AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Håper noen har noen gode råd til meg nå sent på kvelden: Vår tispe på 2 1/2 år har nå løpetid, og er ca 1 uke inn i perioden. Tidligere år har hun blitt klengete, flørtete, kostete og ynkelig. I år derimot har hun funnet ut at det er morsomt å være så irriterende som mulig!! Som student er jeg hjemme med henne hele dagen, så det er som regel meg som er hennes "target" for sutringen. Det hun altså gjør er å løpe fram og tilbake, opp og ned trappene, fra dør til dør for å sette seg ned for å ynke, gneldre og KNURRE på nærmeste objekt. Verandadøren er spesielt utsatt. Vi trodde i utgangspunktet at dette var en måte å fortelle at det er turtid eller må tisse/bæsje/leke i hagen, men nei. Hun steller seg på verandaen og stirrer intenst på alt, etter lang nok tid legger hun seg ned for å stirre. Så bjeffer hun uten grunn, så sender jeg henne inn igjen. Så begynner dette på nytt. Hun vil IKKE gå tur. Jeg har prøvd både kortere og lengre turer enn hun er vandt med, men hun viser tydelig at det ikke er aktuelt å bevege seg. Hun virker også stresset når vi er på tur. Det er mulig jeg har glemt noe, jeg er ganske sliten etter en lang dag med mas. Hun har endelig gått å lagt seg. Anonymous poster hash: 2978b...06c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 det er bare sånn de er stakkars du har fått ei som virkelig kan å irritere folk Anonymous poster hash: 0e930...03c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Ja, tydeligvis... Anonymous poster hash: 2978b...06c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #4 Skrevet 1. mai 2014 nå er jeg glad jeg har hannhund Når det er løpetid her oppfører de seg helt normalt hjemme (heldigvis!) men på tur er det pip og klynk og dra og surr. Hva med å be henne legge seg? Prøve å være streng? Anonymous poster hash: c03f8...4f9
Destruit Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Hm... Høres ut som en Hund som er understimulert mentalt. Driver dere med godbitsøk? Snusetrening ? Snuseturer? Triks/agility /flyball/ lydighet ( ikke kun hverdagslydighet) slik at hunden får brukt hodet ? Mentaltrening sliter ut hunden myyyye fortere enn å gå på turer eller leke. Desto mer man trimmer hunden, desto mer energi får den, akkurat som oss mennesker . Finn på nye mentaltrene leker så skal du fort se en helt ny hund! 😉 Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Hm... Høres ut som en Hund som er understimulert mentalt. Driver dere med godbitsøk? Snusetrening ? Snuseturer? Triks/agility /flyball/ lydighet ( ikke kun hverdagslydighet) slik at hunden får brukt hodet ? Mentaltrening sliter ut hunden myyyye fortere enn å gå på turer eller leke. Desto mer man trimmer hunden, desto mer energi får den, akkurat som oss mennesker . Finn på nye mentaltrene leker så skal du fort se en helt ny hund! Lykke til! Nå er det snakk om problemer under løpetid her, det virker da ikke som om dette er et problem de har til hverdags. Min hannhund får masse stimuli og er en rolig og lydig hund, men er det løpetid i nabolaget blir han helt gæren noen dager, han stresser og maser mye, er umulig å snakke til eller få til å høre etter samme pokker hva jeg gjør. Anonymous poster hash: ec5d3...2c1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Hehe, høres ut som en normal løpetid. Slitsomt,men normalt. Tispa vår satt ute på terrassen og ulte mot hunder hun så gå forbi på gangstien langt nede i bakken under der vi bor. To uker i året holder vi på å bli gale. Hun kan jo ikke noe for det og er verdens snilleste ellers, men akkurat under løpetiden blir hun både "døv og blind" og godbitsøk og slike ting funker ikke/ funker dårlig Hun er jo ikke interessert i mat. Vi har en godt trent hund, vi driver med ettersøk og annen mental trening. Det er ikke mangel på stimuli som er problemet. det er bare at under løpetiden så styrer hormonene og hun blir helt tussete i hodet. Nå i løpetida dukket det plutselig opp en hannhund i hagen vår. Han holdt til der i timesvis, prøvde å lokke han til meg med tørrfisk, men ikke reaksjon før jeg ton tispa med ut. da var han enkel å fange. De er bare utrolig søte. Anonymous poster hash: 36827...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå