Gå til innhold

Hva ligger fulltid dagmamma pris på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal bli dagmamma for en liten 1 åring, og jeg lurer på hva prisen ligger på nå. H*n som trengte dagmamma, sa det var 7405 kr i mnd, og ca 335 kr dagen.

Noen ganger 3 dager i uken og andre 5, sa hun. Så hva er normal pris og gi en dagmamma? Fra 7 til 4 og avogtil til 5.

Anonymous poster hash: a655c...41b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har hørt er at for fulltid er det kontantstøtten pluss det man hadde betalt for barnehage. Dvs 6000 + ca 2500kr. Da skal det være inkludert måltider. Hvis du skal ha færre timer må du vel bare trekke fra det.

Anonymous poster hash: 70360...04d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har hørt er at for fulltid er det kontantstøtten pluss det man hadde betalt for barnehage. Dvs 6000 + ca 2500kr. Da skal det være inkludert måltider. Hvis du skal ha færre timer må du vel bare trekke fra det.

Anonymous poster hash: 70360...04d

Så ca 335 dagen høres ok ut og 7450 i mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Så ca 335 dagen høres ok ut og 7405 i mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Høres fornuftig ut, ja.

Anonymous poster hash: 4a3dc...834
AnonymBruker
Skrevet

Det blir none uker med 3 dager og noen med 5 dager. Når jeg ser lengden på arbdagen, så syns jeg du skal ha full mndbetaling. uten noe trekk.

Enkelte dager skal du ha ti timer.

Jeg syns uansett dagmammajobben blir belønnet veldig lavt.

Så om det er ca 335 kr dagen, så har du ca 33 kr timen den dagen du jobber ti timer.

I Norge kaller vi dette for sosial dumping. Foreldre skylder ofte på at det er svart, og at det er ikke dyrere i bhg.ei, det er maxpris i bhg og det er staten som betaler resten der.

Det er altfor stort ansvar å passe en unge på et år for 33 kr timen.

Dagmamma rundt omkring skulle vært flinkere, organisert seg på et vis. Alle jobber hvitt, og som du sikkert vet så fødes ikke ungene slik foreldrene vil,slik at det passer til bhgsøknaden, så de er avhengi av dere,men dere lar dere utnytte. Forlang full timelønn slik som tilsvarende jobb, da tenker jeg det vil komme ordninger i Norge for dere også

Anonymous poster hash: ecd35...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...