AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 har en pomeranian på 1.5 år som alltid har hatt en flott oransje pels. Nå de siste mnd har han virkelig begynt å få grå pels.. Masse grå sjokk pels i nakken og de siste ukene begynner det å vokse grått hår på potene også. Er det noe å gjøre med det? Har prøvd selolje, men det har ikke fungert enda.. Syns det er så dumt, han var jo så flott!! Anonymous poster hash: 1e17c...754
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Et skikkelig verdensproblem! Han er fortsatt ung, så kanskje han skifter pelsfarge. Uansett, elsk hunden din som den er, ikke etter farge.... Anonymous poster hash: f1d0e...5ca 1
Gjest Pheel Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Helt normalt at hunder skifter pelsfarge med tiden. Vær så snill å ikke bry deg om utseendet på hunden din, det du burde tenke på er at hunden er frisk og har det bra. Hunder er mye bedre enn oss mennesker slik sett, som ikke eier utseendefiksering. Optimal fôring (råfôring som Vom og hundemat) hjelper derimot å holde hunden din frisk, noe som gjerne synes på bl.a pelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Jeg er ikke opptatt av at hunden min skal se best mulig ut.. kommer ikke til elske den mindre fordi den er grå i pelsen... Må vel være lov og lure på hvorfor og om det er noen enkle grep som kan bevare den flotte fargen.. Anonymous poster hash: 1e17c...754
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 børster du den ofte? bra at du gir den olje! prøvd å bytte for? snakket med vet? (kan være vitaminer eller noe den mangler) mange dømmende svar her må jeg si Anonymous poster hash: b64b6...e2b
Sapientia Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Røyter hunden? Dette vil jo ha vært første vinter han kan ha hatt skikkelig vinterpels, i røytetiden kan hundene bli litt grå og "råtne" i pelsen.
Gjest heihade Skrevet 1. mai 2014 #7 Skrevet 1. mai 2014 (endret) Det er helt normalt med fargeskifte på en del raser. Tør ikke uttale meg for bastant om akkurat rasen der, men jeg er ganske sikker på at det er naturlig. Det betyr mest sannsynligvis at dette er hans voksenpelsfarge, så hvis det stemmer får du bare lære deg og like den fordi det er lite du kan gjøre med det. Jeg har selv to gråe hunder og synes de er kjempefine. En har vært grå siden hun fylte året og er kjempefin og sølvaktig. Den andre har grå partier på haken og diverse som har kommet med alderen. Ser veldig klok ut, hehe. Endret 1. mai 2014 av heihade
Wildberry Skrevet 1. mai 2014 #8 Skrevet 1. mai 2014 Hunder endrer seg gradvis hele livet, akkurat som oss, men det skjer jo en del raskere siden de har kortere levetid. De skal jo fra baby til alderdom på ca. 10 år. Din hund er fremdeles ikke fullvoksen, og kan komme til å endre seg en del, også i pelsen. Samtidig så kan det være sesongbestemt, som andre har nevnt. Tar litt tid for sommerpelsen å "komme seg" etter vinterpelsen har sagt farvel. Jeg tror nok ordlyden i innlegget ditt er grunnen til at du fikk så mange negative reaksjoner.
Gjest bustyvel Skrevet 1. mai 2014 #9 Skrevet 1. mai 2014 Min svarte hund har fått grå/hvite hår i hodet og på ryggen. Ingen krise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå