Gå til innhold

Hvordan tine opp utgåtte pølser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en uåpnet pakke grillpølser i frysen, som er gått 1 dag over tiden. Jeg satser på at de er spiselige, men skal selvsagt lukte og sjekke grundig. Men jeg lurer på hvordan jeg skal tine dem opp best, for at de ikke skal gå enda mer tid over utgåttdatoen? Jeg har ikke mikro.

Anonymous poster hash: c333a...c2e
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ville lagt posen med pølsene på et fat i kjøleskapet fra tidlig morgenen av. Da tiner de sakte. Det har de best av. Så kan du ta dem frem i romtemperatur et par timer før du skal bruke dem.

Endret av Berit
AnonymBruker
Skrevet

Når du har fryst dem ned i god til før holdbarhetsdatoen, gjelder selvfølgelig ikke den. Den beste måten er å la pølsene tine i kjøleskapet.

Anonymous poster hash: 72549...00f
  • Liker 5
Gjest Timber
Skrevet

Så lenge de har ligget i fryseren, så hadde jeg ikke bekymret meg overhode. Skal du ha de i dag, la de tine i kaldt vann. Skal du ha de i morgen, la de tine i kjøleskap.

AnonymBruker
Skrevet

Tin dem på vanlig måte. Enten i kjøleskap eller i kaldt vann. Har de vært nedfryst er det ingenting i veien med dem. 1 dag på overtid spiller ingen rolle. Jeg har spist pølser hentet opp fra fryser som er langt over utløpsdato.

Anonymous poster hash: 7ed77...0df

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Takk for svar! Jeg var desverre ikke så flink å fryse dem i god tid... Så ikke at de begynte å nærme seg datoen, så frøys dem dagen før de gikk ut. Så de har ikke så mye å gå på sånn sett.

Skrevet

Det har ingenting å si, de funker nok helt fint en god stund til.

Og hvis ikke, så vil du merke det! Hender seg jeg kjøper kjøttdeig/pølser på tilbud med kort holdbarhet, de fryser jeg og de holder seg lenge :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Takk for svar! Jeg var desverre ikke så flink å fryse dem i god tid... Så ikke at de begynte å nærme seg datoen, så frøys dem dagen før de gikk ut. Så de har ikke så mye å gå på sånn sett.

Så lenge du fryste de før de gikk ut på dato så holder de seg i fryseren LENGE.

Anonymous poster hash: 55060...12c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du fryste de før de gikk ut på dato så holder de seg i fryseren LENGE.

Anonymous poster hash: 55060...12c

Ts her. Så at jeg fryste de kun 1 dag før de gikk ut er godt nok altså? Er alltid så skeptisk når det kommer til kjøtt...

Vet dere forresten ca hvor mange timer de bruker på å tine i kjøleskapet?

Gjest rådyr
Skrevet

Det er ikke så nøye om de er helt tint for du steker/trekker dem uansett. Etter et par timer er de sikkert tint nok.

AnonymBruker
Skrevet

For et dumt spørsmål egentlig...

Du får henge de opp i nærmeste grantre, så tiner de nok til slutt....

Anonymous poster hash: 3e261...3ec

• Liker 1
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Jeg ville ventet til det ble fullmåne.

• Liker 2
Gjest crazycatlady
Skrevet

Tin de opp på samme måte som alle andre pølser. Er bare pølsevev å tine de opp på annen måte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...