Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har "musegrått" hår, og har fått en god del grå/hvite hår. Jeg har i flere år stripet håret lyst, og nå vil jeg at stripene skal være hvite slik at man ikke ser forskjell på dem og de grå jeg får naturlig. Jeg er også typen som kler best kalde farger.

Problemet er at jeg ikke finner en frisør som tør å bruke sterke nok "middler" til å få stripene lyse nok, så jeg har alltid et gulskjær. Hver gang jeg kommer til en ny frisør forklarer jeg problemet, men likevel går jeg derifra med gulskjær mens de står å prøver å overbevise meg om at det er hvitt.

derfor vil jeg prøve å gjøre det selv. jeg har brukt de som man kan kjøpe i butikken, men de er jo heller ikke sterke nok. Nå har jeg funnet en butikk som selger frisør produkter, men jeg trenger litt hjelp til navnene på de forskjellige tingene.

Jeg vet jo at det er noe pulver og noe flytende som blandes, men hva er det egentlig? Frisørene jeg har vært til bruker 9% untatt en av dem som brukte 12% og det er ikke sterkt nok. Men HVA er det som har disse prosentene? Er det pulveret som er hydroklorid, og det flytende som er en slags fremkaller? Kan noen forklare hvordan dette virker så jeg kan kjøpe selv og blande samme noe som ikke blir en bombe? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å tone det eller bruke blå- eller lillashampoo? Dette skal fjerne gulskjær.

Skrevet (endret)

ja jeg har forsøkt med blå shampoo, det hjelper stedvis men ikke over hele håret, det gir bare en blanding med hvite og gule striper.. ikke så pent

Endret av Raviella
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bleking fungerer på hår er veldig individuellt. Mitt hår f.eks, blir superlyst raskt, imens andre blir mer gul/orange - ved samme styrke. Jeg kan tenke meg det siste gjelder for deg, og det er godt mulig frisørene ikke vil bleke en gang til, man vet jo ikke når håret blir tyggis av slik behandling.

Du har ikke tilfeldigvis bilde av håret ditt? Kunne vært interessant å se hva du mener :)

Anonymous poster hash: ddc36...767
Skrevet

Nei dessverre.. Nå har jeg lest en del om toning, så jeg tenker at jeg kanskje kan tone det i en grå/ask tone.. men jeg finner kun stoff om det på engelsk. Hva kaller man Developer her i landet? og er det sånn at hvis jeg bruker under 10 volume så holder min naturlige farge seg som den er, og jeg kan få noe toning i det lyse håret? vil jo gjerne beholde de mørke stripene som de er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...