Gå til innhold

Mann som spiser snop hver dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette akseptabelt? Barns vil jo også ha når de ser det. Greit nok at han trener mye og stort sett kun spiser etter han har trent eller etter en runde i senga, men burde det settes krav om kun en gang i uka? Jeg får jo også lyst på snop når det er tilgjengelig hele tiden.

Anonymous poster hash: 80316...b3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel litt vanskelig å bestemme over når en voksen mann skal spise snop eller ikke. Men forann barna så syns jeg du kan kreve at han viser litt måtehold. :) Må jo prøve å være et godt eksempel ovenfor de syns jeg.

Skrevet

Jeg synes ikke du kan nekte ham å spise snop, men jeg synes du kan kreve at han ikke gjør det foran barna. Min mann er en stordrikker av brus, og jeg føler ikke jeg kan nekte en voksen mann å drikke det han vil, men det førte selvsagt til at vår lille datter også ville ha bruk, noe hun fikk for ofte. Men jeg snakket med mannen, og han tok poenget og begrenset den "offentlige" brusdrikkingen slik at barnet ikke så det.

AnonymBruker
Skrevet

Da sier du at han må være et godt forbilde for barna sine. Hvordan kan han rettferdiggjøre at han spiser snop og dem ikke? Sukker avleirer seg på innsiden av blodårene så han ødelegger forresten store deler av helsegevinsten ved trening med alt det sukkeret. Om han må ha snop så får han spise det alene i bilen eller når barna er i seng...

Anonymous poster hash: e17c9...919
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, hadde mannen min bestemt at jeg bare fikk lov til å spise snop en gang i uka, ville jeg nok blitt sjokkert og temmelig irritert. Greit nok at det er fornuftig, men man kan ikke bestemme over andre voksne slik!

Å be om å ikke spise når barna er tilstede, er noe annet.

Hvis du vil endre på vanene hans, hva med å sette fram SUNNE snacks på kveldstid? Nå vet ikke jeg helt hva som funker her, men nøtter? Grønnsaker m/dip? Noe god frukt (slik som oppkuttet mango el.l.)? Kanskje det kan erstatte litt av godteriinntaket? :)

Anonymous poster hash: 26e1c...bfa
  • Liker 2
Skrevet

Akseptabelt? Hehe, hva skal du gjøre da? Regner med at han ikke er umyndiggjort?

Det er faktisk så enkelt som å fortelle barna at når de blir voksne kan de spise så mye snop de vil, men så lenge de er små er det dere som bestemmer, og snop er ikke bra for barn.

Man trenger ikke gjøre det verre enn det.

• Liker 1
Gjest Carousel
Skrevet

Litt vanskelig å bestemme over en voksen mann, og hvis ikke han har spesielle helseproblemer som dette går ut over, er det lite du kan si. Du kan jo alltids be om at han ikke spiser det foran barna, jeg syns det er litt kjipt gjort å spise hver dag selv, og nekte barna det samme. Barn forbinder kanskje ennå større glede med snop...

Når det kommer til deg, vel, du får bare bite tenna sammen og prøve å ikke falle for fristelsen ;)

Gjest Chloe87
Skrevet (endret)

Kan han ikke spise litt snop etter at barna har lagt seg?

Endret av Chloe87
Gjest lurven
Skrevet

jeg spiser snop/potetgull nesten hver eneste, men jeg er allerede ødelagt(avhengig). Men vil ikke at barna skal bli sånn, derfor begrenser jeg deres inntak av snop. så Synes det er greit å begrense barns inntak av snop selvom man er storeforbruker sjæl

Skrevet

jeg spiser snop/potetgull nesten hver eneste, men jeg er allerede ødelagt(avhengig). Men vil ikke at barna skal bli sånn, derfor begrenser jeg deres inntak av snop. så Synes det er greit å begrense barns inntak av snop selvom man er storeforbruker sjæl

Husk at du er barnas rollemodell. Tror du virkelig du kan stappe i deg chips mens du forteller barna at de ikke får fordi det er usunt? Hva tror du du lærer barna da?

Skrevet

Akseptabelt? Hehe, hva skal du gjøre da? Regner med at han ikke er umyndiggjort?

Det er faktisk så enkelt som å fortelle barna at når de blir voksne kan de spise så mye snop de vil, men så lenge de er små er det dere som bestemmer, og snop er ikke bra for barn.

Man trenger ikke gjøre det verre enn det.

Snop er heller ikke bra for voksne, og jeg må si jeg synes det er rimelig spesielt å synes det er ok å spise snop foran barn og nekte dem å smake.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo legge til at han er ivrig på sånn Sotrapedo-humor (søk på det på youtube om du ikke vet hva det er), og der går det i "schmågodt og schånn og schånn", ja. Barna skjønner jo ingenting av dette. Ennå i hvert fall.

Anonymous poster hash: 80316...b3b
Skrevet

Snop er heller ikke bra for voksne, og jeg må si jeg synes det er rimelig spesielt å synes det er ok å spise snop foran barn og nekte dem å smake.

Selv om det ikke er bra for voksne så har vel ingen noe med å nekte en voksen mann å spise det.

Om du tror jeg mente det var greit å stappe i seg rett forann øynene på ungene så sier det mer om deg enn om meg. Jeg tar det som en selvfølge at man skjønner såpass...

Skrevet (endret)

Selv om det ikke er bra for voksne så har vel ingen noe med å nekte en voksen mann å spise det.

Om du tror jeg mente det var greit å stappe i seg rett forann øynene på ungene så sier det mer om deg enn om meg. Jeg tar det som en selvfølge at man skjønner såpass...

Det skrev du ingenting om, så det kunne ikke jeg vite ;) I hovedinnlegget fremgår det at mannen spiser snop foran ungene, og det var det du svarte på. Legg også merke til at jeg selv skrev før deg at man ikke kan nekte en voksen mann å spise snop.

Endret av Harlekin
Gjest lurven
Skrevet

Husk at du er barnas rollemodell. Tror du virkelig du kan stappe i deg chips mens du forteller barna at de ikke får fordi det er usunt? Hva tror du du lærer barna da?

Spiser stort sett i smug

Skrevet

Helt enig med deg!

Jeg drikker pepsi max hver dag, og det ser jo ungene. De må bare godta at selv om voksne gjør noe så kan ikke de gjøre det! Sånn er det med mange ting i livet, barn er barn, voksne er voksne. Når de blir voksne kan de drikke og spise hva de vil.

AnonymBruker
Skrevet

Meld han på hellstrøm.

Anonymous poster hash: ce454...a37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...