Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært greit å fått en garanti på at forholdet kommer til å vare? Å slippe å bekymre seg for utroskap og løgner? Jeg kan aldri bli sammen med en mann med mindre jeg får denne garantien, og skjønner jo at det kan bli vanskelig. Har sånn angst for å bli forlatt og sliter med traumer etter forrige brudd, der exen bare forlot meg :(

Anonymous poster hash: 1ca79...394
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den slags garanti kan man ALDRI få! Så da får du satse på at du trives som single ;)

• Liker 3
Gjest Whitestripes
Skrevet

En ting kan jeg garantere deg, og det er at livet kommer uten garantier, uansett hvilket område det gjelder.

• Liker 12
Skrevet

Ei jeg kjenner sier bestandig: Alle forhold ryker før eller siden.... Jeg er ikke fullt så negativ, men noen garanti har man jo aldri.

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo ikke vits å bli sammen med noen eller gifte seg da, det blir jo slutt uansett?

Skrevet

Tør å elske igjen <3 Livet er en berg og dalbane.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt synspunkt fra den andre siden, en slik garanti gir den andre fripass til å gjøre ganske mye dritt mot den andre - fordi man har lovt å aldri forlate vedkommende. En garanti hadde gjort at man ikke trengte jobbe for at begge skal ha det bra.

Som de andre sier, noen 100% garanti får man ikke. Tar man gjensidig vare på hverandre og forholdet, er sjansen derimot mye større for at man forblir sammen fordi man vil. Det er i min verden en mye større ting :)

Anonymous poster hash: 2cf3b...ab0
  • Liker 1
Gjest Vevila
Skrevet

En garanti får du ikke, men det er ganske lett å merke hvem som har tilbøyelighet til å være utro. Du må nesten bare bli kjent med dem å se hvilke verdier og moral de har. Jeg har funnet en mann som jeg er 99,9% sikker ikke kommer til å være utro eller forlate meg med mindre jeg gjør noe skikkelig dumt eller forandrer meg drastisk. Du finner ham derimot ikke om du ikke tør å slippe folk inn. :)

AnonymBruker
Skrevet

En garanti får du ikke, men det er ganske lett å merke hvem som har tilbøyelighet til å være utro. Du må nesten bare bli kjent med dem å se hvilke verdier og moral de har. Jeg har funnet en mann som jeg er 99,9% sikker ikke kommer til å være utro eller forlate meg med mindre jeg gjør noe skikkelig dumt eller forandrer meg drastisk. Du finner ham derimot ikke om du ikke tør å slippe folk inn. :)

Jeg syns ikke det er lett å merke, min ex virket perfekt på alle mulige måter, jeg har aldri følt meg så elsket eller turt å stole på en mann på den måten før. Likevel var han utro og løy til meg :( Derfor tør jeg aldri stole på en mann igjen, da min erfaring er at menn er feige løgnere. Også stikker de av når de finner noen mer interessant.

AnonymBruker
Skrevet

Da forblir du singel resten av livet. Om du ser på antall samlivsbrudd, skillsmisser, så ser du at ingen har garantier.

Og ikke bruk ordet traume etter et brudd. Vet du hva en traume er .

Anonymous poster hash: 87084...1c2
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men jeg tror det ville blitt kjedelig i lengden. Hva om du selv måtte gi en sånn garanti? Da mister du jo en ganske grunnleggende menneskerett hvis DU ønsker å gå - nemlig friheten din?

Jeg hadde ikke ønsket hverken å miste min egen frihet til valg, eller å ta den fra noen andre.

• Liker 1
Gjest Linneah2013
Skrevet

Hadde det ikke vært greit å fått en garanti på at forholdet kommer til å vare? Å slippe å bekymre seg for utroskap og løgner? Jeg kan aldri bli sammen med en mann med mindre jeg får denne garantien, og skjønner jo at det kan bli vanskelig. Har sånn angst for å bli forlatt og sliter med traumer etter forrige brudd, der exen bare forlot meg :(

Du får aldri en garanti på at forholdet varer, du selv kan ikke garantere at du ikke vil forelske deg i en annen mann, det kan heller ikke han.

AnonymBruker
Skrevet

Garantier får du aldri. Skal du ha det, kan du like gjerne droppe alle tanker om et forhold i framtiden. Ikke alle menn er utro løgnhalser heller. Finnes nok av skikkelige menn der ute og.

Men traumer etter et brudd synes jeg virker noe spesielt må jeg innrømme. Men det er jo forskjell på hva folk takler av motgang i livet...

Anonymous poster hash: 799bc...7c3

AnonymBruker
Skrevet

Da forblir du singel resten av livet. Om du ser på antall samlivsbrudd, skillsmisser, så ser du at ingen har garantier.

Og ikke bruk ordet traume etter et brudd. Vet du hva en traume er .

Anonymous poster hash: 87084...1c2

Jeg fikk post-traumatisk stresslidelse etter at jeg ble dumpet, så JO jeg har traumer. Jeg våkner ofte pga mareritt og har det helt grusomt. Har vært gjennom psykologbehandling og nå går jeg på antidepressiva for å "numb the emotional pain". Men noen mennesker takler vel bare ikke dette med å bli dumpet, dette har også flere leger bekreftet. Så med mitt kontrollbehov burde jeg være singel eller finne meg en mann som er amish eller med i en annen sekt :)

Skrevet

Uansett om du hadde kunnet få en slik garanti, så kunne han jo ha snublet foran en buss dagen etter og omkommet... Det er kun en ting i livet som er 100 % sikkert og det er at ingenting varer evig.

AnonymBruker
Skrevet

Uansett om du hadde kunnet få en slik garanti, så kunne han jo ha snublet foran en buss dagen etter og omkommet... Det er kun en ting i livet som er 100 % sikkert og det er at ingenting varer evig.

Men det hadde jeg taklet bedre enn å bli forlatt ordi han ikke ville ha meg. Jeg takler ikke å li avvist. Kunne jeg møtt en mann som var villig til å jobbe med et forhold når ting ble vanskelig så hadde jeg vært fornøyd. Men det gjør jo ikke menn så.. de bytter damer oftere enn jeg bytter tampong.

Gjest Malanthor
Skrevet

Det finnes jo folk som ALDRI vil forlate deg. Problemet ligger jo i og vite om vedkommende du har funnet deg er en slik en. Alle liker jo og skryte på seg ting, men det er de færreste som lever opp til det.

Du kan jo servere potensielle beilere en haug av psykologiske tester som skal hjelpe deg med og finne ut om de er svært lojale og har høy integritet. :laugh:

Skrevet

Som de over her sier, garantier blir vanskelig.

Det eneste jeg ser man kan love en partner er at man går inn i forholdet med den intensjon om at dette skal bli noe varig (i stedet for en kortvarig flørt eller engangs greie). Så får man jo ta det derfra.

Skrevet

Den innstillingen til menn kommer du iallfall ingen vei med. Eg har funnet den mest trofaste og lojale mannen eg kunne drømt om. Erfaring viser at det dukker opp når ein minst venter det. Garantien for at me skal jobbe for forholdet og aldri forlate kvarandre har me begge gitt, og me feira det på bryllupsdagen vår:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk post-traumatisk stresslidelse etter at jeg ble dumpet, så JO jeg har traumer. Jeg våkner ofte pga mareritt og har det helt grusomt. Har vært gjennom psykologbehandling og nå går jeg på antidepressiva for å "numb the emotional pain". Men noen mennesker takler vel bare ikke dette med å bli dumpet, dette har også flere leger bekreftet. Så med mitt kontrollbehov burde jeg være singel eller finne meg en mann som er amish eller med i en annen sekt :)

PTSD av å bli dumpet??

Ja. Du bør være singel om du ikke er sterkere psykisk enn det...

Anonymous poster hash: 799bc...7c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...