Brimi Skrevet 1. mai 2014 #1 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Ja, jeg er skikkelig treig. Det står på selvangivelsen min at jeg har gjeld på ca 6000,-. Trodde først det var en feil og så glemte jeg det helt av. I dag er det superpriser på elkjøp sine nettsider og jeg trenger ny mobil. Prøvde å kjøpe en hvor jeg får faktura til sendt. Neida, jeg bestod ikke kredittsjekken. Så begynner jeg å tenke på det som stod i selvangivelsen min. Problemet er at jeg har aldri fått noe brev om at jeg skylder disse 5000-6000,- . Ikke fra inkassoselskap og ikke fra namsmannen eller andre. Det stod ca 5000,- i gjeld i fjor, men trodde det var nedbetalt. Spesielt siden jeg har fått brukt faktura før! Så hvordan finner jeg ut av dette? Edit: Har sjekket Alektum, men ingenting der. Endret 1. mai 2014 av Brimi
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #2 Skrevet 1. mai 2014 Hvis det blir kjørt kredittsjekk på deg, skal du få et brev i posten hvor det står hvem som har kredittsjekket deg og hva/hvor du evt. har av betalingsanmerkninger. Vil tro du har det, hvis du ikke besto kredittsjekken? Anonymous poster hash: 1122b...2ec
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #3 Skrevet 1. mai 2014 Kan du ikke kontakte Experian og spørre? Eller Creditinform? Anonymous poster hash: 640d7...50b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 Det står jo hvem gjelden er hos på selvangivelsen. Bare å sjekke der. Anonymous poster hash: 43bec...afe 1
Gjest AnneShirley Skrevet 1. mai 2014 #5 Skrevet 1. mai 2014 Dersom du har et kredittkort, vil utestående saldo pr 31.12 være gjeld.
Brimi Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2014 Dersom du har et kredittkort, vil utestående saldo pr 31.12 være gjeld. Har ikke kredittkort nei. Det står jo hvem gjelden er hos på selvangivelsen. Bare å sjekke der. Anonymous poster hash: 43bec...afe Gjør det? Ja, da må jeg gå å se :-) Så ikke noe på den jeg fikk i posten. Kan du ikke kontakte Experian og spørre? Eller Creditinform? Anonymous poster hash: 640d7...50b Det kan jeg gjøre :-) Hvis det blir kjørt kredittsjekk på deg, skal du få et brev i posten hvor det står hvem som har kredittsjekket deg og hva/hvor du evt. har av betalingsanmerkninger. Vil tro du har det, hvis du ikke besto kredittsjekken? Anonymous poster hash: 1122b...2ec Nei, det ble gjort på nettet når jeg skulle kjøpe telefonen. Kan hende jeg får det i posten senere.
Brimi Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2014 Det var visst ikke gjeld allikevel, puh. Litt susete for tiden gitt :-p Men så rart at jeg ikke blir godkjent på kredittsjekk da :-( Det var veldig kjipt, men men.. Sånn er livet.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Da har du for lav inntekt til å bestå kredittsjekken.Anonymous poster hash: f5b3f...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå