Gå til innhold

Er det virkelig jeg som er urimelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dere.

Lang historie kort. Fant for kort tid siden ut at min samboer gjennom flere år hadde vært utro mot meg i et helt år. Fikk en anelse av at noe foregikk i fjor, men han blånektet. Dvs. løy meg rett opp i ansiktet i mange mnd da jeg spurte rett ut flere ganger om han bedro meg.

Som sagt, for kort tid siden fant jeg selv ut av alt sammen, og han innrømmet det da han tydeligvis skjønte at løpet var kjørt. Etter litt tid bestemte jeg meg for å gi han en eneste sjanse til, da med noen "regler". Blant annet at jeg skulle få sjekke telefon ol når som helst, og jeg sa på forhånd at dette sviket har ødelagt meg så totalt og gjort meg så redd og usikker at jeg vil trenge lang tid på å i det hele tatt prøve å stole på deg igjen. Hvis jeg tør. Det skadet meg virkelig i hele hjertet, det han gjorde.

Ting har gått overraskende godt etter dette. Han virket til å forandre seg, og har vært veldig ydmyk og forsiktig med meg. Jeg har følt at vi har hatt full åpenhet, og at han har forstått at jeg hele tiden er redd og usikker etter dette han gjorde.

Idag skulle vi invitere noen venner over på mat og drikke. Jeg hadde gjort ting klart i huset, vi hadde handlet inn og jeg gledet meg til en hyggelig voksenkveld når barn var i seng.

Så forteller samboer meg at de muligens kom til å ta en tur på byen etterpå. For det første så trodde jeg at dette skulle være en rolig kveld med god mat og drikke her hjemme, og ikke noe vors. Ikke er jeg særlig glad i fester, og vi vi har barn her. For det andre så sa jeg at jeg ikke var komfortabel med at han skulle ut på byen da det bare er noen uker siden utroskapet ble oppdaget og innrømmet.

Jeg fortalte at jeg var kjemperedd og usikker, og ikke stolte et sekund på han.

Fikk frekt og sint til svar at jeg kunne ikke bestemme dette og diktere hva han kunne gjøre og ikke. Sa at jeg er redd og at slik kom forholdet vårt til å bli frem til jeg kunne greie å stole på han igjen. Regnet med at han forsto at ingenting ville bli som før etter utroskap, og at jeg selvsagt er kjempeusikker.

Det endte med en stor krangel, hvor han tilslutt tok med seg maten og drikken og dro til de vi egentlig skulle ha over til oss. Senere drar de på byen.

Jeg sitter igjen, egentlig tom for ord og fryktelig lei meg for hvordan han bare kjørte over meg, uten respekt og forståelse for hvor ødelagt dette er pga det han gjorde..Han sa før han dro at dette var min feil at kvelden ble ødelagt og at det var min egen feil at jeg måtte sitte igjen alene hjemme...

Er jeg urimelig som ikke ville at han skulle ut på byen? Og er jeg urimelig for at jeg ble fryktelig lei meg da han kjørte over meg og jeg ble sittende igjen alene hjemme? uff :(

Anonymous poster hash: 658f4...584
Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig. Skulle bare mangle at det finnes noen kjøreregler.

• Liker 27
Skrevet

Du må enten gå videre og stole på ham eller gjøre det slutt. Det nytter ikke å gå med folk i bånd på den måten du legger opp til.

• Liker 3
Skrevet

Du er ikke urimelig i det hele tatt. Du er mer storhjertet enn jeg hadde vært hvis min mann hadde vært utro, selv om det er barn i bilde. En gangs utroskap kunne jeg kanskje, og kun kanskje, klart å tilgi….men et år? jeg hadde ikke klart det så du er litt av ei bra dame som gir han en sjangse til.

Jeg synes det virker som forholdet deres kanskje ikke er så godt å fikse heller når han så kort tid etter ikke viser større velvilje til å ta hensyn til deg. Du kan ikke bli med fordi dere har barn så da burde han faktisk ha blitt hjemme for dere trenger tid sammen nå hvis dere skal ha noen sjangs til å jobbe dere igjennom dette.

Så jeg second Violetta - kjøreregler er helt på sin plass!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått videre. Han var utro et helt år. Forholdet deres er tydeligvis over.

Anonymous poster hash: 9a585...746
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For en grusom fyr. Du er på ingen måte urimelig, jeg kan ikke fatte at noen mennesker kan være så onde og fæle. Drar på byn rett etter å ha blitt avslørt i å være utro i et helt år. Fy flate. Stakkars deg, du fortjener så mye bedre, han skal bare prise seg lykkelig for at du gir han en ny sjangse!! Kjenner jeg ble sint nå, haha.

Anonymous poster hash: 4540d...378
  • Liker 9
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Han virker helt blåst, som ikke forstår at han mp ligge paddeflat lenge etter noe slikt blir oppdaget! Det at han egger til strid bare noe uker etter at det har blitt avslørt at han har bedratt deg på det groveste, sier vel sitt om hvilken type mann dette er snakk om...

Jeg er imponert over at du satser på å gi ham en ny sjanse, men mindre imponert over hvor lite seriøst han ser ut til å ta dem. En tur til rådgivning er nok definitivt på sin plass, samt en enorm holdningsjustering fra hans side.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han sa til meg at det er slik her det kommer til å bli, at han går på byen og gjør hva han vil når han vil. Og jeg får bare stole på han, sier han.

Noe jeg ikke greier enda. Ikke bare etter noen få uker. Han bedro meg i et år, det er for mye og svelge på kort tid.

Jeg mener at han burde forstått hvor mye skade dette har gjort, og at han kan skylde seg selv for at jeg nå er blitt så redd og usikker og vil ha kontroll. Slik var det ikke før.

Men dette raste han bare over ista. Sa at det var mitt problem..Og at det var min feil at jeg ble sittende igjen alene..Jeg følermeg bare maktesløs og er nå enda reddere for å skulle stole på han igjen. Hva om han knuser hjerte mitt igjen..Tanken på at han skal på byen og feste med mange andre fulle jenter, etter det han har gjort, det er vondt:(

AnonymBruker
Skrevet

Æsj... har vært med på slikt selv. Vis alvor.

-Pakk sakene dine og vær ute av leilighet/huset når han kommer hjem. Forbered deg på å bo hos en venninne, familie eller billig hybel i noen dager.

-Sett krav: Samlivsterapi eller brudd.

Du vil ikke skjønne nytten av dette nå, kanskje. Det høres sikkert bare dumt og slitsomt ut, men jeg har vært der som du er nå...

Anonymous poster hash: fcc07...401
  • Liker 9
Skrevet

Hvorfor har dere ikke kontaktet instanser slik som familievernskontoret for å få samlivsterapi?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ang det å gå på byen, er du kanskje litt urimelig. Om dere skal gå videre med forholdet kan du ikke låse han inne. Vet du synes det er tidlig etter det du fikk vite, men en gang måtte uansett bli den første. At han tok med maten dere hadde kjøpt og dro er utrolige drittsekk fakter!!! For en utrolig kjip fyr!

Kjære deg, denne mannen respekterer deg ikke! Synes du ikke selv du fortjener å ha det bedre enn det du har nå? Håper du finner ut av det. Får helt vondt i meg med tanken på at du sitter der alene nå :(

Anonymous poster hash: 81e9e...f95

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke at du gidder! Jeg hadde iallefall tatt tingene og barna og reist, evt skiftet lås på dørene og kastet tingene hans ut på gårdsplassen.

For det første så synes jeg utroskap er helt på trynet, synes man skal ha baller nok til å gå ifra en person før man begynner med neste. For det andre så viser han jo ikke medfølelse/anger i det hele tatt. For en dust.

Og du er redd for at han skal knuse det igjen? Har han ikke alt gjort det med å oppføre seg slik som i kveld?

Endret av LempikasPromise
  • Liker 9
Skrevet

Uff, for en situasjon du er i.
Pakk en sekk full av hans ting, kast det ut og ikke slipp han inn mer. Det finnes garantert noen som er bedre enn han der ute.

• Liker 4
Gjest New_Girl
Skrevet (endret)

Han har vært utro og nå nekter han å ta konsekvensene. Hvis du aksepterer dette så er det absolutt ingenting som hindrer han i å være utro igjen. Han virker jo fullstendig å mangle sympati.

Endret av New_Girl
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt.

Han hadde avtalt med venner om å dra på byen, men uten å si i fra til deg først?

Hva med barnevakt? Tenkte han ikke på at det behøves litt tid på å få det i stand?

Det virker på meg som om han utsatte å fortelle deg deg, slik at han skulle være sikker på at du ikke ble med!

Anonymous poster hash: aa83b...ff1
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere svarer! Og det er godt å høre at det ikke bare er jeg som er feilen her.

Vet at en gang måtte blitt den første med å gå på byen. Men ikke etter så kort tid. Og ikke når det kom så brått på meg. Han sa det en time før vi skulle få gjester, og jeg hadde ikke i nærheten av en fest i tankene en gang. Det er barn her, og jeg trodde kvelden skulle være en hyggekveld med venner, god mat og drikke.

Han har nøkkel, så å låse han ute er ikke et alternativ. Det vil bare gjøre at alt eskalerer, og det er viktig for meg å holde konfliktnivået så lavt som mulig pga barn. Men jeg hadde ikke trodd at han kom til å gjøre dette. Har sendt han en mld nå hvor jeg skrev at dette greier jeg nok ikke. At jeg hadde trodd at den ene sjansen han fikk var viktigere enn en bytur, og at jeg hadde regnet med å få litt lengre tid på meg enn som så, før han skulle ut å drikke på byen.

Så nå sitter jeg i sofaen og lurer igrunn bare på hvorfor jeg ikke bare går...

Skrevet

Takk for at dere svarer! Og det er godt å høre at det ikke bare er jeg som er feilen her.

Vet at en gang måtte blitt den første med å gå på byen. Men ikke etter så kort tid. Og ikke når det kom så brått på meg. Han sa det en time før vi skulle få gjester, og jeg hadde ikke i nærheten av en fest i tankene en gang. Det er barn her, og jeg trodde kvelden skulle være en hyggekveld med venner, god mat og drikke.

Han har nøkkel, så å låse han ute er ikke et alternativ. Det vil bare gjøre at alt eskalerer, og det er viktig for meg å holde konfliktnivået så lavt som mulig pga barn. Men jeg hadde ikke trodd at han kom til å gjøre dette. Har sendt han en mld nå hvor jeg skrev at dette greier jeg nok ikke. At jeg hadde trodd at den ene sjansen han fikk var viktigere enn en bytur, og at jeg hadde regnet med å få litt lengre tid på meg enn som så, før han skulle ut å drikke på byen.

Har han svart?

Beklager at jeg sier det, men jeg vil ikke tro at han kommer til å forandre seg. Hadde du vært hans store kjærlighet, så hadde han ikke hatt sex med noen annen, og ikke minst - i ett år!

Eller at han gjorde slik som har gjorde ikveld.

Du er sikkert en bra dame. Det virker (ut i fra hvordan du skriver om dine barn) at du er en omsorgsfull og smart person, så du trenger nok ikke å frykte at om du går, så blir du alene.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg!:(

1. Du har ikke gjort noe galt.

2. Du setter helt rimelige krav, i hvert fall så tidlig etter sannheten kom frem

3. Du gjorde noe helt sykt: du tilga ham etter ett års utroskap, og det burde han VIRKELIG sette pris på om han ønsker å beholde deg. Herregud for en bedriten holdning av han. Ja, kanskje om ett år kan han få gjøre som han vil og du stoler på ham. Men nå? Nei, nå må han gå på tå hev en stund og vise at du gjorde rett i å la ham bli.

Oppdater oss hvordan det går, helt forderdelig situasjon! Fint at du sendte melding til ham. Nå får han den nå, så dersom han virkelig ønsker forholdet så kommer han hjem nå og ordner opp. Kommer han ikke hjem innen noen timer så pakker du sakene og drar til foreldre eller lignende (venner, om foreldre ikke bor i nærheten. Om økonomi til det: ta inn på hotell en dag eller to). Dette for å vise at du mener ALVOR.

Lykke til<3

Anonymous poster hash: a6559...2f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen for en pissefyr!!!

Dette er håpløst ts. Finn en som fortjener deg! Herregud for et kvalmt rasshøl.

Anonymous poster hash: 7ffe4...12d
  • Liker 3
Skrevet

Forholdet deres var vel strengt tatt dødt fra og med den første gangen han var utro... Det er ikke noe igjen å prøve å redde.

:scorpis:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...