Gå til innhold

Kan gullsmeden kreve at jeg betaler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte en ring hos dem i fjor når jeg var høygravid.

Jeg hadde med en anen ring som jeg brukte før jeg var gravid og hoven, ogvsa derfor til dem at de bør lage ringen i det nr.som gamleringen var i.

Men fikk da til svar at den ringen jeg bestilte var tykkere, og at den båderfor burde være litt større enn den ringen jeg tok med til mål.

Ja, så da svarte jeg at jeg fikk stole på det da. Men mål tok de av fingrene mine likevel..

Og nå 9 mnd senere er jeg tilbake til normalen vektkessig, og ringen snurrer lett på ringfingeren:P

Det er stener på 1 carat på den, og jeg er redd for å miste den av fingeren.

Ringen leverte jeg til dem for reparasjon, og nå får jeg beskjed om å betale 480,- for dette.

Er det riktig at jeg skal betale, til tross for at jeg advarte dem om kroppstilstanden min?

Jeg hadde jo ganske rett, og ringen ble nå for stor..

Takker for svar:)

Anonymous poster hash: 756b7...6c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ventet du ikke med å forandre ringen til du var tilbake i normal størrelse igjen? Tror nok du må betale.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ventet du ikke med å forandre ringen til du var tilbake i normal størrelse igjen? Tror nok du må betale.

Les teksten min en gang til du:)

HI

AnonymBruker
Skrevet

hmm, litt tricky - men det var de som anbefalte deg til tross for at du ønsket "normal str." tror dessverre du taper 480kr på å høre på deres anbefaling, men prøv å pushe dem litt til "kunden har alltid rett" :)

Anonymous poster hash: 7f45b...b83
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo du selv som gikk med på å bestille den størrelsen du gjorde - så i utgangspunktet tror jeg ikke du har krav på noe som helst. Men du kan jo høre med dem, har de god kundeservice kan det hende de stryker regningen.

Anonymous poster hash: 84ded...6d4
  • Liker 2
Skrevet

HIAnonymous poster hash: 756b7...6c6

Har gjort det, men forstår fortsatt ikke helt hvorfor du ikke ventet... Eller insistrerte på en bestemt str i stedet for å høre på en anbefaling.

AnonymBruker
Skrevet

HI

Du er ikke HI! Du er TS!

Anonymous poster hash: bcaa0...89f

• Liker 3
Skrevet

Dumt å bestille ring som høygravid. Var den på tilbud..? 480 er uansett ikke såå mye penger, og hvis teorien min om at den var på tilbud stemmer, går det jo opp i opp.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Reprasjoner må du nok pent betale ja.

Det er jo resultatet av måten du har brukt ringen på.

Hvilke skader snakker vi om siden den må repareres?

Snaue 500,- var forøvrig ingen upris for en reprasjon hos gullsmed.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor får du rettet en ring uten å avtale med dem før arbeidet er i gang hvem som skal dekke kostnaden? Har du satt i gang arbeidet, må du selvsagt også betale for det når du ikke har avtalt noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke HI! Du er TS!

Anonymous poster hash: bcaa0...89f

Det er det samme!

HI = Hovedinnlegger, altså den første personen som har laget et innlegg i en tråd, altså innlegg nr 1!

TS = Trådstarter, altså den som starter hele tråden, altså innlegg nr!

Folk bruker litt forskjellige, feks kan det på et forum være vanlig med ts, og et annet hi.

Beklager ts/hi for avsporingen, begynner bare å bli lei av å lese samma tulling klage på det i tråder =)

Anonymous poster hash: 0488d...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...