AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Jeg "husker" en barnesang ala "hode, skulder, kne" men husker den ikke. Den er mye mer detaljert, er ikke den "du har to øyne som du kan se med...". Husker at jeg syntes at den var artig. Noen som vet hvilken sang jeg mener? Jeg var unge på 80-tallet. Anonymous poster hash: 08b2b...b7c
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Du har to øyne som du kan se med, og munnen kan du blant annet le med. Og du kan smake og du kan høre, og selv bestemme hva du vil gjøre. Og du kan lukte en appelsin, og du kan føle med hånden din Anonymous poster hash: 9f60a...127 1
Gjest hulderjenta Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Her: http://www.barnesanger.no/sansene-vaare.html
Pebbles Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Dette er sangen jeg kommer på: http://www.barnesanger.no/hode-skulder-kne-og-ta.html
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Det står jo i HI at det ikke er "Du har to øyne..." Eller "hode,skulder..."... Anonymous poster hash: e57eb...b3c 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 Det står jo i HI at det ikke er "Du har to øyne..." Eller "hode,skulder..."... Anonymous poster hash: e57eb...b3c Ser ut som at flere bare leste overskriften, les innlegget folkens TSAnonymous poster hash: 08b2b...b7c 1
Gjest hulderjenta Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Jeg leste hele innlegget, men blingset i farten og så ikke "ikke". ;-) Håper du finner sangen, jeg ble nysgjerrig selv nå, som 80-tallsbarn.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Kan hende at det er en regle og ikke en sang, men mener at det er bevegelser til den. Blant annet blir skjelettet nevnt, men er ikke den skjelettsangen "fingerbeinet er festet til...". Tror at muskler og er nevnt. Anonymous poster hash: 08b2b...b7c
Gjest M1A Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Nederst sitter tærne. Hælen kommer så. Leggene og knærne med enden ovenpå. Mage, bryst og hode, hvor nesa stikker ut. Håret er i toppen, slik er vi skapt av Gud. Panne, øyne, øre, røde kinner små. Skuldre, armer, hender, fingre fikk vi så. Lungene og hjertet, muskler og skjelett. Slik har Herren skapt oss, fantastisk rett og slett. ----- Den sang vi på søndagsskolen ;-) Endret 4. mai 2014 av M1A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå