Gjest Chlorophyll Skrevet 7. mai 2014 #81 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Jeg har ingen planer om å stampe inne i byen som en bitteliten maur i en maurtue. Små unger som kliner is overalt, bråk og folk med bunadsfetisj som gauler og bråkete russ.. Nei spar meg, det er noen rare tradisjoner jeg ikke tar i med en ildtang en gang. Jeg og typen smører nistepakken og litt kaffe på termosen så stikker vi til fjells, senere på kvelden blir det noen øl ( forhåpentligvis i solen på terrassen) og muligens litt grilling.. Det der var faktisk en veldig god idé. Kanskje jeg også gjør det Drittdag! Endret 7. mai 2014 av Chlorophyll
Jus sanguinis Skrevet 7. mai 2014 #82 Skrevet 7. mai 2014 Jeg synes det er mange gode og legitime grunner til at folk ikke feirer 17. mai. Derimot synes jeg det er ekstremt kvalmt med anti-nasjonalistiske grunner til ikke å feire 17. mai.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #83 Skrevet 7. mai 2014 Jeg tror jeg nettopp fikk et svar på alderen din. Du MÅ jo være 15 år. Slik jeg husker det er det aldersgrenser i LV. Anonymous poster hash: 3553b...0d7 Kan ikke du gå og stikke inn en tampong eller noe? Og et tips: sjokolade hjelper mot pms:) God bedring! Anonymous poster hash: c0d74...6e3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #84 Skrevet 7. mai 2014 Jeg synes det er mange gode og legitime grunner til at folk ikke feirer 17. mai. Derimot synes jeg det er ekstremt kvalmt med anti-nasjonalistiske grunner til ikke å feire 17. mai. Hva legger du i anti-nasjonalistiske grunner? Anonymous poster hash: c0d74...6e3
Jus sanguinis Skrevet 7. mai 2014 #85 Skrevet 7. mai 2014 Hva legger du i anti-nasjonalistiske grunner? Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Hva legger du i det spørsmålet der?
Tøytigern Skrevet 7. mai 2014 #86 Skrevet 7. mai 2014 HATER 17. mai! Bråkete barn, støyende russ, fulle folk, grilling, pølser, motbydelig nasjonalistisk patriotisme, hylling av kongehus som burde forlengst vært avskaffet, ekle flagg og stygge, latterlige ukledelige bunader, konstruert i nasjonbyggingens ånd. Nei, jeg gjemmer meg inne og venter bare på at dagen er over. Anonymous poster hash: c3ba2...c1f Kondolerer med dagen til deg, når den kommer. Man kan ikke for at man føler som man gjør, og heldigvis for oss er vi ikke borgere av Nord Korea med plikt til å feire og gråte hysterisk fordi vi blir så emosjonelt beveget av å se Kongefamilien hilse barnetoget og en stivpyntet Ingrid Alexandra stå og vinke med den lille hånden sin til folket.
Tøytigern Skrevet 7. mai 2014 #87 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Er det noen som har rett til å surmule om den dagen, må det være Ingrid Alexandra som har plikt til å stå grytidlig opp, få på bunad og stille seg i givakt sammen med resten av familien for å hilse alt som kan krype og gå av festglade mennesker. Før hun må bytte klær og innta slottsbalkongen. Hun har plikt til å smile som en sol selv om det blåser iskald vind på tvers. Kan se for meg hun er like sliten av å stå og vinke i timesvis som de ungene som må traske gjennom hele Oslo og ned hele Karl Johan, før de kommer fram et sted toget går i oppløsning og det ikke fins noen toaletter,- og mor og far enten er forsvunnet i mengden, eller ikke var å se i det hele tatt, fordi de var for fulle til å stille langs ruta... Spør dere meg er det verste med 17.mai å presse seg inn på overfylte t-baner for å plundre seg gjennom en folkemengde som stikker deg i øynene med flagg, mens man står i en eim av lukten fra kokte grillpølser og brus, med iboende frykt for å forsvinne inn i en klase gassballonger man ikke klarer å surre seg ut igjen av. Så akkurat det er jeg ikke så glad i... Også denne omtalte mangelen på toaletter. Mens man er forventet å drikke øl... Nei, jeg tar det piano. Og gleder meg over at jeg 1)ikke skal gå i noe tog og vifte med flagget og 2) ikke er Ingrid Alexandra, Sverre Magnus eller Marius Borg Høiby. Endret 7. mai 2014 av Tøytigern 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #88 Skrevet 7. mai 2014 De siste årene har jeg feiret med frokost med venner og gjerne en tur til byen og spise lunsj. Men i år er det ingen planer og har ikke forsøkt å svinge igang noe heller. Tenker jeg pynter litt med flagg og blomster og lager pavlova og en god middag. Anonymous poster hash: c36cb...416
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #89 Skrevet 7. mai 2014 Jeg synes det er flott at vi har en grunnlov og at det er 200-års jubileum og alt det der, men jeg kommer ikke til å feire 17. mai. Jeg orker bare ikke folkemengden, støyen... Det gjør jeg bare ikke frivillig! Har i tillegg eksamen bare noen dager etter, så satser på at jeg får være hos kjæresten som bor litt lenger ut på bygda (jeg bor selvølgelig midt i sentrum) og lese. Kanskje hører jeg feiringen i det fjerne. Jeg har til nå kun 1 godt minne fra 17.mai, og det var en gang jeg feiret med en god gjeng venner på et lite sted. Det var koselig, ikke så fullt av folk, men samtidig mange gøye aktiviteter og masse is. Feiring i byen derimot, frister lite! Anonymous poster hash: 79e58...8ca
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #90 Skrevet 8. mai 2014 Kan ikke du gå og stikke inn en tampong eller noe? Og et tips: sjokolade hjelper mot pms:) God bedring! Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Kun det innlegget du svarte på, ja. Det var ikke så overraskende. Virkelig. Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 3553b...0d7
Gjest Linda sofie Skrevet 8. mai 2014 #91 Skrevet 8. mai 2014 Oj, noen er misunnelig ja Jeg spurte hva andre skal på 17.mai. La vær å svar da. Tydeligvis flere som har mensen denne uka! Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Jøss tror du virkelig folk er misunnelig på deg?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #92 Skrevet 8. mai 2014 Jøss tror du virkelig folk er misunnelig på deg? Neida, TS føler seg bare så nedverdiget av svarene i tråden at det eneste som funker er å snakke nedsettende til andre for å heve seg selv. Patetisk, egentlig. Anonymous poster hash: 94004...6b2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #93 Skrevet 8. mai 2014 Neida, TS føler seg bare så nedverdiget av svarene i tråden at det eneste som funker er å snakke nedsettende til andre for å heve seg selv. Patetisk, egentlig. Anonymous poster hash: 94004...6b2 DU er patetisk. En fisse. La VÆR å svar i tråden om du ikke har noe å bidra med. Ser du var frekk mot meg kl 17:27, og det glemmer jeg ALDRI. Anonymous poster hash: c0d74...6e3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #94 Skrevet 8. mai 2014 DU er patetisk. En fisse. La VÆR å svar i tråden om du ikke har noe å bidra med. Ser du var frekk mot meg kl 17:27, og det glemmer jeg ALDRI. Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Klart jeg bidrar! Nå kan du jo være hjemme på nasjonaldagen med god samvittighet og lage te på brukte teposer, for du har gjort alt rett ved å betale ned kredittgjeld før du drar på harrytur. Skjønner deg godt hvis tankene dine går tilbake til Rivieraen der du vanligvis (ikke) feirer dagen. Anonymous poster hash: 94004...6b2
Gjest Kaffelattn Skrevet 8. mai 2014 #95 Skrevet 8. mai 2014 Dagen kan gjerne brukes til sosiale aktiviteter men synes det er merkelig å gå i tog og vifte med flagg; føles over the top nasjonalistisk.
Ultiva Skrevet 8. mai 2014 #96 Skrevet 8. mai 2014 Jo, jeg har veldig lyst, men jeg har ikke noe å ha på meg heller. Er nødt til å spare for jeg har så mange utgifter, kredittkortgjeld etc. Men jeg får heller se fram til ferien. 5 uker igjen! Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Du har kredittkortgjeld, og har bestilt en "meget dyr ferie"?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #97 Skrevet 8. mai 2014 Du har kredittkortgjeld, og har bestilt en "meget dyr ferie"? Les tidligere innlegg. For 4 gang: jeg kommer til å være gjeldfri når jeg drar på ferie. Så ro ned eggstokkene dine Nå er det så mye som skjer at jeg orker ikke noe feiring likevel. Blir deilig å bare slappe av. Kan ikke folk svare om de skal feire 7.mai eller ikke istedet for å henge ut meg her? Anonymous poster hash: c0d74...6e3
Ultiva Skrevet 8. mai 2014 #98 Skrevet 8. mai 2014 Les tidligere innlegg. For 4 gang: jeg kommer til å være gjeldfri når jeg drar på ferie. Så ro ned eggstokkene dine Nå er det så mye som skjer at jeg orker ikke noe feiring likevel. Blir deilig å bare slappe av. Kan ikke folk svare om de skal feire 7.mai eller ikke istedet for å henge ut meg her? Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Ha ha, ei jente som har nebb og klør ute i kveld ser jeg?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #99 Skrevet 8. mai 2014 Ha ha, ei jente som har nebb og klør ute i kveld ser jeg? Hehe jeg har mensen skjønner du, sorry! Jeg innrømmer hvertfall at jeg blir hissig Men jeg ville egentlig bare høre andres planer jeg. Skal nok kose meg med jordbær og noe godt på 17.mai, takket være min mor Anonymous poster hash: c0d74...6e3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #100 Skrevet 8. mai 2014 Koster da ikke penger å feire 17. mai. Det handler om å pynte seg, ut å se på eller gå i toget, spise en is og se på folkelivet. Anonymous poster hash: d050d...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå