Gå til innhold

170cm- idealvekt?

Anbefalte innlegg

Gjest Pheel
Skrevet

Jeg veier lite og er like høy, men er ikke godt trent med lite muskler, så har allikevel litt fett.

Jeg er slank altså, men ser ikke tynn ut tiltross for lav vekt. Vet om ei som er 10 cm lavere enn meg og veier 4 kg mer, men som ser tynnere ut. Er rart hvordan man bærer vekt, og hvor mye det har å si med muskelmasse. :)

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Hva anser dere som idealvekt for en jente/kvinne på 170cm?

Anonymous poster hash: 6c0ca...139

Idealvekten er individuell. Det er den vekten kroppen "sier i fra om at den selv ønsker".... og det er mest sannsynlig litt mer enn det veldig mange bestemmer seg for selv. Tenk på det. :)

Bare det at du spør her inne betyr at du kanskje ikke har hørt på hvilke vekt kroppen din naturlig velger for deg.

Skrevet

Jeg er 170 og da jeg var tenåring veide jeg 63 og var misfornøyd.

Etter første svangerskap stoppet jeg på 70 kg og var kjempefornøyd, da hadde nok kiloene fordelt seg på en helt annen måte enn før jeg ble gravid.

Etterhvert som årene har gått så har jeg veid forskjellig. Jeg gikk opp og veide nesten 80 kg i mange år og da var jeg absolutt ikke fornøyd. Så gikk jeg ned til 65 og var superfornøyd.

Nå er jeg 40+ og veier for mye, men er på vei ned. Og tenker at jeg ikke vil lavere enn 78, har bestemt meg for at det er idealvekta mi, siden jeg veide det for 3 år siden - og den gangen var jeg veldig fornøyd og da fikk jeg også kommentarer på at jeg ikke bør gå ned mer, for da vil jeg bare se dratt og innhol ut.

Så jeg tror det både kommer an på hvordan kiloene er plassert på kroppen (jeg har "mesteparten" i puppene... ) og alder kanskje?

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg er 172 og veier (pr idag) 62. Tror det er litt mye, men er ikke sikker. -.-

Nå har jeg tittet innom bloggen din og sett på bilder av deg. Du burde skjønne at det ikke er for mye, du ser helt grei ut. Det at du tror at det kanskje "det er litt mye"... samtidig som du er glad for å komme inn i jakken din størrelse "s" betyr vel at du ikke har et fornuftig forhold til disse tingene?

Syns det er dumt at veldig mange har problemer med dette. Og ja, har brukt deg som et eksempel, siden du offentligjør deg selv på den måten. :)

Nei, jeg er IKKE fornøyd. Men jeg er ikke redd for å si hvordan jeg ser ut/hva jeg veier.

Og jeg jobber HARD for å komme ned i vekt.

Tusen takk for positive ord, forresten. Gjorde dagen min hakke bedre ^^

Madelene..fortell meg hvor fornuftig det er at du skal ned i vekt ?

Skrevet

Nå har jeg tittet innom bloggen din og sett på bilder av deg. Du burde skjønne at det ikke er for mye, du ser helt grei ut. Det at du tror at det kanskje "det er litt mye"... samtidig som du er glad for å komme inn i jakken din størrelse "s" betyr vel at du ikke har et fornuftig forhold til disse tingene?

Syns det er dumt at veldig mange har problemer med dette. Og ja, har brukt deg som et eksempel, siden du offentligjør deg selv på den måten. :)

Madelene..fortell meg hvor fornuftig det er at du skal ned i vekt ?

Oi, eh.. Tror det er første gang jeg har fått kjeft ang min egen vekt, så ble litt satt ut, og vet ikke hva jeg skal svare....

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Oi, eh.. Tror det er første gang jeg har fått kjeft ang min egen vekt, så ble litt satt ut, og vet ikke hva jeg skal svare....

Du trenger ikke å svare om du ikke vil.

Mener ikke å kjefte så veldig på deg. Det er ingen her inne som har noe med vekten din å gjøre, men nå er vi på et diskusjonsforum og du la ut en innbydelse til det.

Syns det er synd at du tror du veier for mye. Fokuset er usunt. Vet ikke hvor mange unge jenter som leser bloggen din, men du er med på å opprettholde en trend med feil fokus på kropp og vekt. Gjør heller noe positivt. Du kan selv velge om du vil være en del av problemet eller løsningen. Skriv om positivt selvbilde og kropp på en bra måte ?

Uansett, du er mer enn god nok du også, du trenger ikke stresse med vekten :)

(Du får kjefte litt tilbake :fnise: )

Dere jenter og vekt altså.... :fnise:

Skrevet

Jeg er 172 og veier (pr idag) 62. Tror det er litt mye, men er ikke sikker. -.-

Jeg er 163 og veier nesten 64 (idealvekta mi er 62). Jeg bruker 28 i bukser og S/M i topper (litt avhengig av elastan pga store pupper) og jeg er slank. Ikke heng deg så mye opp i vekta. Alle bærer vi vekt forskjellig :)

Skrevet

Du trenger ikke å svare om du ikke vil.

Mener ikke å kjefte så veldig på deg. Det er ingen her inne som har noe med vekten din å gjøre, men nå er vi på et diskusjonsforum og du la ut en innbydelse til det.

Syns det er synd at du tror du veier for mye. Fokuset er usunt. Vet ikke hvor mange unge jenter som leser bloggen din, men du er med på å opprettholde en trend med feil fokus på kropp og vekt. Gjør heller noe positivt. Du kan selv velge om du vil være en del av problemet eller løsningen. Skriv om positivt selvbilde og kropp på en bra måte ?

Uansett, du er mer enn god nok du også, du trenger ikke stresse med vekten :)

(Du får kjefte litt tilbake :fnise: )

Dere jenter og vekt altså.... :fnise:

Ehm, jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal svare...

Men jeg kan jo si at jeg har mye sidefett som må vekk, samt en liten dobbelhake.

Og om du så det innlegget hvor jeg har en brudekjole, så er det der jeg vil ned til. Der jeg gjør "ansikt trim, hehe", slik er jeg nå, samt profilbilde. Her veier jeg 10 kg mer enn på brud bildene. På brud bildene veier jeg 53. Og foruten puppene, så er jeg superfornøyd i den vekta.

Og jeg mener ikke å fremstå som som en av de som synes det er bra med catwalk modeller. Eller at damer skal se ut som barn.

Men takk for tips ang bloggen, jeg skal ta det med. Så følg med, kanskje det dukker opp snart! ;)

Skrevet

Rart hvordan vi ser på oss selv ang. vekt. Jeg er 170 og hvis min vekt går opp mot 58 kg, får jeg en ukledelig bump på magen. Jeg har ikke veid over 65 kg som høygravid engang, så jeg ser ikke for meg at jeg hadde vært særlig tynn om jeg skulle kommet opp dit uten å være gravid.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat nå er jeg rundt 43 kilo og ca. 170 høy, med veeeldig lite muskler. Har forøvrig ingen spiseforstyrrelser. Dette er ikke en god vekt, og jeg jobber med å legge på meg både fett og muskler da jeg merker at kroppen ikke har det så bra.

Har fått beskjed om å legge på meg fett før jeg begynner å trene. :klo: Det som er viktig å huske på er at om "gjennomsnittet" av idealvekta er 50, så betyr ikke det at du veier for mye om du veier 51. Når man tenker idealvekt bør man gi det litt slingringsrom. Noen ser rett og slett mye bedre ut med et par kilo mer enn noen andre som er like høye i samme alder.

• Liker 1
Gjest Snow
Skrevet

Jeg er 170, veier 60kg og idealvekten min er på 55 kg tror jeg, kanskje litt mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 171 og 65 kg og det er alt for mye på meg. Bruker xxl i tskjorter:\ Ikke tror jeg at jeg har kronisk lite muskelmasse heller, drevet både med sykling og kampsport.

Anonymous poster hash: 4f169...f44

Øh? Jeg er 171 - altså like høy som deg og bruker XL, altså alt fra 44-46 i t-shirts, MEN jeg veier 110 kg.

Hehe..Jammen meg forskjell på folk eller?

Anonymous poster hash: 97880...561

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Øh? Jeg er 171 - altså like høy som deg og bruker XL, altså alt fra 44-46 i t-shirts, MEN jeg veier 110 kg.

Hehe..Jammen meg forskjell på folk eller?

Min idealvekt ligger forøvrig rundt 78 kg.

Da bruker jeg S/M og er flatmaga ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette viser vel bare at folk generelt burde la være å bli så opphengt i hva vekten, et tall, viser. Det er tross alt generell velvære, hvordan klærne sitter og hva speilet viser som er viktig!

Anonymous poster hash: f4ffe...b6c
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som kan virke triggende på de med spiseforstyrrelser, samt svar til dette.

Irrlys, mod.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 174cm og veier 56kg. Har dog ribben, hofteben og krageben som stikker ut.

Anonymous poster hash: cc138...a31
AnonymBruker
Skrevet

170 høy og veier 58-59 kilo. Har i voksen alder vært nede i 55 (for tynt for meg, skikkelig beinete i kroppen da, særlig rompe og overkropp) og oppe i 81 (ganske jevnt fordelt, er overraska over at var så tung). Trives absolutt best der jeg er nå, sånn rundt 60 +/-.

Anonymous poster hash: 73c3c...bfe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 174cm og veier 56kg. Har dog ribben, hofteben og krageben som stikker ut.

Anonymous poster hash: cc138...a31

Æsj!

Anonymous poster hash: 15322...e36

Skrevet

Jeg er akkurat 169 cm og veier 53 kilo. Syntes jeg selv er litt for tynn, og kunne gjerne gått opp 4-5 kilo til.

AnonymBruker
Skrevet

170 og ligger på cirka 65 kilo. 68 kilo er for mye for min kropp, 62 for lite.

Anonymous poster hash: b775a...3e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...