Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så interessant å vite lengde og vekt på en nyfødt baby? :klo:

Anonymous poster hash: e3f15...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å ha et grunnlag for hvor mye barnet vokser og går opp og ned i vekt.

Hvis barnet har en sykdom feks vil det kunne fanges opp kjappere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å ha et grunnlag for hvor mye barnet vokser og går opp og ned i vekt.

Hvis barnet har en sykdom feks vil det kunne fanges opp kjappere.

Nei altså jeg mener når man annonserer for folk (på Facebook ol) at man har fått en datter/sønn, og forteller så vekt og lengde.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, babyer er så like at det er vel det man kan si?

Anonymous poster hash: 35c7a...dc4
Skrevet

Nei altså jeg mener når man annonserer for folk (på Facebook ol) at man har fått en datter/sønn, og forteller så vekt og lengde.

Da er det sikkert mtp størrelsen på barnet - Om det er prematur eller om det er en big-ass-baby.

Jeg fikk et barn før FB-tida, og da spurte ALLE hvor lang og hva vekta var. Nå slår man alt i en smekk! :fnise:

Skrevet

Det er jo ikke så mye å dele ang. nyfødte babyer, lende, vekt og navn er vel omtrent det eneste, så er vel litt derfor. Er også derfor jeg spør om dette når andre får barn, det e rliksom et trygt spørsmål, da viser du interesse uten å være for nærgående. Se diverse tråder her, så ser du hvor lite man egentlig kan si før det er feil pga. hormoner hos mor..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke så mye å dele ang. nyfødte babyer, lende, vekt og navn er vel omtrent det eneste, så er vel litt derfor. Er også derfor jeg spør om dette når andre får barn, det e rliksom et trygt spørsmål, da viser du interesse uten å være for nærgående. Se diverse tråder her, så ser du hvor lite man egentlig kan si før det er feil pga. hormoner hos mor..

Pga hormoner?? Jeg har ikke fått høre noe om mitt barn men ei jeg kjenner er lei seg for alle påpeker hvor tykk babyen er, alle babyer er lubne men det er ikke gøy å høre at folk syns at babyen er overvektig. Hennes baby er 6 mnd og hun har fått høre at han er overvektig i 6 mnd, han ligger på normalen. Neppe gøy å høre at babyen er en stankelbein heller, ei jeg kjenner har ei datter som ble født for tidlig og er syltynn ennå som 10 mnd, kunne ikke falle meg inn å si f.eks "herregud så tynn hun er, spiser hun mye?". Det har ingenting med hennes mors hormoner å gjøre at jeg ikke vil si det Og det er mye man kan spørre om uten at mødre blir fornærmet.

Jeg syns at det er interessant å sammenligne med min egen (7 mnd) fordi noen ser større el mindre ut men kan veie el måle det samme. Også interessant når de er nyfødt å vite hvor mye de vokste i magen.

Anonymous poster hash: 2d0fc...7c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg merker at de eneste som spør om vekt og lengde, er andre med barn. Når jeg sendte sms til sjefen for å meddele at Vesla var kommet, så ville han ha bilde og vite vekt og lengde. Han venta sin nummer to nesten samtidig som vår mini.

Skrevet

Pga hormoner?? Jeg har ikke fått høre noe om mitt barn men ei jeg kjenner er lei seg for alle påpeker hvor tykk babyen er, alle babyer er lubne men det er ikke gøy å høre at folk syns at babyen er overvektig. Hennes baby er 6 mnd og hun har fått høre at han er overvektig i 6 mnd, han ligger på normalen. Neppe gøy å høre at babyen er en stankelbein heller, ei jeg kjenner har ei datter som ble født for tidlig og er syltynn ennå som 10 mnd, kunne ikke falle meg inn å si f.eks "herregud så tynn hun er, spiser hun mye?". Det har ingenting med hennes mors hormoner å gjøre at jeg ikke vil si det Og det er mye man kan spørre om uten at mødre blir fornærmet.

Jeg syns at det er interessant å sammenligne med min egen (7 mnd) fordi noen ser større el mindre ut men kan veie el måle det samme. Også interessant når de er nyfødt å vite hvor mye de vokste i magen.

Anonymous poster hash: 2d0fc...7c1

Burde skrevet pga hormoner el. kanskje. Jeg har også en feit baby, hun ligger over 98%-streken, og har fått høre hele tiden at hun er god og rund. Og det bryr meg ikke det spøtt, babyer er jo forskjellige, alt er normalt. Derfor prøvde jeg å tilegge det hormonene, hvis ikke er vi en gjeng med ekstremt hårsåre folk..

Men i alle fall, som du tydelig viser, man kan jo ikke spørre/kommentere nesten noenting, for du vet ikke om den du spør er blant de som tar seg nær av det. Dermed holder man seg kanskje til vekt og lengde, da akkurat det er noe som er vanlig å spørre om, og trygg grunn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...