..

Ønsker deg bare lykke til.. og hvis man spiser for lite så vil man heller ikke gå ned. Så ser ikke noe problem i å gå ned 5 kg i løpet av en tre ukers periode rundt omkring. Har gjort dette selv og har ikke noen varige men pga dette. Gjør det nå mye enklere for meg å holde meg der jeg er ..

NoName

Skrevet
Jeg er ganske uenig med dem over og sier det at det ikke vil være noe problem å gå ned 5 kg i løpet av 3 uker. Eller.. tilnærmet 5 kg. Det kommer litt ann på hvordan forbrenning du har etc.

Det er ingen som har sagt at det ikke er mulig å gå ned 5 kg på 3 uker. du kan gå ned 10! men, det er ikke fysisk mulig å gå ned 5 kg i rent fett på 3 uker. på de 3 ukene kan det være mulig å gå ned kanskje 1 1/2 kilo fett, og hva er poenget å gå ned 3 1/2 kg ekstra, som bare vil være muskler?

Gjest Virvel
Skrevet

Enig med Mylian. Og man legger på seg igjen, det er så godt som garantert.

Skrevet

Hvorfor må du gå ned nøyaktig 5 kg?

Blir du lykkelig og får et mye bedre liv da?

Hiv den dumme badevekten dit pepperen gror heller!

Skrevet

5 kg er 5 kg .. hu sa aldri at hu ville gå ned 5 kg med bare rent fett..

Og fra de 5 kg'ene så vil mye av det være bare vann som jeg skrev. Trener man vedsiden av så vil ikke resten hun går ned være muskler.

Og hvis man starter på diett, trener og er beinhard med seg selv så vil man ikke gå opp igjen heller. Men så klart må man holde det vedlike. Det er noe folk ikke gjør så da ender det med jojo slanking.

Vekta mi har på det meste vist 67 kg. I den vanlige hverdagen veide jeg 64-65 kg. Gikk ned til 58 kg og svaier mellom 58 og 60 kg. Akkurat passe for meg.

Så nå er det bare for meg å bytte ut litt fett med muskler. Har ikke noe hastverk, men det er heller ikke et stort problem å gjøre. På diett igjen og trene.

Gjest Catwoman
Skrevet

Det er mulig, jeg gikk ned ca 5 kilo på to uker nå i slutten av mai/begynnelsen av juni, uten at det egentlig va noe jeg hadde tenkt til, men om det er så lurt vet jeg ikke. De sier vel en kilo i uka eller så om man skal slanke seg?!

Skrevet

Grunnen til at det har blitt at man skal "bare" gå ned en kg i uka rundt omkring er for at Ola og Kari Nordmann klarer ikke holde på stram diett over noe lenger tid.

Hvor mange av oss klarer egentlig å holde oss til rundt 1100 kcal og spise fem ganger om dagen? Trene regelmessig og til et fastsatt program?

Hvor mange av oss er det som klarer å holde oss unna snop til alle døgnets tider, stå i mot fristelsen av "bare" en sjokolade bit ? Vi tenker bare som så .. "Denne ene biten kan da ikke gjøre noe forskjell verken frem eller tilbake"..

Hvor mange av oss er det som ser på tv, i aviser osv osv som tenker "Oj, hu/han hadde jo en ganske flott kropp, slik vil jeg ha", men ALDRI klarer å nærme oss det såkalte ideealet.

Og hvorfor er det slik? Jo, Kari og Ola unner seg selv altfor mye. Hvorfor skal man i det hele tatt unne seg selv noe hele tiden? Hvorfor ikke tenke som slik: Hvis jeg skal stramme inn her, bli litt større der, litt mindre der etc. så skal jeg jaggu meg jobbe for det og. DET er noe JEG kan føle meg fortjent til. DET er MIN belønning. I stedet for å trøste spise, si til seg selv at .. oj.. nå har jeg holdt meg til planen hele dag, og nå kan jeg spise en sjokolade..

Når det kommer til slanking og kropp så er det egentlig bare en ting alle gjør feil i mine øyne. Og det som er det største luksusproblemet av dem alle:

VI UNNER OSS FOR MYE !!!!

Spar heller de 10 kr det koster for denne sjokoladen, eller den lille godisen og over tid kjøp noe du virkelig har lyst på.

Og en ting som er ganske sikkert. At hvis man klarer å holde seg til en fastsatt plan, være beinhard med seg selv så vil man føle seg 100 ganger bedre. Ikke bare for at du har blitt slankere, men for at du faktisk har klart det. Du vil være så stolt av deg selv at bare det er nok i seg selv... !!

NoName !

Gjest Fraggel
Skrevet

Noname! :klappe:

Et djevelsk godt poeng.

Ikke noe som passer for alle, men absolutt en god oppskrift.

Gjest Ethereal
Skrevet

Enig med NoName :) Det aller beste er å ha en slik livsstil at man ikke har behov for slankekurer som bare fucker opp balansen i kroppen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...