Gå til innhold

Hvorfor får jeg så lite kredittgrense på kortet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Tjente i fjor litt i underkant av 100 000 ved siden av studiene. Søkte om et kredittkort men jeg fikk bare en kredittgrense på 5 000?

Min venninne som går på NAV fikk kredittgrense på 20 000.?

Anonymous poster hash: 6228b...5da
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Din venninne på NAV har sikkert høyere inntekt enn deg.

Anonymous poster hash: 5ab37...6fe
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Tjente i fjor litt i underkant av 100 000 ved siden av studiene. Søkte om et kredittkort men jeg fikk bare en kredittgrense på 5 000?

Hvor søkte du? Og hva slags avtale søkte du. Var de 100 k en fast stilling eller bare strøjobber. Osv, det er mange muligheter.

Anonymous poster hash: 3c850...a73

AnonymBruker
Skrevet

Din venninne på NAV har sikkert høyere inntekt enn deg.

Anonymous poster hash: 5ab37...6fe

Meget mulig, men hun har ikke jobbet en dag i sitt liv så det er jo strengt tatt statens penger.

Jeg har vært ansatt på samme plass hele året, og det har vært en deltidsjobb, og jeg har derfor jobbet jevnt og trutt hele året.

AnonymBruker
Skrevet

Søkte forresten på sånn EIKA kredittkort

Skrevet

Hva mener du med på NAV? Hvis hun f.eks. er uføretrygdet, er jo inntekten hennes sikker og forutsigbar. Hva du tjente i fjor, sier jo ingenting om hva du kommer itl å tjene i år, så er vel derfor.

• Liker 3
Skrevet

De som er så heldige å være lønnet av nav ligger jo som regel langt over 100 000. Det er vel også blant de tryggeste inntektene man kan ha. Derfor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søkte forresten på sånn EIKA kredittkort

EIKA gir mest til de mer usikre betalerne, det er mer lønnsomt for dem. De har vurdert det som at din venninne mest sannsynlig vil bruke mer av kreditten enn deg og bruke den over lengre tid enn deg, altså vil de tjene gode penger på henne.

Hvis du vil ha mer kreditt, kan du søke andre steder :)

Anonymous poster hash: d9484...78d

• Liker 4
Skrevet

Skaff deg mastercard gjennom banken! Fikk tilbud om maksgrense på 20 000 allerede som 18 åring. Var dog smart nok til å ta til takke med 10 000, da jeg ikke helt stolte på dømmekraften min på den tiden. Hun i banken nevnte dette etter hun hadde sett gjennom kontoen min, og mente jeg var flink og stø økonomisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på AAP hos NAV og har 20.000 i kreditt gjennom Santander. Fikk det i posten fordi jeg hadde finansiert et kjøretøy der.

DnB kort (Trumf Visa) avviser søknaden min hver gang, selv på 5.000.

Jeg har ingen boutgifter, studielån e.l, eneste jeg har lån på er bilen min og restlånet er lavere enn bilens verdi. Ikke har jeg hatt en eneste inkassosak heller.

Anonymous poster hash: 1770f...d39

Skrevet

De som er så heldige å være lønnet av nav ligger jo som regel langt over 100 000. Det er vel også blant de tryggeste inntektene man kan ha. Derfor.

Hva faen! Nå får du gi deg med å lire av ting du virkelig ikke vet noen ting om. Dette stemmer ikke, og det er et ekstremt fåtall som har et ønske om å være avhengig av tullet til NAV for å få levebrød altså!

Skam deg, og tenk på alle de som ikke har noe valg, og som absolutt ikke "lever fett" med den, som regel, lille støtten de får som de faktisk har krav på.

• Liker 3
Skrevet

Hva faen! Nå får du gi deg med å lire av ting du virkelig ikke vet noen ting om. Dette stemmer ikke, og det er et ekstremt fåtall som har et ønske om å være avhengig av tullet til NAV for å få levebrød altså!

Skam deg, og tenk på alle de som ikke har noe valg, og som absolutt ikke "lever fett" med den, som regel, lille støtten de får som de faktisk har krav på.

Er det feil at de fleste på nav tjener over 100 000? Er det feil at inntekten er trygg?

Jeg har rett, du har feil. Skam deg.

• Liker 6
Skrevet

EIKA gir mest til de mer usikre betalerne, det er mer lønnsomt for dem. De har vurdert det som at din venninne mest sannsynlig vil bruke mer av kreditten enn deg og bruke den over lengre tid enn deg, altså vil de tjene gode penger på henne.

Hvis du vil ha mer kreditt, kan du søke andre steder :)

Anonymous poster hash: d9484...78d

Hva, er dette sant? Er student, men tjener rundt 160 000 utenom studiene. Bor hjemme så har ikke akkurat mye utgifter. Fikk likevel ikke kredittkort fra EIKA på 5000 engang, utrolig frustrerende. Alt jeg bruker kredittkort til er å tjene opp poeng på alt jeg kjøper.

• Liker 1
Gjest Pheel
Skrevet

Er det feil at de fleste på nav tjener over 100 000? Er det feil at inntekten er trygg?

Jeg har rett, du har feil. Skam deg.

Ja, begge deler er feil!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100 % uføretrygdet med inntekt på ca 195000,- og har konto i DNB. Jeg har ingen gjeld og da jeg skulle til utlandet i ett år fikk jeg innvilget mastercard med 20000 kreditt. Nå betaler jeg alltid inn alt det jeg har brukt før forfall, så banken tjener ingenting på meg.

Jeg vil ikke anbefale deg å ha et mastercard med mindre du er flink til å betale inn det du har brukt hver mnd.

Anonymous poster hash: f465d...ee8
Gjest Blomst83
Skrevet

Meget mulig, men hun har ikke jobbet en dag i sitt liv så det er jo strengt tatt statens penger.

Jeg har vært ansatt på samme plass hele året, og det har vært en deltidsjobb, og jeg har derfor jobbet jevnt og trutt hele året.

Seriøst? Blir uvel av folk som har disse holdningene.

Gjest Blomst83
Skrevet

Ja, begge deler er feil!

Det er faktisk rett at de fleste på NAV har over 100 000, og at inntekten er trygg.Men jeg støtter deg i at det er feil å si at de som får penger fra NAV er heldige.Jeg får penger derfra fordi jeg er uføretrygdet,og jeg skulle mer enn noe annet ønske at situasjonen min var anderledes.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det egentlig når man først har kredittkort, og man siden mister inntekten. Inndrar selskapene kreditten da, eller sjekker de bare når man søker?

Anonymous poster hash: 61dd9...a9c
AnonymBruker
Skrevet

Nå betaler jeg alltid inn alt det jeg har brukt før forfall, så banken tjener ingenting på meg. Anonymous poster hash: f465d...ee8

Dette stemmer faktisk ikke. Bankene tjener på alle visa- og mastercardtransaksjoner. De får betalt et visst beløp for hver eneste transaksjon, og transaksjoner betalt med MasterCard er bedre betalt enn visa-transaksjoner. Så bankene tjener på det selv om du betaler alt ved forfall, men de tjener enda mer på de som velger å ikke betale inn hele summen før renter påløper. Hilsen bankansatt.

Anonymous poster hash: 34b62...2a8

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk rett at de fleste på NAV har over 100 000, og at inntekten er trygg.Men jeg støtter deg i at det er feil å si at de som får penger fra NAV er heldige.Jeg får penger derfra fordi jeg er uføretrygdet,og jeg skulle mer enn noe annet ønske at situasjonen min var anderledes.

Hei, TS her :)

Selvfølgelig mente jeg ikke at de som er nødt til å gå på NAV pga uføretrygd osv som ikke har mulighet til å jobbe er noen latsabber! Jeg er glad vi har det systemet vi har hvor folk kan få hjelp økonomisk selv om de ikke har mulighet til å jobbe!

Det som irriterer meg er når folk misbruker systemet, slik som min venninne dessverre gjør. Hun jobber ikke fordi hun ikke kan, men fordi hun ikke "gidder", noe hun sier gjentatte ganger.

Har selv mange kjente som går på NAV og jeg ser definitivt ikke ned på de! De som trenger det har all rett på penger, og det er derfor det irriterer meg at folk som min venninne misbruker systemet (slik at de som faktisk trenger pengene ikke får de)

Kan jo se at det virket veldig kvasst, men det var definitivt ikke ment sånn! Bare ble litt kvasst i kampens hete :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...