Gå til innhold

Flere som ikke skal feire 17.mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så blakk så har ikke råd til en kopp te en gang, så derfor blir jeg sittende hjemme og se på tv på 17.mai :( Hadde så lyst å dra til byen og spise god lunch og kanskje grille/ta noen vin på kvelden. Men nei. Sånn er det, jeg skal på en meget dyr ferie snart så må spare penger.

Flere som ikke skal markere denne dagen? Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: c0d74...6e3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ikke synd på deg. Du skal på en "meget dyr feire, slutt å sutre!!!

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe spesielt. Bruker ikke å feire denne dagen. Det blir en fridag med huslige syssler som å vaske klær, rydde rom til barna, lage middag, jobbe litt med et par artikler osv.

Anonymous poster hash: e7177...73d
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo pynte deg å gå ut å se på toget?

Alt behøver ikke koste penger.

Dyr ferie snart skriver du, og må spare, og du har ikke til en kopp te engang? Om du sparer så har du ti en kopp te.

Høres ut bare som du ikke gidder.

Vi har en stor da fra morgen til kveld. 17 maifrokost, koldtbord på hotell etter barnetoget, kaker og p+arty hjemme på ettermiddagen

Anonymous poster hash: 9c23a...255
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo pynte deg å gå ut å se på toget?

Alt behøver ikke koste penger.

Dyr ferie snart skriver du, og må spare, og du har ikke til en kopp te engang? Om du sparer så har du ti en kopp te.

Høres ut bare som du ikke gidder.

Vi har en stor da fra morgen til kveld. 17 maifrokost, koldtbord på hotell etter barnetoget, kaker og p+arty hjemme på ettermiddagen

Anonymous poster hash: 9c23a...255

Jo, jeg har veldig lyst, men jeg har ikke noe å ha på meg heller. Er nødt til å spare for jeg har så mange utgifter, kredittkortgjeld etc. Men jeg får heller se fram til ferien. 5 uker igjen!

Skrevet

Pleier aldri å feire 17 Mai :) Er vel fordi jeg ikke gjorde det i barndommen heller.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Ja,har ingen å gå med.Samboer vil ikke ut og feire,og ja jeg kunne gått ut alene,men blir ikke akkurat det samme som å ha noen man kan være sammen med.

Regner med det blir å spise god mat og kose seg hjemme,så det blir vel på en måte en feiring :)

Skrevet

Jeg er svensk, men gift og bor i Norge, og føler egentlig ingen tilhørighet til denne dagen. Så etter at barna har blitt så store at de gjør sine egne ting på 17.mai så er det nok blitt mindre feiring på oss voksne.

Men det kommer jo også litt ann på været. Er det nydelig vær, varmt og godt så er det jo veldig trevlig å se på barnetoget, treffe kjente ute i gatene, spise en is og se på alle glade folka. Men jeg fryser meg ikke igjennom en 17.mai lenger :fnise: .

Skrevet

Prioriteringer. Slutt å grin.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg feirer aldri 17. mai. Takler ikke folkemengder, unger og hornmusikk. Og spesielt ikke kombinasjonen. Så da passer det best å ligge under dyna med ørepropper den dagen :laugh:

Anonymous poster hash: e8294...555
  • Liker 2
Skrevet

Ja,har ingen å gå med.Samboer vil ikke ut og feire,og ja jeg kunne gått ut alene,men blir ikke akkurat det samme som å ha noen man kan være sammen med.

Regner med det blir å spise god mat og kose seg hjemme,så det blir vel på en måte en feiring :)

Blir litt lei meg når jeg ser at du ikke har noen å gå med og at din samboer ikke vil ut å feire. Han hadde vel overlevd et par timer for din skyld, hvis du gjerne vil det.

Et forhold handler jo om å gi og ta litt, så her syns jeg du kan insistere på at han blir med ut en liten sving og ser på barnetoget og får seg en pølse og en is :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er svensk, men gift og bor i Norge, og føler egentlig ingen tilhørighet til denne dagen. Så etter at barna har blitt så store at de gjør sine egne ting på 17.mai så er det nok blitt mindre feiring på oss voksne.

Men det kommer jo også litt ann på været. Er det nydelig vær, varmt og godt så er det jo veldig trevlig å se på barnetoget, treffe kjente ute i gatene, spise en is og se på alle glade folka. Men jeg fryser meg ikke igjennom en 17.mai lenger :fnise: .

Det er da pliktig for söta bror/syster å feire 17. mai syntes jeg. Så blir ni en riktig norrbägga...

Anonymous poster hash: 0a8af...b18

• Liker 2
Skrevet

Det er da pliktig for söta bror/syster å feire 17. mai syntes jeg. Så blir ni en riktig norrbägga...

:fnise::fnise::fnise: Ok! Jeg skal gjøre det i år også da... Kun for deg! :danse:

AnonymBruker
Skrevet

:fnise::fnise::fnise: Ok! Jeg skal gjøre det i år også da... Kun for deg! :danse:

:) Ironisk nok er jeg dessverre mulig i Sverige den 17, men ikke sikker ennå...

Skrevet

Jeg har ingen planer om å stampe inne i byen som en bitteliten maur i en maurtue. Små unger som kliner is overalt, bråk og folk med bunadsfetisj som gauler og bråkete russ.. Nei spar meg, det er noen rare tradisjoner jeg ikke tar i med en ildtang en gang.

Jeg og typen smører nistepakken og litt kaffe på termosen så stikker vi til fjells, senere på kvelden blir det noen øl ( forhåpentligvis i solen på terrassen) og muligens litt grilling..

Gjest Mary Quant
Skrevet

Ingenting å ha på seg?

Det er mange år siden jeg kjøpte nye klær til 17. mai. Tar på noe jeg har i skapet.

Jeg skal feire dagen med flagg på balkongen og har invitert barn og svigerbarn til å komme og spise med oss.

Etter at ungene ble voksne gidder vi ikke se på barnetoget - det får vente til barnebarna blir større og skal delta ... da skal vi selvsagt se på barnetog igjen :flagg:

Synes det er deilig å slippe å rushe ut tidlig om morgenen som da barna våre deltok ... men synes det er en herlig dag allikevel !

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jeg rar som ikke liker is og pølser? Hva er vanlig å spise på 17.mai? Jeg har ikke vært i Norge på 17.mai siden krigen.. vanligvis sitter jeg på den iranske riviera med et glass champagne men gidder ikke i år.

Kan jo lage noe god mat hjemme i det minste.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Er jeg rar som ikke liker is og pølser? Hva er vanlig å spise på 17.mai? Jeg har ikke vært i Norge på 17.mai siden krigen.. vanligvis sitter jeg på den iranske riviera med et glass champagne men gidder ikke i år.

Kan jo lage noe god mat hjemme i det minste.

Is og pølser er barndomsminner fra 17. mai og jeg husker at jeg elsket det.

På 17.mai spiser man akkurat det man har lyst til. Det er da ikke noe spesielt man MÅ spise. Det er en fin dag å grille på om været tillater det ...

Gjest constance90
Skrevet

Det blir desverre skolebøker for meg. Får kjøpe en pose wiener og en pakke krones-is så blir det hvertfall smaken av feiring! :)

Gjest Timber
Skrevet

Dersom man ikke svømmer i penger, så handler mye om prioriteringer i livet økonomisk. De fleste av oss har ikke råd til absolutt alt man ønsker, selv om en kopp te burde være innenfor rekkevidden for de fleste.

Man må ikke bruke masse penger på 17. mai, man kan kle seg i noen klær man har i skapet fra før av og rusle seg en tur ut og se på barnetogene og livet ellers. Eller ta med seg litt mat og grille i parken med venner (mat må man tross alt ha uansett hvilken dag det er). Eller invitere seg selv på lunsj hos gode venner.

Feirer ikke 17. mai selv. Enten jobber jeg, eller så benytter jeg meg av at skogen er mer eller mindre kjemisk renset for mennesker, siden alle skal ned og vinke med flaggene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...