Bruble Skrevet 5. mai 2014 #61 Skrevet 5. mai 2014 Nyinnflytta på nytt sted og kjenner ingen, Gubbelure er på jobb 5 timer unna.. Her blir det en rolig dag med god mat og godt i glasset, og forhåpentligvis godt vær på verandaen. Flagget skal jeg prøve å huske å henge ut og. For meg er det en vanlig lørdag.. Og jeg skal kose meg like mye som jeg gjør hver dag ellers i året.
Gjest Linda sofie Skrevet 6. mai 2014 #62 Skrevet 6. mai 2014 I år reiser jeg og noen andre til DK Etter VGS var jeg dritt lei hele greia, men må vel begynne å engasjere meg litt den dagen jeg får barn, men enn så lenge bryr jeg meg ikke så mye. Synes det bare er kaos jeg. Masse folk, laaange køer og bare stress.
Gjest Linda sofie Skrevet 6. mai 2014 #63 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Jeg er så blakk så har ikke råd til en kopp te en gang, så derfor blir jeg sittende hjemme og se på tv på 17.mai Hadde så lyst å dra til byen og spise god lunch og kanskje grille/ta noen vin på kvelden. Men nei. Sånn er det, jeg skal på en meget dyr ferie snart så må spare penger. Flere som ikke skal markere denne dagen? Hva gjør dere? Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Dette hørtes helt rart ut. Du har ikke råd til en kopp kaffe men å dra på en kjempe dyr ferie har du råd til? Endret 6. mai 2014 av Linda sofie
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #64 Skrevet 6. mai 2014 Dette hørtes helt rart ut. Du har ikke råd til en kopp kaffe men å dra på en kjempe dyr ferie har du råd til? OMFG nå har jeg forklart det 3 ganger men får gjøre det igjen: 1) ferien er allerede betalt 2) lommepenger til ferien er spart 3) jeg har en del kredittkortgjeld som jeg skal betale før jeg reiser om 29 dager. så da er jeg GJELDFRI. Det staves G-J-E-L-D-S-F-R-I. 4) siden jeg skal på en megadyr ferie og prioriterer å bli GJELDFRI så dropper jeg andre ting som å dra på byen, shopping, cafe, 17-mai etc. Så jeg HAR penger, men gidder ikke bruke de. Kunne gjort det men jeg vil heller ha en heftig shoppingtur i Las Vegas. UTEN GJELD :D 17.mai er ikke så stas uansett, vanligvis er jeg jo på den franske riviera men orker ikke i år.. Skal ligge på sofaen og se på skrekkfilm tenker jeg. Anonymous poster hash: c0d74...6e3 2
hjertesukka Skrevet 7. mai 2014 #65 Skrevet 7. mai 2014 Godt å lese at jeg ikke er alene om å ikke feire så veldig. For det første så orker jeg ikke løpe rundt i byen på finsko, for det andre så har jeg ingen etablert tradisjon denne dagen. Ikke har jeg bunad heller, men pynter meg alltid. Før i tida pleide jeg å dra på hytta og kose meg med bjørkesus, flagg på terrassen og god mat. Og for meg er god mat ikke pølser og is. Men savner muligheten til å dra til et sted. Ifjor dro jeg sammen med ei venninne på Kielbåten og vi lå på dekk og solte oss på selve dagen, helt topp. Iår feirer jeg på min egen måte , gjør det beste utav det og får med meg høydepunktene på tv.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #66 Skrevet 7. mai 2014 Flyttet til utlandet for noen år siden og har ikke feiret siden. Er noen nordmenn her som alltid samles men har aldri brydd meg. Jeg syntes det var mas selv som barn. Anonymous poster hash: 4db76...a49
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #67 Skrevet 7. mai 2014 HATER 17. mai! Bråkete barn, støyende russ, fulle folk, grilling, pølser, motbydelig nasjonalistisk patriotisme, hylling av kongehus som burde forlengst vært avskaffet, ekle flagg og stygge, latterlige ukledelige bunader, konstruert i nasjonbyggingens ånd. Nei, jeg gjemmer meg inne og venter bare på at dagen er over. Anonymous poster hash: c3ba2...c1f 1
ohdeergod Skrevet 7. mai 2014 #68 Skrevet 7. mai 2014 Nei, 17. mai orker jeg ikke mer. Er for mange folk, skrik og bråk. Jeg, mamma og søstra mi skal heller gå en tur i skogen, og ha med flagg. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #69 Skrevet 7. mai 2014 OMFG nå har jeg forklart det 3 ganger men får gjøre det igjen: 1) ferien er allerede betalt 2) lommepenger til ferien er spart 3) jeg har en del kredittkortgjeld som jeg skal betale før jeg reiser om 29 dager. så da er jeg GJELDFRI. Det staves G-J-E-L-D-S-F-R-I. 4) siden jeg skal på en megadyr ferie og prioriterer å bli GJELDFRI så dropper jeg andre ting som å dra på byen, shopping, cafe, 17-mai etc. Så jeg HAR penger, men gidder ikke bruke de. Kunne gjort det men jeg vil heller ha en heftig shoppingtur i Las Vegas. UTEN GJELD :D 17.mai er ikke så stas uansett, vanligvis er jeg jo på den franske riviera men orker ikke i år.. Skal ligge på sofaen og se på skrekkfilm tenker jeg. Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Og derfor måtte du lage en sutretråd om at du ikke har råd til å feire 17 mai.. Fantastisk personlighet du har altså. Og hvorfor tror du at noen skulle bli sjalu på Las Vegas turen din? Las Vegas er jo h a r r y . Men kos deg Anonymous poster hash: 4ad04...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #70 Skrevet 7. mai 2014 Og derfor måtte du lage en sutretråd om at du ikke har råd til å feire 17 mai.. Fantastisk personlighet du har altså. Og hvorfor tror du at noen skulle bli sjalu på Las Vegas turen din? Las Vegas er jo h a r r y . Men kos deg Anonymous poster hash: 4ad04...cc7 Oj, noen er misunnelig ja Jeg spurte hva andre skal på 17.mai. La vær å svar da. Tydeligvis flere som har mensen denne uka! Anonymous poster hash: c0d74...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #71 Skrevet 7. mai 2014 HATER 17. mai! Bråkete barn, støyende russ, fulle folk, grilling, pølser, motbydelig nasjonalistisk patriotisme, hylling av kongehus som burde forlengst vært avskaffet, ekle flagg og stygge, latterlige ukledelige bunader, konstruert i nasjonbyggingens ånd. Nei, jeg gjemmer meg inne og venter bare på at dagen er over. Anonymous poster hash: c3ba2...c1f Jeg og, jeg liker ikke barn, er allergisk mot de tror jeg. Og bunader får jeg vondt i øya av, er så stygt atte hjælp. Men folk får gjøre som de vil, jeg skal ligge på sofaen i joggebuksa og se på alle Skrik-filmene Anonymous poster hash: c0d74...6e3 2
Gjest KrissyHart Skrevet 7. mai 2014 #72 Skrevet 7. mai 2014 jeg skal være hjemme da jeg har agorafobi.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #74 Skrevet 7. mai 2014 Du har ingenting å ha på deg?? Har du ingenting i skapet ditt? Hvorfor drar du da på en ferie om 5 uker? Anonymous poster hash: 3553b...0d7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #75 Skrevet 7. mai 2014 OMFG nå har jeg forklart det 3 ganger men får gjøre det igjen: 1) ferien er allerede betalt 2) lommepenger til ferien er spart 3) jeg har en del kredittkortgjeld som jeg skal betale før jeg reiser om 29 dager. så da er jeg GJELDFRI. Det staves G-J-E-L-D-S-F-R-I. 4) siden jeg skal på en megadyr ferie og prioriterer å bli GJELDFRI så dropper jeg andre ting som å dra på byen, shopping, cafe, 17-mai etc. Så jeg HAR penger, men gidder ikke bruke de. Kunne gjort det men jeg vil heller ha en heftig shoppingtur i Las Vegas. UTEN GJELD :D 17.mai er ikke så stas uansett, vanligvis er jeg jo på den franske riviera men orker ikke i år.. Skal ligge på sofaen og se på skrekkfilm tenker jeg. Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Hvorfor lager du en tråd om dette da når du ikke synes at 17. mai er "så stas" og at du "heller vil ha en heftig shoppingtur i Las Vegas"? Nå glemte jeg vel kanskje: "UTEN GJELD". Så fantastisk for deg. Alt handler om prioriteringer. Dersom du synes at penger og shopping er viktigere enn å feire Norges nasjonaldag med gode venner og ta vare på tradisjoner er det din sak. Helt greit at du synes det, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du må skylde på dette med at du ikke har noe penger. Du har jo penger, men du velger å bruke det på noe annet. Derfor ser jeg ikke helt hvorfor du må syte om dette. Anonymous poster hash: 3553b...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #76 Skrevet 7. mai 2014 Oj, noen er misunnelig ja Jeg spurte hva andre skal på 17.mai. La vær å svar da. Tydeligvis flere som har mensen denne uka! Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Men kjære deg, les teksten... Finnes ikke sjalu Anonymous poster hash: 4ad04...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #77 Skrevet 7. mai 2014 Eh nei, jeg sa at jeg ikke hadde penger til å feire 17.mai. Altså jeg HAR jo sparepenger, men nå prioriterer jeg å kvitte meg med all gjeld før jeg reiser. Jo jeg tror mange er misunnelig fordi jeg skal til Las Vegas. Er ikke prisene på mat og sånt satt opp også på 17.mai? Jeg vurderer evt å invitere en venninne på middag hjem til meg. Må jo ha mat uansett som noen skrev her Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Eh, nei. Du skrev i førstepost at du "er så blakk så har ikke råd til en kopp te engang". Det er sant som denne personen du svarte skriver. Du bør heller ordlegge deg litt riktig. Nå ser jeg jo senere i tråden at du har det, men du trenger jo ikke å svare surt når folk misforstår på grunn av at du har ordlagt deg litt ugunstig. Jeg tviler på at det er noen som er misunnelige på deg for at du skal til Las Vegas. Jeg har vært der selv, og jeg synes at mye av det man finner der er grusomt harry. Det er likevel også mye der som jeg ser på som en god opplevelse. Uansett så kan så å si hvem som helst i Norge dra til Las Vegas om de ønsker. Igjen: alt handler om prioriteringer. Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 3553b...0d7 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #78 Skrevet 7. mai 2014 Oj, noen er misunnelig ja Jeg spurte hva andre skal på 17.mai. La vær å svar da. Tydeligvis flere som har mensen denne uka! Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Jeg tror jeg nettopp fikk et svar på alderen din. Du MÅ jo være 15 år. Slik jeg husker det er det aldersgrenser i LV. Anonymous poster hash: 3553b...0d7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #79 Skrevet 7. mai 2014 Jeg kommer ikke til å feire 17. mai, men ønsker at alle andre får en alle tiders flott dag med godt vær. Har selv innvandrerbakgrunn (marokkaner) og har bodd i Norge i hele mitt liv. Men etter de siste årene med så mye negativ omtale rundt innvandrere, føler jeg meg ikke norsk lenger. Dette er vondt fordi jeg hele livet trodde at jeg var godt integrert. Har god utdannelse og en fin jobb. Er liberal i tankegangen og agnostiker av tro. Så blir vel heller hjemme og lager en god middag, ser barnetoget på tv. Kos dere Anonymous poster hash: edd68...162 Akkurat samme med meg! I år skal jeg ikke feire 17.mai. Anonymous poster hash: 6224d...5e6 2
Gjest Chlorophyll Skrevet 7. mai 2014 #80 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Ikke synd på deg. Jeg har heller ikke råd til en kopp te ute, men jeg går allikevel ut og møter venner jeg er glad i. Har aldri vært på dyr ferie heller. Klikket inn på denne tråden fordi jeg trodde det lå noen synspunkter om dagen bak her, og ble nysgjerrig. Visste ikke at det var sutring om penger det gjaldt. Har du råd til ferie, er det faktisk et privilegium. Mange som ikke har råd til det. Personlig hater jeg denne dagen. Forbinder den med tvang. Da jeg var liten, var det tvang å gå i tog. Var så utrolig takknemlig det året jeg var syk, og slapp hele jævelskapen. Nå i voksen alder forbinder jeg det enda med tvang. Alt er stengt, og man tvinges til å ta det med ro, og feire driten. Jeg skal i hvert fall ikke feire. Ser for meg at jeg kommer til å reise bort denne dagen de neste årene, eller finne noe som kan underholde meg på en av de kjedeligste dagene i hele året. edit: skrivefeil Endret 7. mai 2014 av Chlorophyll
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå