AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #81 Skrevet 30. april 2014 Jeg synes det er synd at så mange her ikke forstår at det går ann å nyte alkohol uten grøftefylla, selvom noen gjør det. Anonymous poster hash: 3695f...c4f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #82 Skrevet 30. april 2014 Ja, jeg burde virkelig aldri få barn, fordi jeg syns det er helt greit at min mor kjøpte sprit til meg 30 dager før jeg skulle fylle 20. Du har HELT rett Ja, det har du helt rett i, så umoden og uansvarlig som du er. Anonymous poster hash: 1f5a6...290
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #83 Skrevet 30. april 2014 Ja, det har du helt rett i, så umoden og uansvarlig som du er. Anonymous poster hash: 1f5a6...290 Du er patetisk, må kunne gå ann og ha forskjellige meninger uten å komme med usakligheter. Anonymous poster hash: 3695f...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #84 Skrevet 30. april 2014 Lovene er da bare ment veiledende uansett. Tidenes idiotkommentar på KG. Den måtte jo komme fra deg… Anonymous poster hash: 1f5a6...290
Gjest Blomst83 Skrevet 30. april 2014 #85 Skrevet 30. april 2014 Dere som er så i mot dette? Drakk dere ikke en dråpe før fyllte atten? Fikk dere aldri et glass vin i familieselskaper eller champange på nyttårsaften? Jeg ser poenget med å ikke bryte loven og dermed være et godt forbilde, men bortsett fra det synes jeg en 17 åring tåler øl og vin. Det har vært helt normalt å drikke i min vennegjeng fra 15-16 års alderen og det er ingen som har tatt skade av det sålangt i hvertfall & alle drikker med måte. Om ikke nødvendigvis sprit fikk de fleste med seg en six-pack med øl eller en vinflaske på fest når vi hadde startet på vgs. Jo jeg drakk før jeg var 18,men alkoholen skaffet jeg på egnhånd. Nei jeg fikk aldri et glass vin i familieselskap eller champange på nyttårsaften før jeg fylte 18.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #86 Skrevet 30. april 2014 Tidenes idiotkommentar på KG. Den måtte jo komme fra deg… Anonymous poster hash: 1f5a6...290 idiot kan du være selv, hun tullet. og det ser du under posten Anonymous poster hash: 3695f...c4f 1
Gjest Blomst83 Skrevet 30. april 2014 #87 Skrevet 30. april 2014 Det finnes da verre kriminelle ting å gjøre enn å kjøpe sukker med alkohol i til ungdommen som snart er myndig. Jeg har selv fått smake på rusbrus og øl hjemme hos mine foreldre da jeg var 12-13 år, og de gangene jeg har vært på fest da jeg var 16-17 så har jeg fått med drikke hjemmefra. Det er ikke snakk om sprit heller, og jeg har ikke blitt alkoholiker av den grunn og drikker svært sjeldent i en alder av 20. Jeg synes at man skal snakke med ungdommen om det og vurdere hvor smart det er å gi drikkevarer med lav eller høyere alkoholiprosent. Se an hvor ansvarlig h*n er og handle deretter, og vis litt tillit, ikke bare avslå. For min erfaring er at ungdommer som får avslag hjemme får tak i andre sterkere stoffer et annet sted. Nå er det jo ikke snakk om at man ikke skal gjøre dette for å bli alkoholiker(og det er ikke noe man blir,man er disponert for en sårbarhet som utløser dette)Men det er snakk om at det er en lov i Norge,og når foreldre bryter den loven sender de ut signaler på at der er helt greit å bryte love. Min erfaring er at de som fikk alkohol hjemme drakk mer fordi forledrene sendte ut signal på at det var greit å drikke før de var 18,så da spilte det ingen rolle om de ble overstadig beruset for de hjemme visste at de drakk.
Suusa Skrevet 30. april 2014 #88 Skrevet 30. april 2014 Min erfaring er at de som fikk alkohol hjemme drakk mer fordi forledrene sendte ut signal på at det var greit å drikke før de var 18,så da spilte det ingen rolle om de ble overstadig beruset for de hjemme visste at de drakk. Det slår vel ikke likt ut på alle sammen da. For det hjalp for meg at foreldrene mine introduserte det for meg i trygge omgivelser, og det er sikkert en av grunnene til at jeg senere følte lite behov for å eksperimentere og drikke meg drita hver helg For nysgjerrige ungdommer slutter jo ikke å prøve seg selv om foreldrene sier tvert nei til å kjøpe for dem. 3
Skilpadden Skrevet 30. april 2014 #89 Skrevet 30. april 2014 Ja, det har du helt rett i, så umoden og uansvarlig som du er. Anonymous poster hash: 1f5a6...290 Du kommer her og går mot personangrep og er spydig, og jeg er den umodne? Hm .. Jaja
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #90 Skrevet 30. april 2014 Det slår vel ikke likt ut på alle sammen da. For det hjalp for meg at foreldrene mine introduserte det for meg i trygge omgivelser, og det er sikkert en av grunnene til at jeg senere følte lite behov for å eksperimentere og drikke meg drita hver helg For nysgjerrige ungdommer slutter jo ikke å prøve seg selv om foreldrene sier tvert nei til å kjøpe for dem. Nettopp Anonymous poster hash: 3695f...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #91 Skrevet 30. april 2014 Jeg syntes det er helt greit. Hadde jeg hatt barn som nærmet seg 18 og skulle ut, ville jeg hatt en viss kontroll om hva de skulle drikke. For drikke skaffer de uansett. Da er det bedre at jeg som mor hadde visst at de drakk cider med 4% istedenfor noe hjemmebrent. Bortsett fra at de fleste jeg kjenner da drikker det de har fått fra foreldrene PLUSS alt det andre de får fra venner på festen. Anonymous poster hash: c0b70...9c2 1
torias Skrevet 30. april 2014 #92 Skrevet 30. april 2014 Bortsett fra at de fleste jeg kjenner da drikker det de har fått fra foreldrene PLUSS alt det andre de får fra venner på festen.Anonymous poster hash: c0b70...9c2 Jeg har inntrykk av at det er en myte, har hørt det mange ganger før men ikke sett det selv.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #93 Skrevet 30. april 2014 Jeg er selv 17, blir 18 om noen få måneder. Jeg er ikke typen som drar ut på fester og drikker meg kjempefull, selv om jeg har gjort det før. Har et veldig åpent og ærlig forhold til både mamma og pappa. Pappa har kjøpt alkohol til meg EN gang (mamma syns også det var helt greit), og det var en flaske med hvitvin som jeg og kjæresten min skulle nyte på bursdagen hans. De gangene jeg drikker, er det fordi jeg deler en flaske hvitvin eller champagne med kjæresten min, eventuelt at vi er med kjærestepar så blir det noen flasker til. Foreldrene mine vet om alt dette og det går helt fint for dem :-) Anonymous poster hash: a6dcc...47f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #94 Skrevet 30. april 2014 Bortsett fra at de fleste jeg kjenner da drikker det de har fått fra foreldrene PLUSS alt det andre de får fra venner på festen. Dette er sjelden. Jeg har vært på mange fester der det har vært nok hjemmebrent til at alle kunne drikke seg i hjel to til tre ganger. Aldri har noen drukket alt de hadde med seg og alt de har blitt tilbydd. Uten om en gang, men det var ei jente som ikke spyr av alkohol, hun ble pumpa. Anonymous poster hash: 42c2e...d5b
romtemperert Skrevet 30. april 2014 #95 Skrevet 30. april 2014 (endret) Jeg synes ikke dette er greit, og jeg ville aldri kjøpt alkohol til mine mindreårige barn. Jeg er egentlig litt overrasket etter å ha lest denne tråden. Nå begynner det å bli noen år siden jeg var 16, men det var i allfe fall ikke vanlig i min omgangskrets at foreldrene forsynte barna med alkohol. Edit: skrivefeil Endret 30. april 2014 av romtemperert 1
Gjest Blomst83 Skrevet 30. april 2014 #96 Skrevet 30. april 2014 Jeg har inntrykk av at det er en myte, har hørt det mange ganger før men ikke sett det selv. Jeg kan bekrefte at dette ikke er en myte.
Gjest Blomst83 Skrevet 30. april 2014 #97 Skrevet 30. april 2014 Jeg er selv 17, blir 18 om noen få måneder. Jeg er ikke typen som drar ut på fester og drikker meg kjempefull, selv om jeg har gjort det før. Har et veldig åpent og ærlig forhold til både mamma og pappa. Pappa har kjøpt alkohol til meg EN gang (mamma syns også det var helt greit), og det var en flaske med hvitvin som jeg og kjæresten min skulle nyte på bursdagen hans. De gangene jeg drikker, er det fordi jeg deler en flaske hvitvin eller champagne med kjæresten min, eventuelt at vi er med kjærestepar så blir det noen flasker til. Foreldrene mine vet om alt dette og det går helt fint for dem :-) Anonymous poster hash: a6dcc...47f Men uansett grunn så er det lovbrudd.
Gjest BettyBoop Skrevet 1. mai 2014 #98 Skrevet 1. mai 2014 Hva synes dere om det? Selv er jeg 17 år (blir 18 om en måned), og har aldri fått foreldrene mine til å kjøpe for meg. Likevel spurte jeg moren min i dag (hun vet at jeg skal ut), og hun var tvilsom, men sa til slutt ja. Faren min var derimot helt imot det. Begge foreldrene mine vet jo at jeg må få tak i alkohol av andre person dersom de ikke kjøper, og synes jo at det var greit å vite hva jeg tok med meg. Det er forresten bare drikke med lav alkohol prosent (4-5%), og ikke sprit/brennevin eller noe slikt. Hva synes dere om saken? Anonymous poster hash: 48eac...1e3 det er ulovlig da.. og kommer du nå til å drikke kun det de hsr kjøpt? Sikkert noen som vil spandere på festen og og da blir du garantert å drikke mer tror jeg. Akk så naive foreldre
Gjest BettyBoop Skrevet 1. mai 2014 #99 Skrevet 1. mai 2014 Jeg syntes det er helt greit. Hadde jeg hatt barn som nærmet seg 18 og skulle ut, ville jeg hatt en viss kontroll om hva de skulle drikke. For drikke skaffer de uansett. Da er det bedre at jeg som mor hadde visst at de drakk cider med 4% istedenfor noe hjemmebrent.istedet for? Prøv i tillegg til..
Gjest BettyBoop Skrevet 1. mai 2014 #100 Skrevet 1. mai 2014 Dere som er så i mot dette? Drakk dere ikke en dråpe før fyllte atten? Fikk dere aldri et glass vin i familieselskaper eller champange på nyttårsaften? Jeg ser poenget med å ikke bryte loven og dermed være et godt forbilde, men bortsett fra det synes jeg en 17 åring tåler øl og vin. Det har vært helt normalt å drikke i min vennegjeng fra 15-16 års alderen og det er ingen som har tatt skade av det sålangt i hvertfall & alle drikker med måte. Om ikke nødvendigvis sprit fikk de fleste med seg en six-pack med øl eller en vinflaske på fest når vi hadde startet på vgs.Drakk før jeg var atten men ikke med mine foreldres samtykke nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå