Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har barnehagetanter på fb, fra der datteren hans er. Jeg bare lurer på om dette er normalt?

Ikke sjalu, er snakk om eldre damer, bare synes det er litt rart!

Har dere barnehageansatte som venner på fb? Kjenner dere dem godt?

Han kjenner de visst ganske godt :fnise:

Anonymous poster hash: 265be...902
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at de ansatte i barnehagen vil det…..

Jeg synes det er rart. Blir som å ha fastlegen sin på FB...

Anonymous poster hash: 916ef...7bf
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at de ansatte i barnehagen vil det…..

Jeg synes det er rart. Blir som å ha fastlegen sin på FB...

Anonymous poster hash: 916ef...7bf

Ja, ikke sant?

Skrevet

Samboeren min har vår datters ped. leder på Facebook. De kjente hverandre før datteren vår begynte i barnehagen. Ser ut til å gå helt greit.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Må da være en grei måte å få statuser om ungen sin, da kan de ta kontakt om de mener det er noe problemer med datteren osv, lettere det enn å ta en telefon osv

Skrevet

Jeg har ikke små barn, så jeg vet ikke. Men på små plasser, kjenner en gjerne folk både her og der privat, utenom det de jobber som og hvor.

Her i bygda tror jeg det er normalt å ha både rådmann, ordfører, barnehageansatt, NAV-ansatt og lærer som venn.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Syns også det er litt rart at ansatte er venner med mor/far. Skal det oppstå noe, kan dette prege syn og objektivitet.

Skrevet

Jeg har faktisk min sønns tidligere lærer/assistent på fb, men ville ikke hatt så mange utover det. Funker det for han så ser jeg ikke problemet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare spent på om han skal ha lærerne og rektoren som venn på fb også når hun starter på skolen til høsten.

Skrevet (endret)

Ja en av de ansatte i min datters barnehage er en venninne fra tiden min som konkurranse svømmer:) Så jeg har henne på FB:) vi er fortsatt venninner:)

Endret av Anciol
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og vi har som forhåndsregel å ikke være venner med foreldre på facebook, da det er et tydelig skille mellom jobb og privatliv. Er man fra før av venner med noen av foreldrene så er det for så vidt en annen sak, men da bør man kanskje være litt ekstra forsiktig med hva man poster.

Anonymous poster hash: 4a98a...b06
  • Liker 3
Skrevet

Jeg blir stadig overrasket over folk som er venner med "hva som helst" hva det være dama på rema 1000, resepsjonist på treningssenteret, lærere på skoler/barnehagetanter, ja, mennesker man ikke kjenner i det hele tatt men "ser" ofte i hverdagen. Helt enig at det er litt merkelig.

Facebook er ikke nettby, det er jo i hovedsak for VENNER og familie. Jeg er i hvertfall selektiv med hvem jeg godtar som venn på facebook, og blir stadig overrasket over at jeg virker være alene om det. :lol: Ser liksom litt på facebook som privat og ikke for mennesker som ikke tar direkte del i livet mitt. Men, folk må da for alle del gjøre hva de vil. Gjør absolutt ikke meg noe!

Nå er jo jeg sjokkert over hva folk bruker facebook til generelt, men det er jo en annen diskusjon!

AnonymBruker
Skrevet

Fy søren! For en uting! Man bør ta sine forhåndsregler, unnskyld, forholdsregler, i forhold til hvem, unnskyld, med tanke på hvem man legger til på facebook!

Anonymous poster hash: 9d061...de6
Gjest Magdalene
Skrevet

Er man venner fra før er det nå greit, men ser ingen grunn til at ansatte i bhg eller skole skal ha elevenes foreldre som venner på fb.

i barnas bhg har vi foreldre fått informasjon om at de ikke ønsker å ha foreldre på vennelistene til de ansatte.

AnonymBruker
Skrevet

Fy søren! For en uting! Man bør ta sine forhåndsregler, unnskyld, forholdsregler, i forhold til hvem, unnskyld, med tanke på hvem man legger til på facebook!

Jeg jobber i barnehage, og vi har som forhåndsregel å ikke være venner med foreldre på facebook, da det er et tydelig skille mellom jobb og privatliv. Er man fra før av venner med noen av foreldrene så er det for så vidt en annen sak, men da bør man kanskje være litt ekstra forsiktig med hva man poster.

Anonymous poster hash: 4a98a...b06

Barnehagen (eller hvilke som helst andre instanser) kan ikke nekte foreldre å være venn med barnehageansatte. Så dersom det føles naturlig så go for it. Men alltid ha i bakhodet hva du ønsker å dele.

Anonymous poster hash: 1333e...f19

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal lese starten på denne tråden?

At det ikke handler om å bestemme om hvem som skal ha hvem på fb.

Spørr bare om det er normalt jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to ansatte i barnehagen på FB, og vi ble kjent i bhg. Men de har unger som er jevngammel med mine, vi treffes også på fritiden og snakker mye sammen også om andre ting enn barna. Så jeg vil si vi har blitt venner, i tillegg til at de er glimrende ansatte i bhg.

Anonymous poster hash: 52044...ea3

AnonymBruker
Skrevet

To av de ansatte i mine barns barnehage er mine beste venninner, vi har kjent hverandre siden småskolen. Har også fire andre barnehageansatte på FB lista mi som jeg har kjent i mange år, er flere fra bhg som følger meg på instagram og sjokket over alle sjokk, jeg er også venn med fastlegen og tannlegen min på FB. ;-)

Nå er jeg ikke av de som poster masse ræl i hytt og pine, det er ikke de heller. Har aldri opplevd annet en profesjonalitet fra alle sammen i jobbsammenheng så jeg ser ikke problemet om man er oppegående voksne.

Anonymous poster hash: 3277a...5a5
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Må da være en grei måte å få statuser om ungen sin, da kan de ta kontakt om de mener det er noe problemer med datteren osv, lettere det enn å ta en telefon osv

Lettere enn en telefon?! Hadde de sendt facebook meld eller skrevet på veggen min at ungen spyr og må hentes, så hadde jeg blitt forbanna. Sms eller telefon er tingen. Jeg vil ikke være fb-venn med ansatte om vi ikke omgås privat. Jeg vil ha privatliv, og det får de også fra meg.

Hvem er det som glor på facebook hele dagen på jobb??

Endret av ViljaH
  • Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

jeg er også venn med fastlegen og tannlegen min på FB. ;-)

Anonymous poster hash: 3277a...5a5

Da er sikkert du en som har gud og hvermansen på vennelisten kan jeg tenke meg, så sant du ikke er god venn og treffer både tannlegen og fastlegen din på fritiden da selvsagt. Og er dere ikke venner privat er det uhyre uproft av både tannlegen og fastlegen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...