AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Jeg lurer oppriktig på dette. Har nemlig tre venninner som jeg liker å tilbringe tid sammen med, er en jente som ikke tar stor plass og som er relativt "low key", men det har ser slik at jeg ser annerledes ut enn venninnene mine. Jeg har pene venninner med sjarm og fine personligheter, utseendemessig er vi ganske annerledes. Dette er ikke noe jeg tenker på, men det er kommentarer fra en annen venninne som har fått meg til å tenke i disse baner. Jeg er veldig slank og ganske høy, tar høy utdanning og er vel veldig klassisk i utseendet. Venninnene mine er ikke så aktive, veier en god del mer enn meg og mye lavere (men de er utrolig søte og har masse sjarm). Saken er den at jeg aldri blir invitert med på bytur. De går ofte ut på byen sammen uten å si i fra til meg på forhånd, får som regel vite dette flere dager etter. De inviterer meg kun med på jentekvelder, kino og kafé. Spør jeg om vi skal dra ut på byen, får jeg alltid avslag og heller tilbud om å bli med på kafé for eksempel. Jeg syns dette er veldig leit og føler meg litt utenfor. Vi har vært ute på byen sammen før og det er som regel (dessverre) ofte slik at jeg får mye oppmerksomhet fra menn, og mennene som venninnene mine finner attraktive, viser heller interesse for å bli kjent med meg. Jeg tar alltid avstand fra menn som venninnene mine liker, inkluderer dem i samtalene og prøver å snike meg unna. Altså, oppfører meg som en god venninne og presenterer venninne mine for menn og snakker varmt om dem. Men likevel blir jeg ikke invitert med. I går snakket jeg med en venninne som også kjenner disse jentene som jeg anser som veldig gode venner og hun fortalte meg tilfeldigvis hva venninene mine hadde snakket om, at jeg skiller meg veldig ut og får mye oppmerksomhet, noe som er årsaken til at de ikke er interessert til å dra ut på byen sammen med meg eller andre tilstelninger hvor de møter potensielle kjærester. Dette er også en problemstilling jeg ikke kan ta opp med dem, vil høres ganske innbilsk ut og det er ikke slik jeg er, men jeg er lei meg fordi jeg ikke blir invitert med. Har dere noen tanker om dette, tips og råd å komme med? Anonymous poster hash: f86ca...804
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Kansje du rett og slett er litt oppmerksomhetsyk og at det er slitsomt for resten? Anonymous poster hash: de2d9...9b4 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Jeg forstår de egentlig ganske godt! De vil jo ha en sjangse på byn! Anonymous poster hash: 0e4c3...65f 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Jeg har vært på andre siden av denne problemstillingen, har en veldig pen venninne. Men drar ut med henne på byen likevel. Hun får ALL oppmerksomheten, og jeg får heller negativ oppmerksomhet når jeg er med henne. Sånn er det ikke ellers, da blir jeg sett på som søt. Det er veldig kjipt... vet ikke hva du skal gjøre med det da. Jeg har valgt å ikke si noe om det, for hva kan hun gjøre? Ingenting. Hun går ikke inn for å få oppmerksomhet en gang, det bare er sånn. Anonymous poster hash: 16e93...60b 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Kansje du rett og slett er litt oppmerksomhetsyk og at det er slitsomt for resten? Anonymous poster hash: de2d9...9b4 Det er vel akkurat det jeg ikke er, som jeg nevner i innlegget er jeg alt annet enn oppmerksomhetssyk og tar sjelden kontakt med det motsatte kjønn, men får likevel mye oppmerksomhet og det er dessverre lite jeg kan gjøre med det. Men jeg presentere de alltid for vennene mine, snakker fint om dem og går etterhvert og setter meg en annen plass. Anonymous poster hash: f86ca...804 1
Gjest Tris Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Nei jeg har ikke vært i en slik situasjon. Men jeg forstår ikke helt de venninnene dine. Med deg som trekkplaster på menn, vil jo de kunne bli kjent med enda flere menn, kompisene til de som tiltrekkes av deg feks. Hadde de venninnene dine vært smarte så hadde de snakket med deg og dere kunne lagd en plan i fellesskap om hvordan dere skulle løse en situasjon dersom for mange menn fokuserte kun på deg. For du er jo ikke interessert i å ha alle for deg selv sant? De viser jo med all tydelighet at de ikke takler situasjonen, og det er litt dumt. Etterhvert vil det gå ut over vennskapet. Jeg vet ikke hvordan du kunne løst denne floken. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 Jeg forstår de egentlig ganske godt! De vil jo ha en sjangse på byn! Anonymous poster hash: 0e4c3...65f Men det er da andre jenter på uteplassen også, som potensielt kan stjele oppmerksomheten? Jeg syns hele situasjonen er lei. Jeg har vært på andre siden av denne problemstillingen, har en veldig pen venninne. Men drar ut med henne på byen likevel. Hun får ALL oppmerksomheten, og jeg får heller negativ oppmerksomhet når jeg er med henne. Sånn er det ikke ellers, da blir jeg sett på som søt. Det er veldig kjipt... vet ikke hva du skal gjøre med det da. Jeg har valgt å ikke si noe om det, for hva kan hun gjøre? Ingenting. Hun går ikke inn for å få oppmerksomhet en gang, det bare er sånn. Anonymous poster hash: 16e93...60b Kanskje du skulle prøve å være mer sosial og pratsom, kanskje det vil hjelpe? Sjarm og utstrålig er alltid positivt. Anonymous poster hash: f86ca...804
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 Nei jeg har ikke vært i en slik situasjon. Men jeg forstår ikke helt de venninnene dine. Med deg som trekkplaster på menn, vil jo de kunne bli kjent med enda flere menn, kompisene til de som tiltrekkes av deg feks. Hadde de venninnene dine vært smarte så hadde de snakket med deg og dere kunne lagd en plan i fellesskap om hvordan dere skulle løse en situasjon dersom for mange menn fokuserte kun på deg. For du er jo ikke interessert i å ha alle for deg selv sant? De viser jo med all tydelighet at de ikke takler situasjonen, og det er litt dumt. Etterhvert vil det gå ut over vennskapet. Jeg vet ikke hvordan du kunne løst denne floken. Dette er ikke noe vi har snakket om, og det vil kanskje være teit å ta dette opp med dem? Jeg mener ikke jeg er bedre enn dem og er redd for at de vil få det inntrykket av meg hvis jeg skulle tatt opp dette emnet. Jeg vil ikke at det skal gå utover vennskapet, men det er sårende og lei å ikke bli invitert med og kunne dra på byen sammen med venninnene mine. Anonymous poster hash: f86ca...804
Gjest Tris Skrevet 30. april 2014 #9 Skrevet 30. april 2014 Dette er ikke noe vi har snakket om, og det vil kanskje være teit å ta dette opp med dem? Jeg mener ikke jeg er bedre enn dem og er redd for at de vil få det inntrykket av meg hvis jeg skulle tatt opp dette emnet. Jeg vil ikke at det skal gå utover vennskapet, men det er sårende og lei å ikke bli invitert med og kunne dra på byen sammen med venninnene mine. Anonymous poster hash: f86ca...804 Hvis du vil beholde de som venner, så tror jeg nesten du må kalle de inn på teppet og ha en samtale om dette. Har du en annen person som kan være med deg og snakke om dette? En som er litt utenforstående men som de andre kjenner? 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #10 Skrevet 30. april 2014 Beklager for alle skrivefeilene, håper innleggene er forståelige likevel. Anonymous poster hash: f86ca...804
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #11 Skrevet 30. april 2014 Du trenger kanskje ikke å si grunnen, men bare spørre hvorfor de ikke tar deg med ut? Anonymous poster hash: 16e93...60b 8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #12 Skrevet 30. april 2014 Hvis du vil beholde de som venner, så tror jeg nesten du må kalle de inn på teppet og ha en samtale om dette. Har du en annen person som kan være med deg og snakke om dette? En som er litt utenforstående men som de andre kjenner? Kjenner jeg bli flau bare av å tenke på å ta det opp med dem, og har vel egentlig ingen som kunne hjulpet meg. Tror også dette vil terge dem, at jeg begynner å snakke om at jeg får all oppmerksomhet og hva vi kan gjøre for å fikse dette. :\ Anonymous poster hash: f86ca...804
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #13 Skrevet 30. april 2014 Du trenger kanskje ikke å si grunnen, men bare spørre hvorfor de ikke tar deg med ut? Anonymous poster hash: 16e93...60b Jeg har spurt et par ganger og får bare høre dårlige unnskyldninger om at de trodde jeg var opptatt, glemte å ringe for å si i fra eller spørre meg, at jeg kanskje var opptatt med studier eller jobb, osv. Anonymous poster hash: f86ca...804
Gjest Tris Skrevet 30. april 2014 #14 Skrevet 30. april 2014 Kjenner jeg bli flau bare av å tenke på å ta det opp med dem, og har vel egentlig ingen som kunne hjulpet meg. Tror også dette vil terge dem, at jeg begynner å snakke om at jeg får all oppmerksomhet og hva vi kan gjøre for å fikse dette. :\ Anonymous poster hash: f86ca...804 Men om dette får fortsette, så ender det jo opp med at du sitter der uten de vennene til slutt? De er jo ikke rettferdig at de nekter deg å bli med ut på byen bare fordi de vil ha mennene for seg selv? 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #15 Skrevet 30. april 2014 Men om dette får fortsette, så ender det jo opp med at du sitter der uten de vennene til slutt? De er jo ikke rettferdig at de nekter deg å bli med ut på byen bare fordi de vil ha mennene for seg selv? Får vel bare godta at de ikke vil ha meg med på byen, og eventuelt finne venninner som vil ha meg med.. Hva ville du gjort hvis du var en av venninne mine? Eller hvordan ville du løst denne situasjonen hvis du var meg, tenker hvordan du ville tatt dette opp med dem? Anonymous poster hash: f86ca...804
Gjest Tris Skrevet 30. april 2014 #16 Skrevet 30. april 2014 Får vel bare godta at de ikke vil ha meg med på byen, og eventuelt finne venninner som vil ha meg med.. Hva ville du gjort hvis du var en av venninne mine? Eller hvordan ville du løst denne situasjonen hvis du var meg, tenker hvordan du ville tatt dette opp med dem? Anonymous poster hash: f86ca...804 Jeg er veldig direkte, så hadde det vært meg hadde de ikke sluppet unna med bortforklaringer. Jeg tror jeg ville invitert de på kafe og sagt at jeg er klar over at de har unngått meg med vilje. Kanskje jeg hadde henvendt meg til en av de på forhånd og spurt henne ut om situasjonen og foreslått en løsning og hørt om hun hadde gjort seg noen tanker rundt dette. Om de bare blåser det vekk, ja da hadde vennskapet vært over for min del. Virkelige venner ville ikke latt dette bli et problem slik de her tydeligvis har gjort. 1
Gjest Pheel Skrevet 30. april 2014 #17 Skrevet 30. april 2014 Trøst deg med at du virkelig ikke går glipp av noe!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #18 Skrevet 30. april 2014 Jeg er veldig direkte, så hadde det vært meg hadde de ikke sluppet unna med bortforklaringer. Jeg tror jeg ville invitert de på kafe og sagt at jeg er klar over at de har unngått meg med vilje. Kanskje jeg hadde henvendt meg til en av de på forhånd og spurt henne ut om situasjonen og foreslått en løsning og hørt om hun hadde gjort seg noen tanker rundt dette. Om de bare blåser det vekk, ja da hadde vennskapet vært over for min del. Virkelige venner ville ikke latt dette bli et problem slik de her tydeligvis har gjort. Får vurdere å ta det opp med dem, må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det på en mest mulig skånsom måte, vil ikke såre følelsene deres. Føler vel at jeg blir utnyttet på en måte: de ringer meg ofte om de vil ha hjelp med studier, er lei seg for noe og om de trenger en treningsvenninne eller noen å dra på kafé med, men ikke hvis de skal på byen for å ha det gøy en helg. Tusen takk for svar Anonymous poster hash: f86ca...804
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #19 Skrevet 30. april 2014 Trøst deg med at du virkelig ikke går glipp av noe! Tenker du på utelivet generelt? Anonymous poster hash: f86ca...804
Gjest Tris Skrevet 30. april 2014 #20 Skrevet 30. april 2014 Får vurdere å ta det opp med dem, må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det på en mest mulig skånsom måte, vil ikke såre følelsene deres. Føler vel at jeg blir utnyttet på en måte: de ringer meg ofte om de vil ha hjelp med studier, er lei seg for noe og om de trenger en treningsvenninne eller noen å dra på kafé med, men ikke hvis de skal på byen for å ha det gøy en helg. Tusen takk for svar Anonymous poster hash: f86ca...804 Du, de har tross alt såret dine følelser. Så hvorfor skal du være forsiktig med dine venninners følelser? De har lagt opp til dette selv. Men vær obs på at de kanskje kan bli urettmessig sure/sinte. Bare hyggelig om jeg kunne være til noe hjelp. Jeg har som sagt ikke opplevd noe slikt selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå