AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Hei! Vi har overtatt en leilighet med et gammelt tregulv. Det er malt hvitt men ganske slitt. Vi vurder å male over. Er det stress? Tar det lang tid å tørke og må man ha flere enn et strøk? Andre ting å tenke på ved maling av gulv? :-)Anonymous poster hash: a7bc8...128
Miss Lucky Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Vet ikke om det er det samme med tregulv, men jeg har malt gulvbelegg før. Det var støvtørt etter noen timer, tålte å bli tråkket på (uten sko) etter et døgn, men trengte en uke før det var bruksklart (altså tørt nok til å tåle litt hardere trykk fra feks møbler ) Om jeg ikke husker feil hadde jeg 3 strøk. Mulig det tørker fortere på tre siden det puster litt mer enn gulvbelegg
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Selve malingen er ikke stress, bruker du rulle går det fort. Det som er drit er at det tar lang tid å tørke mellom strøkene og du må ikke belaste gulvet på en uke. Det som er stress er at du må pusse ned gulvet først. Du må leie inn maskin, jeg har gjort det med en sånn håndholdt en gang, det skjer ikke igjen. Brukte flere uker. Husk å vaske med trestjerners gulvvask både før og etter pussing. Anonymous poster hash: 54285...46d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå