AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Hei! Var hos frisøren i går og skulle stripe mitt halvlange nøttebrune hår. Jeg var litt usikker på om jeg ville ha tette stiper som gjorde hele håret mitt litt lysere med "highlights" eller om jeg ville kjøre på med en ombre, forså å kjøpe lyse extensions fra salongen til å feste på. Jeg viste henne et bilde av hvordan jeg ville håret skulle bli med ombre, og at jeg hadde tenkt å matche med lyse extensions som de fører. Hun sa at vi kunne kjøre med på ombre, og at dette skulle hun få til. Hun spurte om jeg ville beholde det mørkt øverst, og jeg ville jo beholde hårfargen jeg allerede hadde øverst, så det sa jeg ja til, og var nøye på at jeg ikke ønsket varme farger, men kalde. og det var ingen problem. Jeg satt der fra kl 10 - 13, og da jeg var ferdig var håret mitt øverst kjempemørkt! Nesten svart! og håret hun hadde bleket på meg er ikke mye lyst. Det er oransje! og en ganske brå overgang også. Det går ganske gradvis nedover til lysere i det blekede håret, men det er ikke mye blondt. Vi fant ingen extensions til å matche håret mitt nå, så hun satte meg opp til en ny time 13. juni, så kunne vi prøve på dette igjen.... Jeg skulle farge håret mitt å være fin til konfirmasjonene nå i mai, men jeg føler ikke jeg er fornøyd! Synes det er så ekkelt å klage, men siden hun sa hun skulle få det til så følte jeg meg trygg på det. Jeg må jo betale like mye neste time som nå, 2000 kr. Ville dere ha klaget på dette Anonymous poster hash: a36e0...dfa
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 De fleste bruker mer enn 1 gang for å få håret fra brunt til blondt, uansett om det er bare i lengdene som på ombre. Det er vel nesten umulig å få håret akkurat slik du vil ha det på 1 behandling desverre.. Jeg gikk nettopp fra lys blond til mørk brun, og jeg måtte gå 3 ganger til frisøren for at fargen skulle sette seg skikkelig. Betalte rett under 2000,- for hver gang. Ekstremt dyrt, men det koster å farge hos frisør, og det kan ta tid å skifte så forskjellige farger. Anonymous poster hash: 1441f...403 1
Lady Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Et ord: klag!! Hvorfor farget hun det mørkt øverst, når du ville ha din egen farge? Hun kunne vel kun lysnet i lengdene? Type dip dye? 1
Toxicwonderland Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Klag i vei! Kunden skal ikke gå rundt over lang tid og være misfornøyd. Dersom du klager, vil du jo ikke plutselig få håret som du vil, men du vil sikkert få tilbake pengene og/eller eventuelt en ny time med en annen frisør for å forbedre det.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Hvor gjorde du dette? :o Anonymous poster hash: b6e82...7d5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Skjønner ikke helt hvorfor hun farget håret ditt øverst om du ikke ba om det. Det er sant at å gå fra mørkt til blond kan ta flere omganger, men dette burde frisøren advart deg om istedet for å si at hun fikset det. Hadde klaget om jeg var deg. Anonymous poster hash: 8b18f...8e0
sophh Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 Morsomt at jeg opplevde nesten det samme i går. Ville ha ombre, mørkt øverst og lysere nederst. Oppe er det nesten helt svart, og nederst er det ganske lyst. Er fornøyd med det nederste, men er aaaaltfor mørkt øverst. Skal bestille ny time og få bleket det mørke også. Hadde forresten veldig rødt hår fra før av, og det jeg stusset litt på var at hun bare avfarget det nederste, slik at fargen oppå forstsatt er litt rødt, med svart i. Klage tør jeg rett og slett ikke gjøre, men anbefaler deg å gjøre det om det er noe du ikke hadde hatt noe problem med å gjøre. Du er jo ikke fornøyd, så du har i hvert fall rett til å klage.
jente:_16 Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 TS her - takk for svar! Når det gjelder fargen i "toppen", så skulle hun bare "friske" opp fargen litt. Hun dro fram et fargekart for å måle fargen, og kjørte på. Dette gjorde hun først, forså å begynne på stripene. Dvs. at bunnfargen satt i i nesten 3 timer, vet ikke om det har noe betydning, men mørkt ble det iallefall. Ja, jeg forstår at det kan være vanskelig å gå fra mørk til blond på en frisørtime, og derfor lurte jeg på om dette var mulig denne timen. Hun sa det kunne være vanskelig å få tatt knekken på de røde pigmentene osv, men at dette mente hu altså at skulle gå. Jeg tenker å ringe dem på fredag å forklare at jeg ikke fikk det slik jeg ville sist frisørtime, og bare vil forsikre meg om at neste time er gratis/nedsatt pris - forså å ta det derfra. Jeg hadde jo aldri gjort dette denne dagen med mindre hun forsikret meg om at det skulle gå fint. Det er ikke helt forferdlig hårfarge altså! Men det var bare ikke slik jeg ønsket, og i tillegg er jeg totalt avhengig av extensions som jeg har brukt i mange, mange år! Uansett om jeg hadde funnet et extensionmatch nå, så hadde det jo ikke vært mye vits iom at dette ikke er fargen jeg ønsker.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #10 Skrevet 1. mai 2014 Jeg er ikke frisør selv, men har en del frisørvenner og har selv hatt ombré. Og tro meg, det blir ikke perfekt etter en behandling! Bunnfargen din vil bli lysere etter 2-3 vask, og når det kommer til overgangen så kan du gå tilbake og si du ikke er fornøyd og be de prøve en metode som heter "flamboyage", det vil myke opp overgangen din. Og for at du skal få den blondfargen du vil ha må du nok gå over med en shade. Jeg hadde forskjellige blondfarger på min ombré for hver gang jeg kom tilbake for å friske opp fargen da det orange etter blekingen alltid kom tilbake etter 2-3 uker, og måtte da gå over med en ny shade. Anonymous poster hash: c8933...63b
sjnaah Skrevet 2. mai 2014 #11 Skrevet 2. mai 2014 Klag! Kunden skal ikke gå rundt og være misfornøyd med håret sitt, uansett så kommer frisøren til å lære av at du klager. Sånn at hun ikke gjør samme feil, en annen gang
Gjest BabyBlue Skrevet 2. mai 2014 #12 Skrevet 2. mai 2014 Vask det noen ganger og se om overgangen blir mer duset ut, hvis ikke klager du.
jente:_16 Skrevet 3. mai 2014 #13 Skrevet 3. mai 2014 Ringte dem i dag, fikk en ny gratistime Takk for alle svar! 1
Lady Skrevet 3. mai 2014 #14 Skrevet 3. mai 2014 Ringte dem i dag, fikk en ny gratistime Takk for alle svar Så bra. Håper du blir fornøyd nå da. Si fra hvordan det gikk:) lykke til
Lady Skrevet 10. mai 2014 #15 Skrevet 10. mai 2014 Ringte dem i dag, fikk en ny gratistime Takk for alle svar! Har du vært der på nytt nå? Isåfall, ble du fornøyd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå