AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #1 Skrevet 30. april 2014 Vurderer å ta en jobb offshore. Som innebærer at jeg er 2 uker på og 4 uker av. Jeg har ei jente som er 6 år gammel. Barnefaren og jeg har henne annehver uke. Han er på alle måter en fantastisk far. Min problemstilling er da valget å være vekke fra henne i 2 uker. Fordelen er jo at jeg kan være 100% tilstede når jeg er hjemme. Nå føler jeg hverdagen er preget av mas og kjas, og trang lommebok. Jeg vil også vise henne at vi kvinner kan ta slike jobber, og trenger ikke stå fast i noe vi ikke trives med. Hadde satt veldig pris på ærlige tilbakemeldinger på dette. Anonymous poster hash: e58c6...a0f
Gjest Magdalene Skrevet 30. april 2014 #2 Skrevet 30. april 2014 Det kan jo funke det, men da må jo barnets pappa også være enig med deg, at han har henne to uker mens du er borte.. 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #3 Skrevet 30. april 2014 Jeg hadde ikke klart det, men kanskje du får det til? Er jo bare å prøve. Lommeboken vil definitivt merke det på positiv måte ihvertfall. Anonymous poster hash: 85d95...040 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #4 Skrevet 30. april 2014 Ja, jeg gjør det. Nå bor jeg sammen med barnefaren, men vet ikke om det hadde vært annerledes om vi hadde vært skilt. Har jo veldig mye tid hjemme og da er jeg jo tilstede 100 %. Men det faller jo veldig mye på ham og jeg ser at han har en annen kontroll på sakene enn jeg har. Det går noen dager før vi er inne i rutinene igjen etter at jeg har vært ute. Men det blir en livsstil. Anonymous poster hash: 04ee4...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #5 Skrevet 30. april 2014 Takk for svar Han vil jo ha henne mest mulig, og han møter meg i mine behov, og vet at der vil kunne bedre min økonomi. TsAnonymous poster hash: e58c6...a0f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #6 Skrevet 30. april 2014 Ja, jeg gjør det. Nå bor jeg sammen med barnefaren, men vet ikke om det hadde vært annerledes om vi hadde vært skilt. Har jo veldig mye tid hjemme og da er jeg jo tilstede 100 %. Men det faller jo veldig mye på ham og jeg ser at han har en annen kontroll på sakene enn jeg har. Det går noen dager før vi er inne i rutinene igjen etter at jeg har vært ute. Men det blir en livsstil. Anonymous poster hash: 04ee4...3ce Hva jobber du med? Hvor gamle er barna osv? Takk for svar! Det var godt å se at det kan gå så bra TsAnonymous poster hash: e58c6...a0f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #7 Skrevet 30. april 2014 Jeg har en lederstilling og barne våre er 4, 7 og 10 år. Det blir en livsstil. Det er jo flere kvinner ute hos oss og de fleste er fornøyde med situasjonen. Men det er jo også de som ikke får det til å fungere. Men du må være forberedt på at når du er på jobb så må du slippe alt hjemme. Du får ikke bidratt på noen måte. Du må også vite at det hender at du ikke kommer hjem akkurat når du skal f.eks pga været og da må du ha en back-up hvis du er alene med barna. Jeg har alltid jobbet offshore så vi vet jo liksom ikke om noen annen måte og leve på . Og alle er glade når jeg kommer hjem og alle er veldig glade når jeg drar...!Anonymous poster hash: 04ee4...3ce 2
JHF Skrevet 30. april 2014 #8 Skrevet 30. april 2014 Jeg jobbet i mange år offshore både med ett og to barn. For oss fungerte det kjempebra. Syntes det egentlig var en helt annen ro da, med 2 uker på jobb og 3 hjemme. Selvfølgelig en gikk glipp av ting, men når jeg hadde fri, var jeg 100% hjemme. Egentlig det beste av 2 verdener. Tjente mine egne penger, samt hadde mye tid til barna. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #9 Skrevet 30. april 2014 Jeg har en lederstilling og barne våre er 4, 7 og 10 år. Det blir en livsstil. Det er jo flere kvinner ute hos oss og de fleste er fornøyde med situasjonen. Men det er jo også de som ikke får det til å fungere. Men du må være forberedt på at når du er på jobb så må du slippe alt hjemme. Du får ikke bidratt på noen måte. Du må også vite at det hender at du ikke kommer hjem akkurat når du skal f.eks pga været og da må du ha en back-up hvis du er alene med barna. Jeg har alltid jobbet offshore så vi vet jo liksom ikke om noen annen måte og leve på . Og alle er glade når jeg kommer hjem og alle er veldig glade når jeg drar...!Anonymous poster hash: 04ee4...3ce Av erfaring har jeg lært at jef er typen som gir alt jeg har i noen uker, for aå å gå litt "lei" så jeg ser på en turnusjob som veldig positivt for meg. Og jeg har behov av å lære meg å glemme alt hjemme og være 100% tilstede på jobb. Så da ser det ut til å passe meg desto bedre TsAnonymous poster hash: e58c6...a0f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #10 Skrevet 30. april 2014 Jeg jobbet i mange år offshore både med ett og to barn. For oss fungerte det kjempebra. Syntes det egentlig var en helt annen ro da, med 2 uker på jobb og 3 hjemme. Selvfølgelig en gikk glipp av ting, men når jeg hadde fri, var jeg 100% hjemme. Egentlig det beste av 2 verdener. Tjente mine egne penger, samt hadde mye tid til barna. Det rørte hjerte kjente jeg! Tuuusen takk for svar for ga meg det sparket jeg trengte! Jeg er klar!!! :-D TsAnonymous poster hash: e58c6...a0f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #11 Skrevet 30. april 2014 Har du noe av utdannelsen, erfaringen eller kursene som trengs da TS? Eller er dette en helt ny tanke og retning for deg?Anonymous poster hash: 04ee4...3ce 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #12 Skrevet 30. april 2014 Har du noe av utdannelsen, erfaringen eller kursene som trengs da TS? Eller er dette en helt ny tanke og retning for deg?Anonymous poster hash: 04ee4...3ce Jeg Har noen kontakter og en plan, men jeg vil ha med hodet før jeg hiver meg ut i det Jeg må omskoleres pga skader, og har kontakt med en som eier et stort selskap som gjerne vil ha inn flere nå etterhvert. Jeg er villig til å ta opp lån foe å ta kurs og sikkerhetskurs om jeg får kontrakt på en jobb. TsAnonymous poster hash: e58c6...a0f
AnonymBruker Skrevet 30. april 2014 #13 Skrevet 30. april 2014 Jeg Har noen kontakter og en plan, men jeg vil ha med hodet før jeg hiver meg ut i det Jeg må omskoleres pga skader, og har kontakt med en som eier et stort selskap som gjerne vil ha inn flere nå etterhvert. Jeg er villig til å ta opp lån foe å ta kurs og sikkerhetskurs om jeg får kontrakt på en jobb. TsAnonymous poster hash: e58c6...a0f Jeg trodde du tenkte på å jobbe med vasking og sånt jeg. Dersom du likevel må omskoleres så kan du jo ta noe som du tjener mer på men som du ikke må reise? Anonymous poster hash: 85d95...040
~white lady~ Skrevet 1. mai 2014 #14 Skrevet 1. mai 2014 Jeg kjenner ei småbarnsmor (alenemamma faktisk) som jobber offshore. Hun jobber også på land når hun har "fri". Har inntrykk av at hun trives godt offshore, det blir en pause i fra hverdagslivet. Og så er det jo gode penger, da
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #15 Skrevet 1. mai 2014 Jeg jobber offshore, og har ikke små barn,men jobbet med flere. Uansett barn eller ikke, så har man familie,ektemake og det er likevanskelig-lett for alle Fordelen er at du er mere tilstede da du har fri, men de fleste slter den første uken med å finne roen,komme seg til hektene. kke lett alltid om du har gått en uke nattskift. Om far skal ha barna 2 uker, så ta med i beregningen at det kan hende du ikke kommer deg hjem. Før påske sto noen 7 dager ekstra pga været på en rigg, og da er du fastlåst.Ogaå far som er hjemme Fritiden går fort, siste uken bruker man til å motivere seg for ny tur igjen' Jeg vet ikke om noen annen jobb, så for oss er det en livsstil. Være borte i jul,nyår,påske, skoleavslutninger, barnas bursdag. Så er det jo slik at far lager like bra jul og bursdag som mor. Det er vel det kvinnene ute har til felles....de har sluppet kontrollen, og vet at mann og far fikser ting like bra og kanskje bedre enn de selv. Ute får du ikke gjort noe, uansett hva som skjer Anonymous poster hash: d1634...8bc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #16 Skrevet 1. mai 2014 Jeg forstår ikke helt hvordan denne 2/4 rotasjonen skal funke med delt bosted. Du er ute i 14 dager hvor barnet er hos far. Du kommer hjem og har barnet i to uker. Da er det fars tur igjen, men etter de 14 dagene er jo du ute i 14 dager igjen. Ergo blir det 4 uker på far..Anonymous poster hash: 770cf...c42
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #17 Skrevet 1. mai 2014 Jeg forstår ikke helt hvordan denne 2/4 rotasjonen skal funke med delt bosted. Du er ute i 14 dager hvor barnet er hos far. Du kommer hjem og har barnet i to uker. Da er det fars tur igjen, men etter de 14 dagene er jo du ute i 14 dager igjen. Ergo blir det 4 uker på far..Anonymous poster hash: 770cf...c42 De kan ha 2-2-1-1-2-2-1-1. Anonymous poster hash: 85d95...040 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #18 Skrevet 1. mai 2014 Jeg forstår ikke helt hvordan denne 2/4 rotasjonen skal funke med delt bosted. Du er ute i 14 dager hvor barnet er hos far. Du kommer hjem og har barnet i to uker. Da er det fars tur igjen, men etter de 14 dagene er jo du ute i 14 dager igjen. Ergo blir det 4 uker på far..Anonymous poster hash: 770cf...c42 eller ikke være så firkantet. hun er ute 4 uker, far har da barnet, så har hun 2 uker. de to siste ukene før hun skal ut igjenn så trenger ikke far ha de 2 uker, men kan deles mellom de før far tar barna 2 uker når hun skal på jobb igjenn. Eller far får hovedomsorgen og når hun kommer hjem så har de annen hver uke hver. Som flere sjømenn har når de kommer hjem der mor har hovedomsorgen. Anonymous poster hash: f1891...902
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #19 Skrevet 1. mai 2014 eller ikke være så firkantet. hun er ute 4 uker, far har da barnet, så har hun 2 uker. de to siste ukene før hun skal ut igjenn så trenger ikke far ha de 2 uker, men kan deles mellom de før far tar barna 2 uker når hun skal på jobb igjenn. Eller far får hovedomsorgen og når hun kommer hjem så har de annen hver uke hver. Som flere sjømenn har når de kommer hjem der mor har hovedomsorgen. Anonymous poster hash: f1891...902 mente ute 2 uker.. Anonymous poster hash: f1891...902
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå