Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på besøk i en omsorgsbolig. Det er mange små leiligheter i dette bygget.

De som bor der er pasienter som trenger hjelp, og ikke kan bo i sine hjem lengre.

Noen trenger mere hjelp enn andre osv

Denne kvinnen har vært meget oppegående frem til hun ble syk. Vært gjennom lang rehabilitering osv.

Sitter i rullestol og er lam, og et par sykdommer.

I ukedagene spiser de middag sammen i en kantine hvor de får servert maten sin.

Hun har alltid fulgt med politikk, og ivrig tv titter. Normalt la hun seg sånn rundt midnatt.

Jeg kom dit litt før kl 18, og like etterpå kom en pleier og ordnet med kveldsmaten. Nå, så tidlig? spurte jeg. Ja, ellers så rekker vi ikke alle sier hun.

Hun som var vant til å ta seg litt mat til tvkveldene sine. Hun sa ikke noe selv

Jeg la merke til lukten da jeg kom, og fant ut at det kom fra bleien.

Ja, da kommer jeg tilbake senere sier hun.

Siden jeg er tilreisende, så ble jeg en stund. Kl 20 ko hun tilbake for å ta kveldsstellet, for da skulle kvinnen legge seg.

Innen kl 20.30 er hun i sengen, da får hun sovepille for å sove!!!!

Jeg spurte meg for, og dette er fast rutine. Siden hun må ha hjelp, så må hun legge seg. Kan ikke være oppe en eneste kveld. Der skal hun ligge til kl ca 08 neste morgen.

Hørte at de som trenger mest hjelp legger seg klokken 18, er det mulig å behandle folk slik i dag? Ja, for de har ikke folk der lengre da. Trenger de hjelp, må de ringe på alarmen.

I helger er det ikke noen kantine, de får mat som de skal varme selv i mikroovn.

Hun sliter litt med det, og i tillegg så trives hun ikke,så mat blir ikke spist.

Jeg er ikke så mye på slike plasser, men er det virkelig slik alle plasser.

Ikke greit å bli syk

Anonymous poster hash: 97e0e...9c2
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...