Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger et lite råd.

Jeg har mistet et barn, han var 2 år da han døde, det er nesten 1 år siden. Savner han enormt. Men det er greit nok. Min alle beste venninne leier en leilighet hos noen som har et barn på 1 år. Min venninne har selv en datter men som i dag er voksen.Venninnen min fikk det plutselig for seg at hun skulle låne huseiers datter litt, de er glad for å få litt avlastning Men plutselig sier hun kom til tante. Dette når husiere ( barnets mor elelr far ikke hørte) og jeg spurte om hun hadde fått lov til å kalle seg det, nei sier hun men hun kunne ikke si at hun passet henne bare, det var bedre med tante.

Sakene er den at jeg hører kun snakk om denne jenta, det er ungen her og der. Hun forstår heller ikke at jeg ikke alltid orker å være sammen med henne når hun har ungen, spes siden jeg ikke er så lysten på å trille den vogna eller dra på cafe hele tiden. Jeg får bare noia noen ganger. Vi har flyttet hit etter at vi mistet barnet , flyttet 1 -2 km unna og her er det ingen nære venner med barn. Ikke misforstå men jeg takler ikke dette nå. jeg elsker unger , men ikke når det er så tett på 1 års dagen. Hun ble sint da jeg sa at man kan ikke kalle seg tante når man ikke har lov.

I forrige uke var jeg på besøk, og la merke til at i skittentøyskurven som er uten lokk lå det brukte barneklær, og det hang på snora på badet. Jeg spurte om hvems klær dette var og da viser hun meg en kommode full med l klær som hun har kjøpt til jenta for å ha selv.

Så hun tar av foreldrens klær når hun låner henne, finner frem sitt , og bytter når foreldrene skal hente.

Jeg kjenner at jeg er sliten av å prøve å forstå hva hun driver med. Og at hun ikke forstår at jeg ikke vil ha så mye rundt dette akkurat nå

Anonymous poster hash: 74f27...6be
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det med klærne er jo bare creepy. Hun oppfører seg jo på en måte som absolutt ikke er OK, og som jeg er sikker på at ungens foreldre ville reagere sterkt på om de visste det. Kan du ikke si noe til dem? Du må si noe til venninna di i alle fall, hun kan ikke oppføre seg sånn. Kaller seg for tante? Heller ikke greit!

Anonymous poster hash: 68e2d...37c

• Liker 4
Gjest Jørild
Skrevet

Hun høres jo gal ut! Hva med å si ifra til foreldrene og holde avstand til denne venninnen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det med klærne er jo bare creepy. Hun oppfører seg jo på en måte som absolutt ikke er OK, og som jeg er sikker på at ungens foreldre ville reagere sterkt på om de visste det. Kan du ikke si noe til dem? Du må si noe til venninna di i alle fall, hun kan ikke oppføre seg sånn. Kaller seg for tante? Heller ikke greit!

Jeg kommer ikke til å si i fra til foreldrene , ikke enda. Jeg vet at hun ikke kommer til å stikke av med ungen, men jeg ser at jeg må nok ta en samtale med henne........ igjen

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye passer hun dette barnet?

ca 3 timer i uka

Skrevet

Høres ut som hun tar dette barnepasset litt vel langt, men jeg ser ikke problemed med at hun kaller seg tante. Syns det er mer rart at hun kjøper egne klær til barnet...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å si i fra til foreldrene , ikke enda. Jeg vet at hun ikke kommer til å stikke av med ungen, men jeg ser at jeg må nok ta en samtale med henne........ igjen

Hvis hun snakker så mye om ungen, kaller seg tante (men kun når foreldrene ikke hører det), og kjøper egne klær som hun kler opp ungen med i skjul, da ringer det varselbjeller hos meg i alle fall!

Hvordan vet du at hun ikke kan finne på noe skummelt med barnet? Eller gjør det allerede, men velger å ikke fortelle deg om det?

• Liker 1
Skrevet

Først må jeg si at jeg føler virkelig med deg, noe av det verste et menneske kan oppleve er å miste et barn. Og det er jo helt naturlig at du ikke har så veldig lyst til å være rundt småbarn nå. Hadde det være meg så hadde jeg sikkert bosatt meg i en hytte på en øde øy bare for ¨å slippe å treffe andre mennesker...men nok om det.

Når det kommer til denne venninnen din så virker hun ikke helt ved sine fulle fem... En ting er å passe andre sine barn av og til, men så mye og det at hun har egne klær til jenta er jo nesten uhyggelig, jeg hadde freaka ut hvis noen hadde gjort dette med min sønn...

Og så lurer jeg litt på hva slags foreldre denne jenta har... Er litt merkverdig at de synes det er greit at jenta deres er så mye med denne venninnen din... Greit de liker avlastningen men her virker det ikke som om de følger skikkelig med...

Hvis foreldrene er oppegående så tror jeg at jeg ville tatt en telefon og sagt at jeg var bekymret for jenta, for det hadde jeg vært hvis jeg hadde en venninne som oppførte seg på denne måten... Fortelle de om både klærne og det at hun kaller seg tante... Så creepy...

• Liker 1
Skrevet

ca 3 timer i uka

Jeg skjønner at du ikke har så lyst til å være med på å passe barnet, og at det gjør vondt med tanke på hva du har vært igjennom. Kondolerer, det er utrolig trist at du har mistet et barn.

Kan du ikke bare gjøre noe annet enn å være med henne når hun passer barnet, og be henne la være å snakke om det?

Har hun kanskje egne ting hun sliter med siden hun behandler barnet slik når hun passer henne? For det med klærne høres virkelig ikke normalt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at du ikke sier fra til foreldrene! En sånn person hadde ALDRI fått være nær mitt barn! Ikke fordi hun kaller seg tante, men hva er det med det klesgreiene?

Anonymous poster hash: 76193...eae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at du ikke sier fra til foreldrene! En sånn person hadde ALDRI fått være nær mitt barn! Ikke fordi hun kaller seg tante, men hva er det med det klesgreiene?

Anonymous poster hash: 76193...eae

Jeg har nettopp avsluttet en skype samtale med henne, og spurte henne om hvorfor hun hadde valgt egne klær? Svaret var at hun gjerne ville men at det var ikke noe mer enn det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp avsluttet en skype samtale med henne, og spurte henne om hvorfor hun hadde valgt egne klær? Svaret var at hun gjerne ville men at det var ikke noe mer enn det.

Hvis hun ikke mente at det var en big deal så hadde hun ikke brydd seg med å skjule det for barnets foreldre (ved å ta på henne hennes vanlige tøy før de henter barnet igjen). Hun vet nok godt om at det hun gjør er creepy! Jeg får helt vondt i magen jeg, hadde frika helt ut om jeg fant ut dette om noen som passet mitt barn.

AnonymBruker
Skrevet

Bare drit i hele greia. Dette får venninna di og barnets foreldre finne utav. Jeg ville vurdert å fase henne ut.

Anonymous poster hash: 317ea...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...