Gå til innhold

Er jeg gravid? Hjelp meg tolke gravidtesten!

Anbefalte innlegg

Gjest silikon123
Skrevet

Heisann!

Jeg sluttet på p-pilla og fikk mensen rett etter(da skulle jeg også ha i følge brettet.) Ca en mnd etterpå fikk jeg mensen på nytt, så dette tydet vel litt på at jeg kom raskt inn i syklusen min igjen. Vi prøvde i den omgangen, og jeg kjenner ganske godt når jeg har EL, den kom nå 14 dager inn i syklusen.

Nøyaktig 9 dager etter EL så begynte jeg ha litt brunt blod(beklager detaljene) i utfloden. Dette varte i 3 dager. Kunne dette være en festeblødning? Den stoppet helt etter 3 dager og jeg har nå gått 3 dager uten noenting. Pleier ikke ha mellomblødninger, men igjen nå har jeg jo akk stoppet på pilla og det kaan jo være uregelmessig selvom det ike har vært det de 2 første mnd?

I morgen skal jeg ha IKM, og jeg tok en test idag fordi jeg ikke klarte vente mer! Idag er dag 27 av syklusen (som er på ca 28-30). Jeg har bare sånne strimler fra billig-tester.no, vet ikke hvor bra de er. Men den viste så rart resultat!! Jeg har tatt den mange ganger før og det har aldri vært en sånn "lilla-kladd" nederst. Den øverste streken kommer jo alene hvis den er negativ. Er dette en svak positiv eller er det bare helt tilfeldig?

2e0k3s6.jpg

Skal nok ta en ny test om noen dager om ikke IKM kommer, men tenkte jeg kunne høre her. Har ikke så mange andre symtomer enn litt magevondt og tunge/vonde pupper. Men er redd alt kan ligge i hodet fordi jeg har baby på hjernen :fnise: Takk for alle svar på forhånd!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det ser ut som noe er galt med testen. Kan den ha blitt for mye fuktet?

Tror jeg hadde tatt en ny.

Anonymous poster hash: 15a2d...f66
  • Liker 2
Gjest silikon123
Skrevet

OI!!! Jeg gikk tilbake til testen nå, jeg vet man egentlig ikke skal se på den etter 10 minutter, men jeg gjør det ALLTID og den endrer seg ALDRI. Se hva jeg kom til nå????

a2en0z.jpg

Kan det være at det var for fuktig og trengte "samle" seg?? Jeg la den nemlig tilbake i plasten den lå i.... VÆÆÆÆÆÆ, vil ikke glede meg for mye enda........ :sjokkert::laugh::laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Du har dyppet den for langt nedi urinen. Pass godt på at du ikke kommer over maks, helst litt under. Ta en ny test nå. Hva testen viser etter ti min er helt uinteressant.

Anonymous poster hash: 81eb5...a20
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg trodde testene fra billigtester ikke skulle tolkes som negstiv før etter 10 min? Eller var det ebay-testene kanskje? :fnise: For hvis det gjelder billig testene så er den positiv :-) Har du mange tester så ville jeg prøvd å ikke drikke så mye på 3-4 timer og tatt en ny en i kveld. Er den også positiv så er du gravid;, er den negativ ville jeg prøvd igjen på fredag:-) Edit: ser nå at du har ikm i morgen. Da ville jeg testet i dag etter lite væskeinntak og hvis den er negativ, tatt en til i morgen.

Endret av Saraby
Skrevet

Skal ikke gi deg falske forhåpninger men jeg begynte å teste 8 dpo, og da ble testene positive litt etter tidsfristen. Det var slike tester du har der. Testet hver dag frem til ikm, og etter et par dager ble den positiv innen tidsfristen :) ville bare testet igjen i morgen var jeg deg :)

Gjest silikon123
Skrevet

Du har dyppet den for langt nedi urinen. Pass godt på at du ikke kommer over maks, helst litt under. Ta en ny test nå. Hva testen viser etter ti min er helt uinteressant.

Anonymous poster hash: 81eb5...a20

Jeg passet godt på det, den var kun halvveis til max, men alle disse billig-testene blir alltid sånn våte :/ Har bare aldri vært med farge før!

Gjest silikon123
Skrevet

Skal ikke gi deg falske forhåpninger men jeg begynte å teste 8 dpo, og da ble testene positive litt etter tidsfristen. Det var slike tester du har der. Testet hver dag frem til ikm, og etter et par dager ble den positiv innen tidsfristen :) ville bare testet igjen i morgen var jeg deg :)

vææ, spennnende!! Får teste i morgen :-) Tittet ikke på den mer enn 3 minutter før jeg la den fra meg...Så kan jo hende :)

Gjest silikon123
Skrevet

Jeg trodde testene fra billigtester ikke skulle tolkes som negstiv før etter 10 min? Eller var det ebay-testene kanskje? :fnise: For hvis det gjelder billig testene så er den positiv :-) Har du mange tester så ville jeg prøvd å ikke drikke så mye på 3-4 timer og tatt en ny en i kveld. Er den også positiv så er du gravid;, er den negativ ville jeg prøvd igjen på fredag:-) Edit: ser nå at du har ikm i morgen. Da ville jeg testet i dag etter lite væskeinntak og hvis den er negativ, tatt en til i morgen.

Hihi, her står det etter 3 min er testen ferdig :D Har bare igjen 2 tester, tenker jeg venter til i morgen tidlig men artig og høre andre sine erfaringer og synspunkter :)

Gjest silikon123
Skrevet (endret)

Tok en test til nå senere på dagen og den var negativ.. men nå er det jo midt på dagen og jeg har jo drukket vann osv og det er jo fortsatt en dag til IKM, vet ikke om jeg skal stole blindt på den?

Den forrige var jo veeeldig svak...??? Andre som har erfaring med negativ test pga det ikke er morgenurin?

EDIT: Etter 10 minutters tid var denne også med en svaaaaak strek ekstra!! Hmmmmm

Endret av silikon123
Skrevet

ta en test i morgen tidlig:-) Ville ikke stolt på den siste du tok med mindre den i morgen også viser negativ:-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en test mandag morgen som ble svakt positiv bare litt etter 5min...tok en ny tirsdag morgen, men den var helt negativ. .....tok faktisk 2 negative fordi jeg var så sikker på at den på mandag var positiv. .. har ikke testet mer..ikm er i morgen? Kanskje. .. har bilde av den jeg trodde var positiv, men får ikke til å legge det ut... ville nok ikke stolt på testen før den evt viser positiv/negativt etter ikm...

Anonymous poster hash: f26c1...05e

Skrevet

Jeg har god erfaring med billigtestene når jeg skulle sjekke. Jeg tok en test som ble negativ uten å tenke noe mer over det. La den inne i et skap hvor jeg oppbevarte testene. 1 uke senere skulle jeg kaste de og da oppdaget jeg at den var blitt svak positiv etterpå...

Da visste jeg allerede at jeg var gravid. Men er jo tydelig de gir utslag på hcg. Selv om de sier at man ikke skal se etter så og så lenge.

Gjest silikon123
Skrevet

Jeg har god erfaring med billigtestene når jeg skulle sjekke. Jeg tok en test som ble negativ uten å tenke noe mer over det. La den inne i et skap hvor jeg oppbevarte testene. 1 uke senere skulle jeg kaste de og da oppdaget jeg at den var blitt svak positiv etterpå...

Da visste jeg allerede at jeg var gravid. Men er jo tydelig de gir utslag på hcg. Selv om de sier at man ikke skal se etter så og så lenge.

Såpass ja! :-) Har tatt disse strimlene type 15 ganger minst opp gjennom de 2 siste årene og det har ALDRI kommet strek.. testet ikke idag, venter med å teste i morgen så får jeg se! Har bare en strimmel igjen nå, så håper den ikke forvirrer meg totaaalt. Hvis ikke blir det vel ut til apoteket.. :-)

Skrevet

Haha, så rart. Når jeg så det var nytt innlegg fra deg så fortet jeg meg inn for å se fordi jeg tenkte at "Yes! Nå har hun testet!". Mulig å bli så ivrig på andres vegne :fnise:

Ang. det med å se på testene etter tidsfristen; Har sett at mange opplever at de faktisk er gravide selvom det blir positivt etter tidsfristen. Men det er for en grunn at tidsfristen er der, nettopp fordi noen også får falskt positivt etter testen. Så det er ikke alltid det stemmer, desverre.

Gjest silikon123
Skrevet

Haha, så rart. Når jeg så det var nytt innlegg fra deg så fortet jeg meg inn for å se fordi jeg tenkte at "Yes! Nå har hun testet!". Mulig å bli så ivrig på andres vegne :fnise:

Ang. det med å se på testene etter tidsfristen; Har sett at mange opplever at de faktisk er gravide selvom det blir positivt etter tidsfristen. Men det er for en grunn at tidsfristen er der, nettopp fordi noen også får falskt positivt etter testen. Så det er ikke alltid det stemmer, desverre.

Hihi, så koselig Saraby :fnise: !! Brukt hele dagen på å søke om svake gravidtester idag, haha!! Kommet fram til det samme som deg. Sååå spent for morgendagen. Syntes utfloden min har blitt skikkelig klissete og det kommer maaasse, litt som under EL. Visste ikke at dette var et tegn på graviditet før jeg søkte fordi jeg syntes det var rart, så nå krysser jeg fingrene maaasse :laugh:

Gjest Kaida
Skrevet

Jeg hadde tolket den som positiv i det første bildet, men det er kanskje bare meg. :vetikke:

Lykke til i morgen! :blomst:

Skrevet

Nå er jeg spent, altså :)

Skrevet

Håper det går din vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...