Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat fått meg kjæreste. Ble kjent med han gjennom bestevenninna mi for lenge siden. Problemet er at når han, bestevenninna mi og jeg er sammen, flørter de konstant med hverandre. De holder rundt hverandre når vi tre går ute, hun spiser mat fra tallerkenen hans på restaurant, de tuller hele tiden og han tar henne på puppen(utenpå genseren selvfølgelig). All oppmerksomhet går til henne. De legger omtrent ikke merke til at jeg er der og jeg blir alltid det femte hjulet på vogna. Når vi tre skal se film, er det alltid bestevenninna mi som ligger i armkroken/halvveis oppå han, mens jeg sitter alene ved siden av. Jeg har ikke sagt ifra til dem at det plager meg, har bare trukket meg unna og holdt irritasjonen inni meg. De drar ofte ut på restaurant sammen bare de to. Det gjør han med andre venninner også. Jeg burde ikke la dette plage meg, men når jeg vet hvordan det ser ut, at de oppfører seg som et nyforelsket par, så klarer jeg ikke slutte å tenke på det. Kanskje han har det sånn med de andre venninnene sine også.

Burde jeg si ifra til kjæresten min? Jeg er redd for å virke sjalu og usikker og kanskje ødelegge forholdet med å si ifra. Jeg vet han og venninne mi bare er venner. Men jeg tenker hele tiden på om han holder på på samme måte med de andre venninnene sine (han har ganske mange). Jeg har ikke noe imot at han har venninner, men synes det er dumt hvis han flørter grenseløst med alle venninnene sine og at det eneste som skiller meg fra en venninne er at vi har sex og det har ikke dem. Noen som har noen forslag til om jeg burde si ifra eller prøve å ignorere det?

Hilsen en usikker kjæreste

Anonymous poster hash: b33b2...33f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde ikke jeg orket.

Anonymous poster hash: 62240...3b6
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Godt å høre at jeg ikke er sjalu for ingenting, at det faktisk er noe som skurrer. Jeg burde kanskje ta en prat med han, selvom jeg er redd det kan skade forholdet og at jeg setter for høye krav til en kjæreste.

Anonymous poster hash: b33b2...33f
Gjest elle82
Skrevet

Nei du er overhodet ikke urimelig, det der er det ikke mange som hadde orket å leve med! Synes at både kjæresten og venninnen din er utrolig respektløse overfor deg!

Når det er sagt så er det veldig forskjellig hva folk tolererer i et forhold, og hva man har behov for. Husk at så lenge du føler at noe ikke er riktig for deg, så er det ikke det. Da har du din fulle rett til å ta det opp med kjæresten din.

• Liker 6
Skrevet

Hva i!!? :sjokkert: Høres jo nesten ut som han er sammen med bestevenninnen din, og ikke deg. Forstår ikke helt hvordan noen av de kan tro at det er greit å holde på sånn. Råder deg til å ta det opp med begge to! Syns absolutt ikke du stiller for høye krav. Håper det ordner seg :)

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Han kjæresten din minner meg litt om broren min. Han er slik som du sier med venninnene sine. Har spurt han om han kunne tenkt seg å være sammen med dem og han sier det kunne ikke falt ham inn. Kan være typen din og er sånn? Mange ganger har jeg trodd han har fått seg dame, så har det bare vært ei av venninnene. Anonymous poster hash: 31d6e...5f2

Skrevet

Takk for alle svar! Godt å få litt støtte! Ja, føler det er litt dårlig gjort at bestevenninna mi også, men hun er veldig oppmerksomhetssyk og flørter med alle. Men ja, føler det er de to som er sammen og ikke jeg og kjæresten når vi tre er sammen. Og det er jo ganske feil når man føler det sånn.

Han er nok veldig lik som broren du fortalte om. Før vi ble sammen, hadde han ofte jente på besøk, og det var ofte de overnattet. Foreldrene han var vant med at han ofte hadde jentebesøk. Lillebroren hans har trodd at han og bestevenninna mi har vært sammen, selvom de aldri har vært det. Så han er den typen med masse jentevenner. Nå har han ikke overnattingsbesøk av venninner lenger etter han ble sammen med meg ihvertfall. Det hadde jeg hvertfall aldri taklet.

Skrevet

Er han sammen med deg, eller bestevenninnen din? For det høres ut som nr2. Det du gjør er simpelt å slå opp, grunnen = Han virker forelsket i venninna og ikke deg. En dag hvor de to er ute på fest og har drukket, hva skjer da dersom stemningen er slik?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Der der hadde jeg ikke tolerert i det hele tatt! Jeg hadde slått opp med engang. Jeg hadde ikke klart å leve sånn.. Plutselig en dag skjer det noe mellom dem. Og jeg trodde man skulle ta seg av kjæresten sin, ikke venninnene sine først.

Anonymous poster hash: 07223...80c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han bryr seg ikke nok om deg. Fult mulig ha spiller på sjalusi også av mangel på andre ting å spille på... Dersom du konfronterer han så tuller han sikkert det bare bort også. Kjenner typen...

Anonymous poster hash: ff166...c2d
  • Liker 1
Skrevet

Føles mest ut som han har det morsommere med venninnen min enn det han har det med meg. Er ganske surt. Tror jeg må ta en prat med han først og høre hva han tenker om alt det her. Og hvis han er villig til å endre på det, så kan jeg fortsette å være sammen med han. Er jo veldig glad i han, og vil ikke slå opp sånn plutselig sånn helt uten videre. Men er litt lettere å ta det opp med han nå, etter jeg har sett det dere har skrevet her :)

Skrevet

Håper han tar det seriøst når jeg konfronterer han med det, han er litt den typen til å tulle bort og si det ikke er noenting å bekymre seg for osv. Er litt redd for at det plutselig skal skje noe med han og venninna mi når jeg ikke er der.

AnonymBruker
Skrevet

Sambo og bestevenninna mi var også mye sammen på begynnelsen av forholdet vårt, typ ut på kafe sammen/ invitere hverandre hjem til hverandre når jeg var bortreist osv. Jeg ga KLAR beskjed om at dette ikke var aktuelt til typen etter en stund. Han sa at han så på min venninne mer som en komps, og at han ikke hadde trodd det var noe problem siden det trossalt var bestevenninnen min.

Etter jeg ga beskjed om at det ikke var greit har de sldri funnet på noe alene igjen. :)

Anonymous poster hash: 6e940...d10

Skrevet

Kanskje det er det jeg også må gjøre. Være klar på hva som er greit og ikke greit. De sier de har et bror-søster-forhold, og at de aldri kunne blitt noe annet mellom dem, men det ser jo ikke sånn ut når man ser på dem.

Håper det kan ordne seg på same måte for meg, etter jeg har sagt ifra til han. At han roer seg litt ned med venninnen min og tar mer hensyn til den faktiske kjæresten sin isteden :)

AnonymBruker
Skrevet

Gi oss en oppdatering på hvordan det gikk da ;)

Anonymous poster hash: 2b6e2...0ce

Skrevet

Jeg regner med at dere alle sammen er veldig unge, siden en voksen mann umulig ville ha oppfoert seg slikt i et forhold. Mitt raad til deg er aa dumpe ham. Han har ikke respekt for deg og dine foelelser naar han holder paa slik med andre jenter. Husker at jeg hadde slike gutter i klassen min paa ungdomsskolen, og de har vokst denne oppfoerselen av seg med aarene. Jeg ville ha gaatt for et mer modent forhold, siden det gjoer mye lykkeligere. Du er overhodet ikke sjalu, siden hver monogam kvinne ville ha reagert paa denne oppfoerselen til kjaeresten sin.

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er deg han er i ett forhold med og ikke venninnen din?

Anonymous poster hash: 68e31...74e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg aldri godtatt. Jeg ligger forøvrig heller ikke i armkroken til guttekompisene mine når jeg har kjæreste, eller lar de ta meg på puppene (!!!). Det passer seg jo bare ikke?

Anonymous poster hash: 6ec69...250
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Sambo og bestevenninna mi var også mye sammen på begynnelsen av forholdet vårt, typ ut på kafe sammen/ invitere hverandre hjem til hverandre når jeg var bortreist osv. Jeg ga KLAR beskjed om at dette ikke var aktuelt til typen etter en stund. Han sa at han så på min venninne mer som en komps, og at han ikke hadde trodd det var noe problem siden det trossalt var bestevenninnen min.

Etter jeg ga beskjed om at det ikke var greit har de sldri funnet på noe alene igjen. :)

Anonymous poster hash: 6e940...d10

Hvorfor stolte du ikke på venninna di eller kjæresten din??? Det er jo du som er problemet her.

• Liker 1
Skrevet

Vi er i begynnelsen av 20-årene begge to, så det kan hende det er noe som vokser av han etterhvert når han blir eldre. Jeg fikk hvertfall tatt det opp med han, fortalte hva jeg syntes om det og om hvordan forhold han har til de andre venninnene sine. Han fortalte meg at det bare er med bestevenninnen min han holder på sånn med, og ikke de andre. Og at jeg har ingenting å bekymre meg over siden han er null interessert i venninna mi på den måten, de har alltid bare vært gode venner. Han skal slutte å ta henne på puppen, som han har gjort tidligere når de tuller, og han sa hvis jeg ikke vil at venninna mi skal få all oppmerksomheten så må jeg kreve mer oppmerksomhet selv.

Håper han snakket sant angående forholdet til de andre venninnene hans.

Senere tok jeg en prat med bestevenninna mi. Hun sa det var ingenting mellom de to og at hun aldri ville gjort noe for å ødelegge forholdet til meg og kjæresten. Og at hun skjønte jeg var skeptisk hvis han holdt på sånn med de andre venninnene sine.

Så jeg tror jeg prøver videre med forholdet så ser jeg hvordan det går, får vel bare stole på det de sier. Og håpe på at det gradvis gir seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...