Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I fjor sommer besøkte jeg en del forskjellige nudist strender i Oslo og Akershus i håp om å kunne få den gleden av og nyte solen slik jeg ønsker det på en strand.

Men hvorfor skal man føle at mannfolk! Ja jeg kaller dem det nå er fra unge gutter (17-19åra) opp til godt voksende menn.. Gud vite hvilken alder. Men de har noe til felles de titter og da ikke bare streife over stranda men glor seg hjel.

man legger jo merke til disse blokkene.. så hvor er dere andre medsøstre går? Hvor dere også føler at dere ikke har menn som titter hele tida.

Går mot sommer nå så jeg tar i mot tips og deres erfaring.

Klem fra ei oppgitt jente.

(Siw)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

I fjor sommer besøkte jeg en del forskjellige nudist strender i Oslo og Akershus i håp om å kunne få den gleden av og nyte solen slik jeg ønsker det på en strand.

Men hvorfor skal man føle at mannfolk! Ja jeg kaller dem det nå er fra unge gutter (17-19åra) opp til godt voksende menn.. Gud vite hvilken alder. Men de har noe til felles de titter og da ikke bare streife over stranda men glor seg hjel.

man legger jo merke til disse blokkene.. så hvor er dere andre medsøstre går? Hvor dere også føler at dere ikke har menn som titter hele tida.

(Siw)

Jeg hørte om en naturist/nudiststrand i Sverige, der det faktisk var adskilte områder for damer og menn. Det var et høyt gjerde i mellom de to strendene slik at ikke menn og kvinner kunne se hverandre. Kanskje du kan finne informasjon her?

http://www.scandinavianaturist.org/node/226

Anonymous poster hash: 98eec...1a0

Skrevet

Jeg hørte om en naturist/nudiststrand i Sverige, der det faktisk var adskilte områder for damer og menn. Det var et høyt gjerde i mellom de to strendene slik at ikke menn og kvinner kunne se hverandre. Kanskje du kan finne informasjon her?

Takk 😁😂😉😀😊 😊

AnonymBruker
Skrevet

Takk

Hvis du kontakter en eller begge følgende foreninger og spør om hvor det finnes strender som er slik som jeg fortalte om med høye gjerder, så kan de sikkert være behjelpelig med å finne informasjon om det og gi til deg.

Lykke til med soling og bading uten stirrende blikk! :)

http://www.scandinavianaturist.org/node/7

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Tror ikke akkurat at det er noe mindre titting på en vanlig strand...

Ta det som et kompliment, da er man jo ihvertfall verdt å titte på.

Anonymous poster hash: f6d87...805

Endret av Stjernesol
Skrevet

Hvis du vil sole deg naken, uten å bli beglodd, er nok ikke nudiststrender stedet. Du må dra ut i naturen, finne et sted der du kan være for deg selv. Jeg er redd du må et stykke utenom Oslo-området for å få det til.

Skrevet

Forresten, ikke bry deg om skrivefeilene dine. Norsken din er forståelig, så bare fortsett å skrive.

Skrevet

Ryddet for avsporing.

Stjernesol, mod.

Skrevet

Forresten, ikke bry deg om skrivefeilene dine. Norsken din er forståelig, så bare fortsett å skrive.

Hihi takk for det.

Pleier ikke ha de store skrivefeilene heller.

Men fra nettbrett og ja litt seint på kvelden og litt rødt i glasset så ble det ikke like lett.

Takk forresten for tips hvor jeg kan dra.

Forsatt god 1 mai.

Klem Siw

AnonymBruker
Skrevet

Og hva er problemet med å bade i bikini eller badedrakt? Hva er greia med å være naken med fremmede mennesker? Jeg vil tro at nudiststrender tiltrekker seg en god del nysgjerrige mannsgriser som er ute og ser etter runkemateriale. Tror egentlig det finnes svært få mennesker som ikke har en liten baktanke med å være på nudiststrender.

Anonymous poster hash: 4cbc2...b21
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

.

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Hei.

(Siw)

En «naturiststrand» med kjønnsegregering er vel noe bortimot en selvmotsigelse, naturisme handler så vidt jeg har forstått om å kunne omgås uanstrengt naken på tvers av kjønn og alder, å bade eller dusje naken med eget kjønn har vært normalt selv i sterkt konservative kulturer (før badedraktens tid) så å kalle dette naturisme virker litt tåpelig. Selv kaller jeg meg ikke naturist selv om jeg gjerne soler meg og bader naken, rett og slett fordi jeg ikke ser noen grunn til å måtte rettferdiggjøre nakenhet med en isme, en ideologi. Det er nakenhetstabuet som krever begrunnelse, og det er de som ikke tåler nakenhet som burde ha et begrep for sin angst , man trenger ikke ha noen ideologisk begrunnelse for at nakenhet ikke er fy-fy.

Selv har jeg solt meg på Huk og andre fristrender i årevis, og på disse stedene er det en ganske god kjønnsbalanse og slett ikke vanlig at kvinner plages av mannlige strandgjester, unntaket er enkeltpersoner eller grupper menn med fremmekulturell bakgrunn som åpenbart er så ukjent med naturlig nakenhet at de tror dette er et slags sexfesjå og kommer for å glo. Som regel sitter de fullt påkledd og med øynene på stilk. Uten å skamme seg, det virker ikke som de forstår i hvilken grad de driter seg loddrett ut. Hvis det da ikke er at de har så liten respekt for nordmenn at de ikke føler det er mulig å drite seg ut overfor oss.

Heldigvis er det ofte kvinner som sier ifra i klare ordelag og ber disse mennene pelle seg bort.

AnonymBruker
Skrevet

Og hva er problemet med å bade i bikini eller badedrakt? Hva er greia med å være naken med fremmede mennesker? Jeg vil tro at nudiststrender tiltrekker seg en god del nysgjerrige mannsgriser som er ute og ser etter runkemateriale. Tror egentlig det finnes svært få mennesker som ikke har en liten baktanke med å være på nudiststrender.

Anonymous poster hash: 4cbc2...b21

Jeg har ihvertfall aldri sett noen runke på en nudiststrand.

Men selvsagt ser man seg rundt akkurat som man gjør når man er på en vanlig strand eller når man tar en utepils på aker brygge for den saks skyld. Mennesker er både seksuelle og sosiale dyr. Å ikke legge merke til dem som er rundt deg ville vært hva som hadde vært unormalt og tydet på noe psykiske problemer.

Anonymous poster hash: f6d87...805

Skrevet

Hei.

(Siw)

Hei Siwhel , og øvrige i denne tråden

Nå er det jo ikke slik at hun ber om tips til destinasjoner hvor hun kan sole og bade uten en tråd, og spesielt ikke i sverige vel ?

Til deg siwhel kan jeg bare dele mine egne erfaringer. Nå vet jeg ikke hvilke naturiststrender du har vært på, men som mangeårig naturist er min erfaring at den beste måten å unngå uønsket oppmerksomhet fra menn som åpenbart er der av de gale årsaker er å enten gå på de mest folkerike strendene (er vel bare huk og kalvøya som er aktuelt her), og jo varmere og mere folk det er (helgedager osv) jo mindre vil slik uønsket oppmerksomhet være lik null

alternativet er å gå sammen med noen, jeg har nesten aldri opplevd uønsket oppmerksomhet på Huk men de få gangene det har skjedd har det skjedd når jeg har vært alene og på typiske dager det ikke er mye folk, midt i uka osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...