Gå til innhold

Nabo fornærmet av levegg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en fin liten plass utenfor kjøkkenvinduet hvor vi liker å sitte og nyte frokosten i helgene/feriene når været er fint. Vi hadde noe innsyn fra naboene våre og ble litt lei av rop om hva vi spiste, om det stod noe interessant i avisen, hva vi skulle resten av dagen etc. så vi har satt opp en fin levegg som passer bra til huset.

Da jeg skulle ta inn avisen i dag tidlig kom naboen bort (en eldre mann i 60 årene) og lurte på denne leveggen og om hvorfor vi plutselig trengte en sånn. Jeg sa bare at "det er fint å ikke på utstilling hele tiden". Da sa han bare "åjasså, snudde på hælen og gikk inn til seg selv. Hørte tydelig at han slamret med husdøra.

Tror dere han ble fornærma eller noe?

Anonymous poster hash: dc700...b44
Videoannonse
Annonse
Gjest saya
Skrevet

Det virker jo som om han ble fornærmet, men syns ikke han har noen grunn til det :)

Gjest Malanthor
Skrevet

Trenger du virkelig og spørre om han ble fornærmet? :fnise:

Du har da rett til litt privatliv. Han får bli så fornærmet han bare vil.

• Liker 4
Skrevet

:ninja: Alle har rett til privatliv ja, så at han blir fornærmet får være hans problem

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde ikke noe galt i å sette opp leveggen, men du kunne nok vært litt mer diplmatisk da du svarte på spørsmålet om hvorfor.

Et vagt "det trekker slik fra den retningen, og det er godt å ha litt ly", hadde kanskje vært mer akseptabelt.

Slik det er nå, fikk du jo han til å føle seg som en irriterende og innpåsliten nabo, og det var vel kanskje ikke helt meningen?

Anonymous poster hash: 8468e...429
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde ikke noe galt i å sette opp leveggen, men du kunne nok vært litt mer diplmatisk da du svarte på spørsmålet om hvorfor.

Et vagt "det trekker slik fra den retningen, og det er godt å ha litt ly", hadde kanskje vært mer akseptabelt.

Slik det er nå, fikk du jo han til å føle seg som en irriterende og innpåsliten nabo, og det var vel kanskje ikke helt meningen?

Noe slikt hadde jeg også sagt :)

Anonymous poster hash: ee873...d73

AnonymBruker
Skrevet

Om naboen er den eneste som kan se inn er det ikke et spesielt diplomatisk svar nei.

Men om det f.eks går en vei forbi eller det er innsyn fra andre naboer er det jo noe annet - jeg ville nok sagt noe lignende i en slik situasjon.

Nå er det jo lett for oss å si hva ville sagt i en tenkt situasjon også - vi kan jo sitte her og planlegge et godt og diplomatisk svar, men det er ikke sikkert vi hadde klart å si noe annet om naboen plutselig kom brått på heller. :)

Anonymous poster hash: aaa2e...528

AnonymBruker
Skrevet

hvis du sa det på den måten så skjønner jeg at han ble fornærmet :P bedre å gi en vag unskyldning til hvorfor den står der :P

Anonymous poster hash: 391a5...ff6
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo lett for oss å si hva ville sagt i en tenkt situasjon også - vi kan jo sitte her og planlegge et godt og diplomatisk svar, men det er ikke sikkert vi hadde klart å si noe annet om naboen plutselig kom brått på heller. :)

Anonymous poster hash: aaa2e...528

For min del er det ikke en tenkt situasjon, vi satte opp en levegg for å skjerme for innsyn, samt for å slippe "prat over gjerdet" når det ikke passet.

Men samtidig ville vi ha et godt naboskap, og det ville vi ikke fått hvis vi hadde fått naboen til å føle seg som en irriterende og uhøflig inntrenger.

Derfor ga vi et vagt svar om trekk og ly for vinden.

Skrevet

:fnise::fnise::fnise: Noen ganger er det godt å bo langt ute på bondelandet skjønner jeg... :danse:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

:fnise::fnise::fnise: Noen ganger er det godt å bo langt ute på bondelandet skjønner jeg... :danse:

Åneidu, her glor naboene som bare det.. Æsj!

Anonymous poster hash: af8df...a3a

Skrevet

Åneidu, her glor naboene som bare det.. Æsj!Anonymous poster hash: af8df...a3a

Har over to km til nærmeste nabo vi :). Så her kan vi gå med puppene i friluft og kjefte og smelle på både gubbe, bikkjer og unger uten at en sjel får det med seg :ler: :ler: :ler:

• Liker 1
Skrevet

Enig. Nærmeste nabo er 100 meter unna minst, hadde de prøvd å ropt så hadde vi ikke hørt det nesten :fnise:

Gjest ashanti
Skrevet

Han har i hvertfall ingen grunn til å bli fornærmet over veggen, men kanskje litt over måten du formulerte svaret? :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Aww stakkar han ble såret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...