Madelene B Skrevet 1. mai 2014 #21 Skrevet 1. mai 2014 Vi skal ikke feire 17.mai. For vi skal til sydeeen! 2
Sura Skrevet 1. mai 2014 #22 Skrevet 1. mai 2014 . Er nødt til å spare for jeg har så mange utgifter, kredittkortgjeld etc. Men jeg får heller se fram til ferien. 5 uker igjen! Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Wow. Dette er virkelig imponerende. Med høye utgifter og kredittkortgjeld velger du å dra på en dyr ferie? God tur. 10
Honey Dew Skrevet 1. mai 2014 #23 Skrevet 1. mai 2014 Vi skal heller ikke feire 17. mai. Vi synes dagen blir litt for intens og påtrengende. Vi skal heller være hjemme og se 17. mai-toget fra terrassen vår mens vi nyter en god kopp kaffe og koser oss (hvis været tillater det...)
Spaghetti Skrevet 1. mai 2014 #24 Skrevet 1. mai 2014 Tror ikke jeg skal feire, bor ikke i Norge. Blir litt sært.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #25 Skrevet 1. mai 2014 Ikke noe spesielt. Bruker ikke å feire denne dagen. Det blir en fridag med huslige syssler som å vaske klær, rydde rom til barna, lage middag, jobbe litt med et par artikler osv. Anonymous poster hash: e7177...73d Merkelig at du velger å rydde barnas riom på 17 mai isteden for å være sammen med barna og feire..Anonymous poster hash: 1be3e...b6d 10
Tøytigern Skrevet 1. mai 2014 #26 Skrevet 1. mai 2014 Jeg er så blakk så har ikke råd til en kopp te en gang, så derfor blir jeg sittende hjemme og se på tv på 17.mai Hadde så lyst å dra til byen og spise god lunch og kanskje grille/ta noen vin på kvelden. Men nei. Sånn er det, jeg skal på en meget dyr ferie snart så må spare penger. Flere som ikke skal markere denne dagen? Hva gjør dere? Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Uffaseg, som ikke får god lunch på byen og vinkartong til grilling på kvelden... Gå ut og se på livet i stedet for å sitte inne og sture. Og kjøp ei pølse. Det er tradisjon. Pølse kan du kjøpe, uten at feriebudsjettet sprekker. Hvis ikke kan du gjøre som andre folk uten penger (som aldri drar på ferier...) Ikke spis noe, men hør på 17mai talene. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #27 Skrevet 1. mai 2014 Wow. Dette er virkelig imponerende. Med høye utgifter og kredittkortgjeld velger du å dra på en dyr ferie? God tur. Jeg prioriterer å betale ned kredittgjeld FØR jeg reiser på ferie. Turen er betalt, og jeg har spart. Derfor syns jeg det er mer fornuftig å ikke bruke penger på kafeer, restauranter etc. Så er jeg gjeldfri til jeg drar Slutt å vær så misunnelig. Anonymous poster hash: c0d74...6e3 2
Kreps1 Skrevet 1. mai 2014 #28 Skrevet 1. mai 2014 Jeg prioriterer å betale ned kredittgjeld FØR jeg reiser på ferie. Turen er betalt, og jeg har spart. Derfor syns jeg det er mer fornuftig å ikke bruke penger på kafeer, restauranter etc. Så er jeg gjeldfri til jeg drar Slutt å vær så misunnelig. Anonymous poster hash: c0d74...6e3 Det handler da ikke om å være misunnelig, men heller at du ordla deg på en måte som kunne misforstås. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #29 Skrevet 1. mai 2014 Det handler da ikke om å være misunnelig, men heller at du ordla deg på en måte som kunne misforstås. Eh nei, jeg sa at jeg ikke hadde penger til å feire 17.mai. Altså jeg HAR jo sparepenger, men nå prioriterer jeg å kvitte meg med all gjeld før jeg reiser. Jo jeg tror mange er misunnelig fordi jeg skal til Las Vegas. Er ikke prisene på mat og sånt satt opp også på 17.mai? Jeg vurderer evt å invitere en venninne på middag hjem til meg. Må jo ha mat uansett som noen skrev her Anonymous poster hash: c0d74...6e3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #30 Skrevet 1. mai 2014 Uffaseg, som ikke får god lunch på byen og vinkartong til grilling på kvelden... Gå ut og se på livet i stedet for å sitte inne og sture. Og kjøp ei pølse. Det er tradisjon. Pølse kan du kjøpe, uten at feriebudsjettet sprekker. Hvis ikke kan du gjøre som andre folk uten penger (som aldri drar på ferier...) Ikke spis noe, men hør på 17mai talene. Jeg liker ikke is, pølser eller kaffe.. Anonymous poster hash: c0d74...6e3
Gjest Funky Punk Skrevet 1. mai 2014 #31 Skrevet 1. mai 2014 Har ikke feiret 17. Mai på mange, mange år. Noen ganger tar jeg med meg grill og mat og forsvinner til skogs eller til et svaberg. Eller så blir jeg hjemme, rydder litt og slikt. Kanskje jeg ser på toget når de går forbi her
Gjest badeand1 Skrevet 1. mai 2014 #32 Skrevet 1. mai 2014 Jeg skal ikke feire fordi jeg har ingen å feire med.. enkelt og greit så det blir en vanlig dag for min del. 1
Kjetil E Skrevet 1. mai 2014 #33 Skrevet 1. mai 2014 Jeg er så blakk så har ikke råd til en kopp te en gang, så derfor blir jeg sittende hjemme og se på tv på 17.mai Hadde så lyst å dra til byen og spise god lunch og kanskje grille/ta noen vin på kvelden. Men nei. Sånn er det, jeg skal på en meget dyr ferie snart så må spare penger. Flere som ikke skal markere denne dagen? Hva gjør dere? Anonymous poster hash: c0d74...6e3 De siste 2 årene har jeg feiret 17 mai i Drammen som tilskuer til Tour of Norway. Men siden det rittet går en uke senere i år så vet jeg ikke helt hva jeg gjør.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #34 Skrevet 1. mai 2014 Jeg er svensk, men gift og bor i Norge, og føler egentlig ingen tilhørighet til denne dagen. Så etter at barna har blitt så store at de gjør sine egne ting på 17.mai så er det nok blitt mindre feiring på oss voksne. Men det kommer jo også litt ann på været. Er det nydelig vær, varmt og godt så er det jo veldig trevlig å se på barnetoget, treffe kjente ute i gatene, spise en is og se på alle glade folka. Men jeg fryser meg ikke igjennom en 17.mai lenger . Anonymous poster hash: edd68...162
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #35 Skrevet 1. mai 2014 Jeg er svensk, men gift og bor i Norge, og føler egentlig ingen tilhørighet til denne dagen. Så etter at barna har blitt så store at de gjør sine egne ting på 17.mai så er det nok blitt mindre feiring på oss voksne. Men det kommer jo også litt ann på været. Er det nydelig vær, varmt og godt så er det jo veldig trevlig å se på barnetoget, treffe kjente ute i gatene, spise en is og se på alle glade folka. Men jeg fryser meg ikke igjennom en 17.mai lenger . Jeg kommer ikke til å feire 17. mai, men ønsker at alle andre får en alle tiders flott dag med godt vær. Har selv innvandrerbakgrunn (marokkaner) og har bodd i Norge i hele mitt liv. Men etter de siste årene med så mye negativ omtale rundt innvandrere, føler jeg meg ikke norsk lenger. Dette er vondt fordi jeg hele livet trodde at jeg var godt integrert. Har god utdannelse og en fin jobb. Er liberal i tankegangen og agnostiker av tro. Så blir vel heller hjemme og lager en god middag, ser barnetoget på tv. Kos dere Anonymous poster hash: edd68...162 3
sofie777 Skrevet 1. mai 2014 #36 Skrevet 1. mai 2014 Nå skal jeg være litt vanskelig her, men til dere som sier at dere bare skal ta det som en vanlig dag, ville dere gått på jobb om det ikke var en lørdag? Alene om det ikke er en 365-dager i året-type jobb? Skal dere ikke kose dere som på en lørdag en gang? Jeg bor alene og har absolutt ingen planer, men har tidligere sett på barnetoget på tv. Jeg har gått ut og sett på barnetoget som går forbi og kost meg med ekstra god mat. Og i år bør jo alt være enda mer spesielt siden grunnloven har 200-årsjubileum (for de som ikke hadde fått med seg det) og vi må da på en ekstra måte feire den friheten vi har, i motsetning til ganske mange land i verden. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #37 Skrevet 1. mai 2014 Jeg skal heller ikke feire. Skal jobbe i hagen.. Hater den dagen. Da liker jeg heller å bruke dagen til å jobbe med hus og hage. Ny bolig og har my som må gjøres. Fint vær håper jeg på da for da jeg hat ute hage prosjekt. FAnonymous poster hash: 9e868...6ac
Gjest Wilhelmine Skrevet 1. mai 2014 #38 Skrevet 1. mai 2014 Jeg har ikke vært ute å sett barnetoget i hjembygda mi på endel år nå. Har typisk hengt over pensumbøker med barnetoget i Oslo på tven i bakgrunnen, hatt pølse i lompe, is og brus i lesepausene. I fjor var jeg på en 17. mai frokost med venner, men ingenting ut over det. I år er det første året på endel år at jeg ikke er student, og jeg har enda til fri, så i år tenkte jeg reise hjem til mamma og pappa, og reise å se på barnetoget og treffe folk. Nesten bare for å lufte bunaden min. Jeg synes 17. mai er en kjempekoselig dag, og man kan jo "feire" den som man vil. Hjemme med barnetoget på tv-en (jeg elsker nrk-sendingene denne dagen!), en tur på fjellet, grille med venner eller hva man nå har lyst til. Håper på sol!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #39 Skrevet 1. mai 2014 Jeg får dessverre ikke feiret. Kommunen skal spare penger så jeg får ikke BPA på helligdager.... Har ingen venner eller familie som kan hjelpe meg ut. Skal se på TV-sendingen selvom det er kjedelig at jeg ikke får vært ute og sett på barnetoget. Anonymous poster hash: 18dcb...139
skreppamedleppa Skrevet 1. mai 2014 #40 Skrevet 1. mai 2014 Nå skal jeg være litt vanskelig her, men til dere som sier at dere bare skal ta det som en vanlig dag, ville dere gått på jobb om det ikke var en lørdag? Alene om det ikke er en 365-dager i året-type jobb? Skal dere ikke kose dere som på en lørdag en gang? Jeg bor alene og har absolutt ingen planer, men har tidligere sett på barnetoget på tv. Jeg har gått ut og sett på barnetoget som går forbi og kost meg med ekstra god mat. Og i år bør jo alt være enda mer spesielt siden grunnloven har 200-årsjubileum (for de som ikke hadde fått med seg det) og vi må da på en ekstra måte feire den friheten vi har, i motsetning til ganske mange land i verden. 17 mai er en dag alle kan "feire" på sin måte. Jeg liker ikke alt oppstyret, heliumballongene, rømmegrøt, pølser, is, folk i horder, bunader, 17 mai taler og alt annet jeg definerer som 17 mai fjas. At jeg bor i Norge betyr også at man er et fritt menneske og står fritt til å gjøre hva som helst annet også på de dagene andre synes er viktige. Jeg skjønner ikke at folk klarer å nesten bli personlig fornærmet av at folk ikke er så keen på å feire den dagen som det selv måtte være. Jeg er glad for at jeg bor i Norge, glad for grunnloven, men må jeg virkelig hilse på barnetoget og springe rundt med fløyte og rope "hurra hurra hurra" av den grunn? Er det obligatorisk? Jeg synes alle skal "feire" dagen på sin måte såfremt de kan, gjøre hva de ønsker. Norge og nordmenn er fritt som du er inne på, og jeg vil ikke og har aldri vært super glad i den tradisjonelle feiringen hvor folk stamper i hverandre som sild i tønne. Noe press på feiring synes jeg blir alt for falskt og nesten u-høgfelig. Jeg velger å ta beina fortest mulig inn i skauen der jeg håper minst mulig korps musikk og folk er så står andre selvsagt fritt til å gjøre det de vil. Enten det er jobbing i hage, sove hele dagen eller gå i tog. Men å være såpass nasjonal romantisk at man kritiserer andre nordmenn for å ikke se på eller delta i tog eller sekkeløp eller is spise konkurranse synes jeg blir i det vanskeligste laget ja. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå