AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 For fem år siden opplevde jeg utroskap. Han hadde vært utro flere ganger. Jeg var i sjokk og livet mitt ble sønderknust, både psykisk og livssituasjonsmessig. Var flere ganger usikker på om jeg kom til å kunne reise meg, for jeg hadde investert så mye i forholdet, og sorgen som fulgte meg kom som et ras. Fem år etter: - Jeg har tatt opp hobby(er), den ene brenner jeg veldig sterkt for - Har full ukeplan hvor innhold ikke bare er blodig alvor og work, men som faktisk inneholder kafeturer med venninner/kamerater, hobbyer, frivillig arbeid og jobb/skole. - Bor alene og forsørger meg selv - Har venninner som er der for meg og stiller opp for meg Han (fem år etter): - Har mistet alle hobbyene sine. De han hadde interesserer han ikke lenger, og han er for deprimert til å interessere seg for nye hobbyer - Har sluttet i jobben sin - Vil gå på skole men rekker aldri å søke før fristen er ute, og når han først gjør det er svaret nei. - Går til psykolog, men kommer seg ikke til timene - Blir kjent med kamerater i ny og ne, men alle de gamle kameratene har trekt seg unna han og nye kamerater orker ikke å investere i vennskapet. - Roter med jenter men gir faen i de - Bor alene, men har fått store økonomiske problemer .......Dette har jeg ikke stått å unnet han. Jeg husker at jeg satt å tenkte hevn i starten, men tok meg sammen og unnet han alt godt videre. Jeg støttet han til og med i perioder, og i de periodene (de siste fem årene) er de eneste gangene han har fått til noe (søkt på skole, kommet seg til trening osv). Når jeg er i livet hans eller møter han en ukedag, lever han på det resten av uka og får livsgnist. Når jeg er altfor lenge borte mister han gnisten. Jeg har gått videre følelsesmessig. Bryr meg om han, men han vet hvor skapet står og hvor han står i forhold til meg! For 1 mnd siden var jeg ute på byen, og der møtte jeg en fyr som ville ha tlf.nr mitt. Etter et koselig kaffemøte uka etter la vi hverandre til på facebook, og der ser jeg at hun som eksen min rotet med er forelsket i fyren som er interessert i meg. Verden er liten, og enda jeg har prøvd å gi eksen min god karma og ikke løftet en finger for å såre dama han var utro mot meg med, kommer det rett i fanget på meg. Fyren hun liker er nå veldig interessert i meg og skriver til meg flere ganger i uken, og nevner følelser han ikke har følt for noen før. Det virker så absurd..... Det er ingen solskinnshistorie og jeg hadde vært like glad om alle hadde hatt det godt, fem år etterpå. Det beste er jo at alle har det bra... men uansett: Jeg kan ikke la være å føle en liten tom glede. Jeg føler ekte glede over at jeg klarte å reise meg opp etter en såpass stor nedtur, og unner fortsatt det samme for eksen min og regner med at det kommer, men han har enda ikke kommet over oss og uten å vite det får jeg fyren "hun andre" er interessert i. (hun har vært forelsket i han i mange år). Det er bare for sært til å være sant. Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men det er godt å skrive dette fem år etter at jeg skrev her sist, hvor tårene rant og alt virket håpløst. Hevnen kom, men den kom uten min hjelp. Føles både godt og trist..og føler at karmaen har spist han nok i rumpa nå, for å si det sånn. Anonymous poster hash: e287f...168 2
Sjokoladenøtt Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Opplevde noe lignende med min eks, han sitter igjen uten noen kompiser og få andre. Pengeproblemer opp i halsen og ingen liker ham lengre. Mye på grunn av at han snakka veldig mye dritt om "alle", kompisene gikk lei til slutt. Han fikk seg ny dame, men selvfølgelig var tullingen utro igjen, hun fant det ut. Så han mistet henne også, kom senere på døra mi og var forbanna på meg uten at jeg hadde gjort noe som helst Var veldig greit å se at sånne ting faktisk kommer til å gå utover personen i senere tid, da forstår de gjerne at sånne ting er helt idiotisk. Det gjelder vel igrunn alle som gjør dumme ting og sårer andre. Ihvertfall når de gjør dette flere ganger.
AnneBonny Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Ja, jeg observerer også noe slikt.... Alt ramler jo i hodet på eksen min som var utro, og det virker ikke som at sola rekker å skinne i en eneste krok i livet hans lenger, bare fullstendig kaos! Har for lengst begynt å unne han litt bedre tider...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Jeg tok overvekta på to måneder. Jeg får oppmerksomhet fra jenter som er mye penere enn henne. Fått høre flere ganger fra fremmede på byen på høylys dag at jeg ser bra ut, ligner på Brad Pit o.l. Alt med meg har bare gått oppover fra den dagen hun ble borte Hun har blitt tjukk. Vennene vi hadde felles gidder ikke bry seg om henne mer. Hun ble sammen med en liten fjott på 160 som jeg til tross for eget kjønn ser ikke er pen. Er stuck et annet sted... Hun var ikke utro som jeg vet...men drev psykisk misshandling og nedbryting over mange år...Anonymous poster hash: 996fe...c56
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Ble psykisk mishandlet i 2 år av eksen , pga han fikk jeg sosial angst. 10 år senere fikk jeg vite at han har blitt arbeids ufør av div grunner. Følte en liten glede da jaAnonymous poster hash: cdc4d...564
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Og her er du fem år etter og skriver et laangt innlegg om hvor bra du har det og hvor dårlig han har det. Gått videre følelsesmessig? Not so much. Anonymous poster hash: 9019c...0bb
Longgone Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 What goes around comes around :-) Godt du har kommet deg på beina igjen!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 Og her er du fem år etter og skriver et laangt innlegg om hvor bra du har det og hvor dårlig han har det. Gått videre følelsesmessig? Not so much. Anonymous poster hash: 9019c...0bb Håper hverdagen din ble lettere av å tenke denne konklusjonen ut av disse begrunnelsene. Men det har et navn (google mentalisering) Anonymous poster hash: e287f...168 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #9 Skrevet 30. april 2014 Jeg tror at mange av de som er i stand til å drive med utroskap har så mangel på moral og at det mangler både respekt for en selv og andre. Disse menneskene vile aldri ha hatt noe bra liv, ikke pga. karma nødvendigvis, men fordi deres atferd generelt er destruktiv. En som er notorisk utro vil ha mangel på respekt for så vel autoriteter som arbeidsgiver. Det er en løgnaktig/ uærlig livsstil de har i alle mellommenneskelige forhold. Derfor går de på snørra uten å skjønne hvorfor. Det er synd på de i den forstand at de er selvdestruktive. Slutter de å være utro og tror at forholdet stabler seg på beina, sø forstår de akkurat det. Men de fortsetter jo å feks. lyve til sjefen. Deretter får de sparken og kona stikker fordi det feks. var forsøk på svindel personen ble tatt for. Da gpr personen i dyp depresjon: " Og jeg som trodde forholdet var på stell nå som vi stoler pp hverandre". Poenget er at det er noe dypere liggende skavanker med tanjemønsteret og følelseslivet til sånne folk. Anonymous poster hash: bcefa...3de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå