Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en barnsdomskompis som har blitt helt ekstremt slitsom. Han er litt på kjøret, røyker mye hasj og har ikke noe vidregåede utdanning. Moren hans er også på kjøret og han bor fortsatt hjemme hos henne. Jeg vet han ikke har det så lett og har prøvd å stille opp for å prate og hjelpe så mye jeg kan, men nå er grensen nådd.

Han snakker til meg hele tiden, og er så utrolig needy! Han ringer meg minst 3 ganger om dagen hver eneste dag fordi han vil "henge" og jeg går så lei. Jeg avslår han hver eneste dag og sånn som i går som eksempels å dukket han bare opp på døren min og jeg måtte bokstavelig talt be han om å gå hjem, fordi han maste og maste om å få komme på besøk. Han ble sutrete og "bare ti minutter da, jeg er så selskapsyk" til jeg ble så irritert at jeg bare slang igjen døren.

Jeg vet at denne fyren har selvmordstanker, men jeg har egne ting også som jeg føler jeg må legge min energi i. Jeg kan ikke være støttekontakten hans, og hver gang vi møtes merker jeg at jeg bare er irritert og vil gå hjem. Jeg vil ikke blokke han fordi jeg vet han har det vanskelig og jeg vil ikke bryte han så hardt på en måte...

Hjelp eller erfaringer?

Anonymous poster hash: 30dbd...587
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare si det til han at du syntes det blir litt for mye. Jeg slet mye med ei venninne før, ho klaget og var helt jævlig. Er ikke sånn man vil snakke om venninnene dine om, men jeg sa til slutt at jeg ikke orket mer. Vi har ikke snakket siden, akkurat fordi det at ho trengte hjelp flere ganger daglig og jeg hadde skole, jeg slet også mye, så ho dro meg bare lengere ned når jeg ikke fikk lov til å snakke om problemene mine. Ho ødela meg fullstendig, men ble så mye bedre bare jeg slapp henne..

Du trenger ikke å kutte han ut, men si det at du ikke orker. Du vil ha tid og energi til deg selv og ikke ha noen andre å tenke på. Du må bare si det rett ut, og det ser ut som du klarer å si ifra. :)

Anonymous poster hash: 74abb...b6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...