AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Hvordan vet jeg om jeg må endre selvangivelsen? Jeg gjorde ikke det i fjor, og ble ikke noe problemer da. Er 21 år, student og jobber kun i ferier, hvis det har noe å si. Anonymous poster hash: 382aa...291
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Du må sjekke den og se om alle tallene stemmer, selvfølgelig. Anonymous poster hash: 24903...0bf 2
t0nje Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Som nevnt, du må sjekke om tallene stemmer overens med det som er oppgitt på selvangivelsen. Stemmer det, så bare går du inn på alltinn og signerer. Stemmer det ikke må du gå inn og endre til korrekt tall og deretter sende inn. Ikke noe vanskeligere enn det.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Du får lapper i posten fra de du får lønn fra. du skal se på den årsrapporten om tallet stemmer med det som står oppført i selvangivelsen. så skal du sjekke at alle andre summer også er riktige. Er de ikke det, står du selv ansvarlig siden du ikke sjekket, og det kan en tape på Anonymous poster hash: 8353d...595
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Øh. Selvangivelsen er en presentasjon av tallene skatteetaten har om dine inntekter/utgifter etc. forrige år. Jobben din er ikke nødvendigvis å endre den - men å sjekke at tallene stemmer. Du skal ha fått lønns- g trekkoppgave fra arbeidsgivere, banken, ev. Lånekassen og slikt. Tallene i lønns- og trekkoppgaven skal stemme overens med selvangivelsen. Gjør de ikke det, så må du endre på det. I tillegg vet ikke Skatteetaten hvilke fradrag du ev. har krav på, så det må du sette på selv. Det kan være alt fra sparing i BSU til pendling til jobb og gaver til veldedige organisasjoner. Det er din plikt å passe på at selvangivelsen stemmer. Gjør du ikke det og det bli oppdaget, så kan du få en real smekk på lanken. Pluss at du risikerer å gå glipp av noen hundre- eller tusenlapper som du kan ha krav på. Anonymous poster hash: a6309...0f1 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Så hvis det stemmer, så trenger jeg ikke gjøre noen ting? Jeg behøver ikke signere da? Anonymous poster hash: 382aa...291
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 Nei. (du kan jo lete opp litt info selv også?) Anonymous poster hash: a6309...0f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå