Gå til innhold

Får ikke logget inn på Selvangivelsen - hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle egentlig logge inn for å be om utsettelse. Kommer ikke innoverhodet.

Jeg har BankID men macen min har krasjet så må bruke en Chromebook midlertidig. Den aksepterer ikke BankID.

Jeg har Buypass som backup, et spillekort jeg bestilte og betalte for. Plugget det inn men det laster heller ikke - det er tydeligvis Java som ikke fungerer for pcen min (og kan heller ikke lastes ned).

Valgte MinID men der vet jeg ikke passord. Ba om å få passord tilsendt til SMS men mottar ingenting.

Da er det en mulighet igjen, Commfides USB, og det aner jeg ikke hva er.

Er dritt lei alle disse systemene.

Dersom midnatt passerer og jeg ikke har fått logget meg inn, hva er verste scenario? Er det ingenting jeg kan gjore 1 mai?

Anonymous poster hash: b887f...cd7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om noe som helst kan ordnes over tlf?

Skrevet

Ser ut som du kan ringe MinID/Difi i kveld, de har utvidet åpningstid til kl 24. Kanskje du kan få ordnet deg passord?

Hvis ikke får du gå og ringe på hos naboen og be om å låne pcen deres i noen minutter ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har Altinn passord (det er et valg nederst under de 4 valgene som heter noe sånt som Flere innloggingsmuligheter)

Hvis du ikke har endringer gjør det ikke noe at du ikke sender inn. Da blir den forhåndsutfylte brukt til din ligning.

Og husk på til neste år da. Fiks selvangivelsen et par uker før fristen.

Anonymous poster hash: fabfa...821
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være for stor pågang til altinn? Skjønner ikke hvorfor folk venter til siste dag.

Anonymous poster hash: 3d877...0d4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har Altinn passord (det er et valg nederst under de 4 valgene som heter noe sånt som Flere innloggingsmuligheter)

Hvis du ikke har endringer gjør det ikke noe at du ikke sender inn. Da blir den forhåndsutfylte brukt til din ligning.

Og husk på til neste år da. Fiks selvangivelsen et par uker før fristen.

Anonymous poster hash: fabfa...821

Jeg trodde ikke jeg hadde endringer inntil jeg plutselig fikk et brev fra sameiet der jeg eier leilighet (jeg bor i utlandet så det bruker ekstra lang tid i posten).

En loftseksjon er blitt solgt så noen tall skal endres i selvangivelsen. Så jeg visste ikke at jeg hadde ting å endre for to uker siden.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan i praksis levere den på altinn 1. mai uten konsekvenser. Går det flere dager over, bør du søke om utsettelse. Forutsatt at du skal gjøre endringer, ellers trenger du ikke levere som nevnt over.

Anonymous poster hash: 9687f...6ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...