Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En dame i familien har alltid vært rasistisk i sine uttalelser. Det går på disse h utlendingene som kommer til Norge. En unge i magen, en i vogn, en som går siden av, to på skolen og trei bha.

Kommer her og får både penger hus og hjem.

Når hun kom på facebook så var det mye deling på sånne som stopp innvandring, oppdateringer om det var utlendinger som hadde gjort noe galt.

Mulig det er for å føle seg bedre selv. Nytter ikke å nevne fn kvoteflykninger, elelr at de fleste er ok folk. Tidligere bodde hun i en drabantby hvor det var mye utlendinger, men bor ikke der lengre nå. Tror hin skjønner lite av veldig mye

Samtidig kan hun oppdatere med bilder fra krigsherjede land, hvor ille hun syns det er, men synet endrer seg om noen får komme til Norge.

Da er de h utlendingene igjen.

Hun var i Tyrkia, men da var da alt galt med folket der, h pakk. De vil bare til Norge osv. Listen er lang.

Det siste 1.5 årene har det vært helt stille om dette.

Nå vet vi grunnen til det.

Hun skriver stadig om sine barn på face, untatt den eldste. Hun har egentlig fått samme instilling til utlendinger som sin mor, ikke rart for hun har hørt det i alle år.

Så reiser barnet på ferie til Tunis, og der skaffer hun seg en kjæreste. En som jobber i turistnæringen, selvfølgeølig.

Det er vel karma som slår tilbake?

Koser meg litt av den

Anonymous poster hash: bdac8...517
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at de som uttaler seg aller mest/oftest om dette, på den måten du beskriver, ikke er spesielt empatisk utviklet eller har noen forståelse for hvordan samfunnet, politikk og økonomiske forskjeller fra land til land fungerer.

Tenker også at dersom de hadde vært så oppegående som de gjerne liker å fremstille seg selv i sosiale medier og andre steder, så hadde de tatt tak i fordommene sine og spurt "hvorfor tenker jeg dette", "hvor kan jeg finne ut om det jeg sier nå egentlig stemmer" eller bare backet det med å lese litt seriøs forskning på innvandring og folkegrupper, befolkningsvekst, historie eller noe helt annet som kanskje kunne være relevant til hvorfor de føler seg så truet i verdens tryggeste samfunn. Noe er det jo.

Vi har alle fordommer, jeg tar meg i det ofte, og det er lett å bare si at de som er slik som hun du beskriver bare er "dumme", men disse menneskene utgjør en stor del av befolkningen og jeg synes vel at vi har et ansvar iblant for å få disse folka til å forstå at det de sier ikke er virkeligheten. Kanskje sosiale medier ikke er veien å gå, men å diskutere litt i virkeligheten og presentere noen fakta har jeg opplevd har vekket noen spørsmål hos visse i hvertfall :)

Flott at datteren har kommet over sine fordommer (?), håper hun har funnet seg en flott mann. Det er vel dessverre en kjensgjerning og en fordom at mange av de som finner menn fra tunisia, tyrkia etc, får store problemer hjemme i Norge. Om det er kulturforskjeller eller noe annet, vet jeg ikke, men håper altså det ikke blir slik for denne jenta :)

AnonymBruker
Skrevet

enig med deg

Anonymous poster hash: bdac8...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...