Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I selvangivelsen min står det ikke oppført det jeg tjente hos to forskjellige arbeidsgivere. De andre jobbene mine vises på selvangivelsen, men ikke de to. Jeg har skattet på begge lønnene.

Hva er konsekvensene når jeg oppgir dette (skal gjøre dette uansett hva)?

Anonymous poster hash: 4da3b...4df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har skjedd med både meg og mannen min, og da har det vært fordi det har skjedd noe feil med innsending av lønns- og trekkoppgaven, som arbeidsgiver plikter å sende inn til skattemyndighetene hvert år. Da tar man kontakt med arbeidsgiver så de kan ta kontakt med skattekontoret og sørge for at tallene blir rapportert, og i tillegg legger du inn tallene i selvangivelsen din. Har du fått lønns- og trekkoppgave fra disse arbeidsgiverne (pleier å komme i januar/februar, så vidt jeg husker)? I så fall finner du tallene der, og jeg ville også skannet dem og lagt dem ved i selvangivelsen. Hvis ikke må du se på lønnsslippene fra i fjor. Jeg ville også skrevet en forklaring i posten Tilleggsopplysninger og oppgitt hvor hvor mye inntekt og betalt skatt som ikke har kommet med på selvangivelsen, for å være sikker på at det kommer tydelig frem. Bedre å forklare for mye enn for lite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...